Gå til innhold

Har bestillt tur til usa. Kjæresten min kan bli sendt hjem på grensa!


Heishåps

Anbefalte innlegg

Han kommer ikke inn i Usa med en slik dom på seg. Det er ikke uten grunn at Usa har avtale om å sjekke alle passasjerer opp mot div. Registre i landet flypassasjerer kommer fra/er statsborger i. Og ha blir enten stoppet på flyplassen i Norge eller evt. Mellomland mellom Norge og Usa. Returen må han betale selv, det er passasjerens ansvar å å anødvendige papairer og innreisetillatelsen i orden, før innreise.

Har bare gått sammen med Amerikanske statsborgere da jeg reiser sammen med reisefølge som har Usa-pass, også barna. Og blir spurt ut om alt mulig....

Anonymous poster hash: 3ea4c...e3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kommer ikke inn i Usa med en slik dom på seg. Det er ikke uten grunn at Usa har avtale om å sjekke alle passasjerer opp mot div. Registre i landet flypassasjerer kommer fra/er statsborger i. Og ha blir enten stoppet på flyplassen i Norge eller evt. Mellomland mellom Norge og Usa. Returen må han betale selv, det er passasjerens ansvar å å anødvendige papairer og innreisetillatelsen i orden, før innreise.

Har bare gått sammen med Amerikanske statsborgere da jeg reiser sammen med reisefølge som har Usa-pass, også barna. Og blir spurt ut om alt mulig....

Anonymous poster hash: 3ea4c...e3f

:klo:

Du kan ikke svare så bastant at han ikke slipper inn. Det er ikke sikkert i det hele tatt!

Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt av hele denne tråden... men ja, TS, du må forstå at det ikke går an å få godkjent ESTA hvis man krysser av at man har blitt dømt for noe. Da må man søke om visum for å komme inn i landet. Dette gjøres ved å kontakte ambassaden. Dere kan selvsagt ta sjansen på at løgnene på ESTA-søknaden ikke blir oppdaget, det er ikke sikkert det blir det, men det er jo veldig kjipt å få ødelagt ferien på grunn av noe som kunne blitt ordnet på forhånd.

Endret av drue
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ESTA'en innvilget uten å lyve. Jeg har sett det selv.

Vel, det er ikke mulig. Jeg tviler på at det er feil på nettsiden hvor man søker esta :-)

Uansett så er det dokumentforfalskning.

Anonymous poster hash: 89e2f...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må søke om visum. Får han det ikke innvilget, så slipper han å bli stoppet på grensen, da slipper han ikke engang ombord på flyet :-/

Kontakt ambassaden.

Jeg har jo prøvd å fortelle deg dette for lenge siden.....

1: Han må søke visum.

2: Han må kontakte ambassaden for å få gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Han har ikke svart ærlig på esta søknaden. Prøv igjen sammen så ser du det.

Politiet kan ha misforstått spørsmålet men overgrep er under. CIMT og derfor grunnlag for avslag på esta. Han har søkt på feil grunnlag. Blir han stoppet i custom så blir han sendt hjem igjen. De vet desverre mer enn vi tror

Endret av constance90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Isteden for og diskutere esta søknaden hans, ville jeg tatt alle de rådene vi har kommet med å søkt visum isteden. Det er en risiko at han kan bli sendt hjem, men som flere sier her kommer han seg ikke så langt om visum søknaden blir avslått. Ja, visum koster litt mer og tar litt lenger tid å få, men det er verdt det hvis du vet han kommer inn.Jeg har selv aldri søkt om Esta, men etter den kommentaren som var tatt ut ifra søknaden må han ha løyet, evt de som har hjulpet han ikke forstått spørsmålet. Det er ikke nødvendigvis slik at bare fordi han har en dom så kan han ikke få visum og innreise til USA.

Ville satt meg ned og sent den søknaden i kveld. Søknadskjema vil dere finne på hjemmesiden til den amerikanske ambassaden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg skyte inn et spørsmål her?

Hvor alvorlige må forbrytelsene være før man kan risikere å bli stoppet og sendt hjem?

Jeg ble tatt for å ha nasket da jeg var 15 år. Fikk en bot på noen hundre kroner som jeg betalte like etterpå.

Dette er nå snart 22 år siden og jeg hadde nesten glemt det faktisk, men er dette å regne som en forbrytelse stor nok til at jeg må søke ambassaden om visum?

