Gå til innhold

sex i parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hvert i samme parforhold i 10 år vi er lykkelige å har 3 barn under 10 år, men sexlivet er rimelig labert, 3 ganger i måneden kanskje, er det flere som har det slik

Anonymous poster hash: 42bd8...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde det slik de periodene mesteparten av husarbeidet falt på meg, eller der han var på fest hele helgen. Så lenge jeg ikke var utslitt (-noe jeg kun ble når jeg gjorde alt) eller sur (-fordi han dro på nachspiel uten at jeg visste hvor han var), så hadde vi et veldig bra og aktivt sexliv.

Jeg fikk høre for mange år siden at "kvinner må ha det bra for å ville ha sex, menn må ha sex for å ha det bra". På meg og exen stemmer det veldig bra.

Kanskje det gjelder din kone også? :-)

Anonymous poster hash: d3bf6...582

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvert i samme parforhold i 10 år vi er lykkelige å har 3 barn under 10 år, men sexlivet er rimelig labert, 3 ganger i måneden kanskje, er det flere som har det slik

Anonymous poster hash: 42bd8...0a5

Det er det nok ja. Her i gården er frøkna gravid så det blir toppen 2 ganger i måneden.

Du burde prøve å komme med litt flere detaljer enn bare å si at det er litt "lamert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fruen ligger på 1-3 ganger i mnd.

Noe som sliter ganske hardt på meg. Jeg kunne gjerne hatt meg 1-3 ganger om dagen. Mener helt seriøst at hver dag, men få unntak burde være normalen.

Mitt syn på saken er at sex/intimitet er en fantastisk ting å ha som grunnmur i et forhold. Krangler man så busta fyker? Makeupsex fikser det meste, har man det tøft økonomisk eller på andre områder? La oss koble av alt og alle og kun ha fokus på hverandre og felles nytelse, sex er gratis og har en masse positive effekter på kropp og sjel.

Jeg frykter den enorme forskjellen på sexfronten kommer til å ende med brudd en vakker dag. Jeg føler etter såpass mange år at livet er for kort til å ikke ha sex betydelig oftere.

Det gjelder ikke bare selve akten, men generelt flørting/teasing/leking. Jeg hadde vært en lykkeligere mann om man hadde dette i hverdagen, i tillegg til selve sexen.

Med tanke på hvor mye hun nyter sex når vi først har det greier jeg rett og slett ikke å begripe årsaken til at dette ikke ønskes oftere.



Anonymous poster hash: 1b20b...38e
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres lite ut, men med tre små barn kan det være en utfordring å få tiden til å strekke til samtidig som man må ha lyst når man har tid også. Hva sier partneren din om saken? syns han/ hun at det er tilstrekkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og fruen ligger på 1-3 ganger i mnd.

Noe som sliter ganske hardt på meg. Jeg kunne gjerne hatt meg 1-3 ganger om dagen. Mener helt seriøst at hver dag, men få unntak burde være normalen.

Mitt syn på saken er at sex/intimitet er en fantastisk ting å ha som grunnmur i et forhold. Krangler man så busta fyker? Makeupsex fikser det meste, har man det tøft økonomisk eller på andre områder? La oss koble av alt og alle og kun ha fokus på hverandre og felles nytelse, sex er gratis og har en masse positive effekter på kropp og sjel.

Jeg frykter den enorme forskjellen på sexfronten kommer til å ende med brudd en vakker dag. Jeg føler etter såpass mange år at livet er for kort til å ikke ha sex betydelig oftere.

Det gjelder ikke bare selve akten, men generelt flørting/teasing/leking. Jeg hadde vært en lykkeligere mann om man hadde dette i hverdagen, i tillegg til selve sexen.

Med tanke på hvor mye hun nyter sex når vi først har det greier jeg rett og slett ikke å begripe årsaken til at dette ikke ønskes oftere.

