Gå til innhold

Reise til London eller Amsterdam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skal på kjærestetur i slutten av januar, men klarer ikke å bestemme meg for om vi skal dra til Amsterdam eller London. Noen som har erfaringer? Vært i London et par ganger men aldri i Amsterdam.

Noen som har erfaringer med bra hoteller i en av byene?

Kjæresten vet ikke noe, overraskelse i forbindelse med bursdagen hans.

Anonymous poster hash: 8ea10...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært begge steder, og ville gått for Amsterdam! Mange forbinder byen bare med hasj og red light district, men det er så mye mer! Selve byen er sjarmerende og koselig med alle kanalene, og folk som sykler overalt. Jeg vet ikke helt hvordan det er i januar da, var der i mai. Forslag til aktiviteter er kanalbåttur, leie sykkel og sykle rundt, spesielt i Jordaan-distriktet, Anne franks hus, spise pannekaker på et pannekakehus, drikke billig øl osv osv... :) Amsterdam har mer særpreg enn London, som jeg syns var litt standard storby (men jeg bevant meg stort sett i turisttråkket da). Hotellet jeg bodde på i Amsterdam var helt ok, men litt for dyrt da de egentlig hadde lovet rabatt, så kan dessverre ikke anbefale noe der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gått for Amsterdam, uten tvil. Fantastisk by! Vi bodde rett ved Red Light District, men jeg så ikke en eneste prostituert (da var vi jo ikke midt i det, men rett ved) og det eneste vi så av hasj var trykk på klær og turist-ting i småbutikker. Nå oppsøkte vi det jo heller ikke, men der er masse å se, samtidig som byen er lett å finne frem i og virker "liten". London blir litt for stort til at jeg synes det blir koselig.



Anonymous poster hash: f0131...e95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt Amsterdam. Så får du besøkt en by du aldri har besøkt før, og du kan gjøre litt andre ting enn du får gjort i london. F. eks en veldig fin by å sykle i, kanalbåtturen o.l. som personen over her sier



Anonymous poster hash: 6825c...3b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke trådstarter, men jeg og kjæresten vurderer selv enten tur til London eller Amsterdam. Vi har vært i London et par ganger før, men aldri i Amsterdam. Så, hva er det å gjøre på i den byen? Alt jeg har hørt at det er veldig fint der. Hvordan er prisene og sånt i forhold til Norge? Hvordan er maten?



Anonymous poster hash: dc813...f1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke trådstarter, men jeg og kjæresten vurderer selv enten tur til London eller Amsterdam. Vi har vært i London et par ganger før, men aldri i Amsterdam. Så, hva er det å gjøre på i den byen? Alt jeg har hørt at det er veldig fint der. Hvordan er prisene og sånt i forhold til Norge? Hvordan er maten?

Anonymous poster hash: dc813...f1f

Se posten min lenger oppe :) Mye å gjøre og se, men jeg vil anta at det er best å besøke byen om våren/sommeren. Om dere har mer enn 3 dager og reiser i april, kan jeg tipse om blomsterparken Keukenhof om det er av interesse, tror det er en dagstur unna.

Jeg mener å huske det var rimelig dyrt, nesten samme prisnivå som Norge når det gjelder mat f.eks, men alkohol er sikkert billigere da (drakk ikke da jeg var der, så vet ikke). Maten er jo som i storbyer flest, veldig variert, så man finner mat for enhver smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se posten min lenger oppe :) Mye å gjøre og se, men jeg vil anta at det er best å besøke byen om våren/sommeren. Om dere har mer enn 3 dager og reiser i april, kan jeg tipse om blomsterparken Keukenhof om det er av interesse, tror det er en dagstur unna.

Jeg mener å huske det var rimelig dyrt, nesten samme prisnivå som Norge når det gjelder mat f.eks, men alkohol er sikkert billigere da (drakk ikke da jeg var der, så vet ikke). Maten er jo som i storbyer flest, veldig variert, så man finner mat for enhver smak :)

Amsterdam er mye billigere enn Oslo.

Anonymous poster hash: f0ce8...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amsterdam er mye billigere enn Oslo.

Anonymous poster hash: f0ce8...c31

Det kan være, er noen år siden jeg var der, og så kommer det selvsagt an på hvor man går for å spise/drikke osv. Men Amsterdam er en av de dyrere byene jeg har vært i i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå imot resten av tråden og si London. Uten tvil.

Jeg har selv vært i Amsterdam og det er en flott by. Å rusle langs kanalene, sitte på pittoreske kafeer, se på et og annet museum, oppsøke tulipanmarkene utenfor byen og nyte god mat er flott. Men Amsterdam kan være innmari kald. Og våt. Og å rusle i 2 grader og sidelengs regn (en reel mulighet i januar) er IKKE verken koselig eller romantisk. Hva en gjør inne i Amsterdam? :vetikke: Byens idyll eksisterer mye ute.

London er nok like sur og kald, men den opplever jeg som mer ok til shopping, flere og større museer, teater ++ som gir en fin tur tross møkkavær. Som en bør planlegge for i januar...

Anonymous poster hash: 6c14a...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...