Det står fortsatt på den uttømmende vandelsattesten min vet jeg. Kan myndighetene i USA finne ut dette og sende meg rett hjem om jeg reiser uten særskilt søknad?



Anonymous poster hash: 11cd3...fec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ESTA. Men de kan stoppe deg og sende deg hjem om de ikke liker trynet på deg. Det er helt opp til offiseren i immigration.

Anonymous poster hash: ea5fb...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Kan jeg skyte inn et spørsmål her?

Hvor alvorlige må forbrytelsene være før man kan risikere å bli stoppet og sendt hjem?

Jeg ble tatt for å ha nasket da jeg var 15 år. Fikk en bot på noen hundre kroner som jeg betalte like etterpå.

Dette er nå snart 22 år siden og jeg hadde nesten glemt det faktisk, men er dette å regne som en forbrytelse stor nok til at jeg må søke ambassaden om visum?

Det står fortsatt på den uttømmende vandelsattesten min vet jeg. Kan myndighetene i USA finne ut dette og sende meg rett hjem om jeg reiser uten særskilt søknad?

Anonymous poster hash: 11cd3...fec

Om jeg hadde hatt noe på rullebladet og virkelig ville inn i usa så hadde jeg søkt visum ja. De kan i teorien stoppe deg på grensa ved at du har et rulleblad. Som regel går det greit hvis det ikker er kjempe alvorlig. Min storebror kom inn med langt mer alvorlige ting for en liten stund siden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Kan jeg skyte inn et spørsmål her?

Hvor alvorlige må forbrytelsene være før man kan risikere å bli stoppet og sendt hjem?

Jeg ble tatt for å ha nasket da jeg var 15 år. Fikk en bot på noen hundre kroner som jeg betalte like etterpå.

Dette er nå snart 22 år siden og jeg hadde nesten glemt det faktisk, men er dette å regne som en forbrytelse stor nok til at jeg må søke ambassaden om visum?

Det står fortsatt på den uttømmende vandelsattesten min vet jeg. Kan myndighetene i USA finne ut dette og sende meg rett hjem om jeg reiser uten særskilt søknad?

Anonymous poster hash: 11cd3...fec

Du må søke visum, det er forsatt en forbrytelse du har begått som ligger under cimt.

De ser ikke rullebladet ditt men blir du tatt ut til kontroll kan de kontakte norske myndigheter og sende deg ut igjen. Det er derfor alltid greit å være ærlig,selv for de minste tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva man er dømt for og hvor lenge man evt satt inne!!

Sjekk spm i ESTA-skjemaet. Kan du svare nei på spørsmålene der som dreier seg om forbrytelser, terror og sinnsykdom trenger du ikke dra på ambassaden.

Og som nevnt lenger oppe i tråden, de kan nekte deg selv om du har visum fra ambassaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg skyte inn et spørsmål her?

Hvor alvorlige må forbrytelsene være før man kan risikere å bli stoppet og sendt hjem?

Jeg ble tatt for å ha nasket da jeg var 15 år. Fikk en bot på noen hundre kroner som jeg betalte like etterpå.

Dette er nå snart 22 år siden og jeg hadde nesten glemt det faktisk, men er dette å regne som en forbrytelse stor nok til at jeg må søke ambassaden om visum?

Det står fortsatt på den uttømmende vandelsattesten min vet jeg. Kan myndighetene i USA finne ut dette og sende meg rett hjem om jeg reiser uten særskilt søknad?

Anonymous poster hash: 11cd3...fec

Dette var kanskje et forenklet forelegg? Du ble jo ikke domfelt? Rettsak? Hvis ikke, trenger du ikke visum.

Anonymous poster hash: 169c3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kanskje et forenklet forelegg? Du ble jo ikke domfelt? Rettsak? Hvis ikke, trenger du ikke visum.

Anonymous poster hash: 169c3...afb

Ja,det var forenklet forelegg så vidt jeg husker,ingen rettsak eller domfellelse.

Men butikken vi nasket fra anmeldte forholdet fordi vi oppga falskt navn.Politiet kom,tok oss med på stasjonen til et kort avhør og deretter fikk vi dra hjem. Boten var på 800 kr. tror jeg.

Jeg har lest at det varierer fra stat til stat i USA,hva som regnes som alvorlig nok forbrytelse og at nasking enkelte steder ikke kommer regnes som alvorlig nok.

Anonymous poster hash: 11cd3...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ESTA. Men de kan stoppe deg og sende deg hjem om de ikke liker trynet på deg. Det er helt opp til offiseren i immigration.