Anonymous poster hash: 1b20b...38e

Endelig en likesinnet mann! Men nå må du bare forberede deg på svarene du får igjen. Hverjævla gang jeg har lest et innlegg om kvinner og sexlysten deres kommer alltid de samme svarene.

- sex krever ganske mye energi.

- vil hun ikke å vil hun ikke(denne er jo en selvfølge. Det skal jo være frivililig)

Eller klassikeren

- jeg orker ikke sex nå.. (Bestevenninna ringer) - Jeg skal bare ut en tur jeg. Kommer tilbake seinere!

Man må nesten begynne å tro at kvinner er skapt for å ha seg med flest mulig. Under nyforelskelsen og startfasen i et forhold men etterhvert som "nyforelskelsen har lagt seg" er det som at kjerringa er drittlei seg og bare gir deg et ligg i ny og ned så du ikke skal slå opp fordi det er et sexløst forhold. Jeg personlig kommer til å drite i å ta initiativ til sex KUN for at hun skal kjenne hvor jævlig det er å ikke føle at noen har lyst på deg! Idiotisk? Sikkert! Men degangene jeg har gjort dette tidligere samt takket nei til sex etpar ganger har hun skjønt det med en gang og da vært klåfingret helt til jeg har sagt ja til sex hvor vi da har kjørt på i timesvis etterpå. Jeg har med andre ord gjort mot kvinnen som kvinnen gjør mot oss. Gi litt faen så blir det nok bedre ! :) Du må jo bry deg om alt mulig annet bare la være å prøv deg like mye. Jenter elsker oppmerksomhet og det får de hver gang du prøver deg på noe.

Anonymous poster hash: e5cdc...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forhold har det blitt mindre og mindre. Fra 2-3 om dagen til 2-3 i måneden. Sex er noe av det viktigste i livet, og jeg vurderer å gjøre det slutt.



Anonymous poster hash: b14f7...863
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fruen ligger på 1-3 ganger i mnd.

Noe som sliter ganske hardt på meg. Jeg kunne gjerne hatt meg 1-3 ganger om dagen. Mener helt seriøst at hver dag, men få unntak burde være normalen.

Mitt syn på saken er at sex/intimitet er en fantastisk ting å ha som grunnmur i et forhold. Krangler man så busta fyker? Makeupsex fikser det meste, har man det tøft økonomisk eller på andre områder? La oss koble av alt og alle og kun ha fokus på hverandre og felles nytelse, sex er gratis og har en masse positive effekter på kropp og sjel.

Jeg frykter den enorme forskjellen på sexfronten kommer til å ende med brudd en vakker dag. Jeg føler etter såpass mange år at livet er for kort til å ikke ha sex betydelig oftere.

Det gjelder ikke bare selve akten, men generelt flørting/teasing/leking. Jeg hadde vært en lykkeligere mann om man hadde dette i hverdagen, i tillegg til selve sexen.

Med tanke på hvor mye hun nyter sex når vi først har det greier jeg rett og slett ikke å begripe årsaken til at dette ikke ønskes oftere.

Anonymous poster hash: 1b20b...38e

Ut fra det du skriver virker det for meg veldig klart at du bør gjøre det slutt og lete videre.

Anonymous poster hash: b14f7...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres lite ut, men med tre små barn kan det være en utfordring å få tiden til å strekke til samtidig som man må ha lyst når man har tid også. Hva sier partneren din om saken? syns han/ hun at det er tilstrekkelig?

Herregud! Det handle om prioriteringer. En sexøkt trenger ikke ta veldig lang tid. Alle klarer å sette av noen minutter til kos hver dag. Sex burde være blant de viktigste prioritetene, ikke noe man tar seg tid til når alt annet er gjort og man ikke vet hva man skal finne på.

Anonymous poster hash: b14f7...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

etterhvert som "nyforelskelsen har lagt seg" er det som at kjerringa er drittlei seg og bare gir deg et ligg i ny og ned så du ikke skal slå opp fordi det er et sexløst forhold. Jeg personlig kommer til å drite i å ta initiativ til sex KUN for at hun skal kjenne hvor jævlig det er å ikke føle at noen har lyst på deg! Idiotisk? Sikkert!

