Gå til innhold

Hjelp er jeg gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har brukt ppiller i nesten 4 månader no, har aldri glemt å ta en pille og har ikke tatt pillen senrere enn 1 og halv time , men på forrige lørdag tok jeg ppillen 5 timer senere og etter to timar hadde eg og kjæresten min ubeskyttet sex. Kan jeg være gravid pga det??

Men ellers har jeg tatt alle pillene på rett tid uten noe forsinkelse.

Sidan onsdag har jeg hatt behov for å tisse flere ganger på dagen og om natta.og det føles veldig rar der nede, i tillegg masse utflod. Kan det være noe galt. Er det et tegn på at jeg er gravid??? Håper noen kan svare og hjelpe meg snart! takk :-)



Anonymous poster hash: 4b67d...b7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sansynlig er du ikke gravid.

Men ta en test fordi.

Anonymous poster hash: ffc12...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nei du må ikke ta p piller til samme tid hver dag.

Jo, for hvis ikke går sikkerheten betydelig ned. Den er bare 97 % sikker dersom den tas til samme tidspunkt hver dag. Ikke rart så mye prevensjon "svikter" når man tenker sånn.

Anonymous poster hash: 65087...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, for hvis ikke går sikkerheten betydelig ned. Den er bare 97 % sikker dersom den tas til samme tidspunkt hver dag. Ikke rart så mye prevensjon "svikter" når man tenker sånn.

Anonymous poster hash: 65087...1ab

Det der er feil. p-piller er 99% sikker når man tar de riktig.

Og det er heller ingen krise om man tar de noen timer etter den vanlige tiden.

Anonymous poster hash: ffc12...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har brukt ppiller i nesten 4 månader no, har aldri glemt å ta en pille og har ikke tatt pillen senrere enn 1 og halv time , men på forrige lørdag tok jeg ppillen 5 timer senere og etter to timar hadde eg og kjæresten min ubeskyttet sex. Kan jeg være gravid pga det??

Men ellers har jeg tatt alle pillene på rett tid uten noe forsinkelse.

Sidan onsdag har jeg hatt behov for å tisse flere ganger på dagen og om natta.og det føles veldig rar der nede, i tillegg masse utflod. Kan det være noe galt. Er det et tegn på at jeg er gravid??? Håper noen kan svare og hjelpe meg snart! takk :-)

Anonymous poster hash: 4b67d...b7a

Det at du må så mye på toalettet, kan skyldes urinveisinfeksjon. Ta en tur til legen din

Anonymous poster hash: db51b...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, for hvis ikke går sikkerheten betydelig ned. Den er bare 97 % sikker dersom den tas til samme tidspunkt hver dag. Ikke rart så mye prevensjon "svikter" når man tenker sånn.

Anonymous poster hash: 65087...1ab

Jeg tenker sånn fordi det er det jeg er blitt fortalt av min fastlege. Han sier at man ikke må ta til samme tid hver dag og at det KUN gjelder minipille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt graviditetstest på vanlige butikker TS, i allefall Rimi. Kan være en UVI på tur også, forhåpentligvis er du inne i en rar periode i syklusen. Hver mnd har jeg symptomer på graviditet, men er bare plagsom PMS. kan ikke svare på noe P-pille greier for det bruker jeg ikke... Lykke til TS!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Sjansen er der uansett, så lenge du har sex.

Men for det første tror jeg ikke man får (slike) symptomer bare fire dager etter befruktning. Hvis du er gravid, har du nok blitt det tidligere enn forrige lørdag.

For det andre er det umulig for oss å vite hva som skjer inni livmoren til en fremmed kvinne. Vi vet jo ikke hva som skjer i vår egen!

En graviditetstest vil derimot gi et sikrere svar. Eventuelt en tur til lege, som umiddelbart kan utrede for evt andre ting. Vi her inne kan bare gjette på hva som kan være mulighet for at hvisomatte dersomatte kanskje muligens ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...