Anonymous poster hash: ea5fb...591

Det er nok teoretisk mulig, men tror nok immigration-fokene i disse terror-tider er mer opptatt av å bruke ressurser på dem som kan utgjøre en reell trussel for rikets sikkerhet.Å ble hjemsendt på første fly grunnet en forseelse for over 20 år siden virker svært usannsynlig slik jeg ser det.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må møte opp på ambassaden og søke om visa. Ikke tull og vent til tollen inn i USA. Det er i seg selv en litt skummel opplevelse m personer m gønner og alt. Og ja de har oversikten. Umiddelbart så tenker jeg at dette kan bli et problem fordi i U S A skiller ikke på hvorfor man er dømt for "sex forbrytelser" Der er du registrert sexforbryter ogbehandles på samme måte om du er pedofil eller kjæreste med en under 16. Og det er strenge regler som ikke bosette seg nær skole og oppsøke lekeplasser. Disse reglene hadde gjelder din kjæreste dersom han var dømt i U S A

Endret av fruenge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må møte opp på ambassaden og søke om visa. Ikke tull og vent til tollen inn i USA. Det er i seg selv en litt skummel opplevelse m personer m gønner og alt. Og ja de har oversikten. Umiddelbart så tenker jeg at dette kan bli et problem fordi i U S A skiller ikke på hvorfor man er dømt for "sex forbrytelser" Der er du registrert sexforbryter ogbehandles på samme måte om du er pedofil eller kjæreste med en under 16. Og det er strenge regler som ikke bosette seg nær skole og oppsøke lekeplasser. Disse reglene hadde gjelder din kjæreste dersom han var dømt i U S A

Du har tydeligvis greie på dette.

Vet du noe om hvordan det fungerer for meg som ble tatt for nasking for 22 år siden og fikk en bot/forenklet forelegg?

Kan jeg risikere å bli sendt hjem igjen om jeg drar til USA dersom jeg ikke har søkt visa hos ambassaden?

Anonymous poster hash: 11cd3...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har tydeligvis greie på dette.

Vet du noe om hvordan det fungerer for meg som ble tatt for nasking for 22 år siden og fikk en bot/forenklet forelegg?

Kan jeg risikere å bli sendt hjem igjen om jeg drar til USA dersom jeg ikke har søkt visa hos ambassaden?

Anonymous poster hash: 11cd3...fec

Når du har fått et forenklet forelegg, som feks en farts"bot" (som ikke er en bot og du er dermed ikke domfelt), så trenger du ikke søke visum. Forenklet forelegg er betyr ikke at du er straffedømt.

Anonymous poster hash: 169c3...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis greie på dette.

Vet du noe om hvordan det fungerer for meg som ble tatt for nasking for 22 år siden og fikk en bot/forenklet forelegg?

Kan jeg risikere å bli sendt hjem igjen om jeg drar til USA dersom jeg ikke har søkt visa hos ambassaden?

Anonymous poster hash: 11cd3...fec

Nei.

Dom for å kjøre for fort eller i fylla går også fint.

Svindel, narko og hallikvirksomhet derimot...

Anonymous poster hash: ea5fb...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har fått et forenklet forelegg, som feks en farts"bot" (som ikke er en bot og du er dermed ikke domfelt), så trenger du ikke søke visum. Forenklet forelegg er betyr ikke at du er straffedømt.

Anonymous poster hash: 169c3...afb

Jeg lånte venninnen min sitt legg på byen i Bergen i min ungdom. Utestedet fikk storkontrakt og jeg ble tatt med hennes legg..

Godtok forelegg (?), og betalte en tilsendt bot. Men fikk også en prikk for det.

Er det da et must med visum, siden jeg fikk prikk på rullebladet?

Anonymous poster hash: 95440...c31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har fått et forenklet forelegg, som feks en farts"bot" (som ikke er en bot og du er dermed ikke domfelt), så trenger du ikke søke visum. Forenklet forelegg er betyr ikke at du er straffedømt.

Anonymous poster hash: 169c3...afb

Er det altså slik å forstå at sålenge man kun har fått tilsendt en bot (heter det da forelegg?), så trenger man ikke visum uansett?

Eller hva skiller man på?

Jeg blir ikke helt klok på selve esta-skjemaet.. Er ikke god nok i engelsk på detaljene når det kommer til kriminalitet osv.

Anonymous poster hash: 95440...c31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...