Det er litt barnslig, eller? Bedre å gjøre det slutt og finne en som elsker sex.

Anonymous poster hash: b14f7...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift i snart et tiår, og er fortsatt sugen på sex HELE tiden. Men skal jeg få meg noe, er det jeg som må ta initiativ til det. Har venninner som klager og syter over at mannen alltid klår og tigger etter sex. Synes det er helt utrolig at disse fruene kan nekte mannen sengehygge, bare fordi de ikke er kåte selv. Stakkars menn... Jeg anbefaler venninnene mine å kjøpe sexy undertøy og litt leketøy, men det der er visst tydelig bare for spesielt interesserte...

Endret av miuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fruen ligger på 1-3 ganger i mnd.

Noe som sliter ganske hardt på meg. Jeg kunne gjerne hatt meg 1-3 ganger om dagen. Mener helt seriøst at hver dag, men få unntak burde være normalen.

Mitt syn på saken er at sex/intimitet er en fantastisk ting å ha som grunnmur i et forhold. Krangler man så busta fyker? Makeupsex fikser det meste, har man det tøft økonomisk eller på andre områder? La oss koble av alt og alle og kun ha fokus på hverandre og felles nytelse, sex er gratis og har en masse positive effekter på kropp og sjel.

Jeg frykter den enorme forskjellen på sexfronten kommer til å ende med brudd en vakker dag. Jeg føler etter såpass mange år at livet er for kort til å ikke ha sex betydelig oftere.

Det gjelder ikke bare selve akten, men generelt flørting/teasing/leking. Jeg hadde vært en lykkeligere mann om man hadde dette i hverdagen, i tillegg til selve sexen.

Med tanke på hvor mye hun nyter sex når vi først har det greier jeg rett og slett ikke å begripe årsaken til at dette ikke ønskes oftere.

Anonymous poster hash: 1b20b...38e

Tenker detsamma. Sex er jo kjempe viktig og deilig! Men alt for mange menn har ikke energi nok... Sist rakk vi fire ganger, jeg ville mer... Og jeg kommer flere ganger hver gang. Rider, suger, you name it. De syns jeg og sexen er drit deilig men er få som har så høy seksualdrift...

Sex med noen man er glad i er jo det beste som finnes! Hodepine? Sex hjelper! Trett? Sex hjelper! Stresset? Lei seg? Glad? Sex hjelper alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitrondrops

Jeg har vært gift i snart et tiår, og er fortsatt sugen på sex HELE tiden. Men skal jeg få meg noe, er det jeg som må ta initiativ til det. Har venninner som klager og syter over at mannen alltid klår og tigger etter sex. Synes det er helt utrolig at disse fruene kan nekte mannen sengehygge, bare fordi de ikke er kåte selv. Stakkars menn... Jeg anbefaler venninnene mine å kjøpe sexy undertøy og litt leketøy, men det der er visst tydelig bare for spesielt interesserte...

har du/dere barn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fruen ligger på 1-3 ganger i mnd.

Noe som sliter ganske hardt på meg. Jeg kunne gjerne hatt meg 1-3 ganger om dagen. Mener helt seriøst at hver dag, men få unntak burde være normalen.

Mitt syn på saken er at sex/intimitet er en fantastisk ting å ha som grunnmur i et forhold. Krangler man så busta fyker? Makeupsex fikser det meste, har man det tøft økonomisk eller på andre områder? La oss koble av alt og alle og kun ha fokus på hverandre og felles nytelse, sex er gratis og har en masse positive effekter på kropp og sjel.

Jeg frykter den enorme forskjellen på sexfronten kommer til å ende med brudd en vakker dag. Jeg føler etter såpass mange år at livet er for kort til å ikke ha sex betydelig oftere.

Det gjelder ikke bare selve akten, men generelt flørting/teasing/leking. Jeg hadde vært en lykkeligere mann om man hadde dette i hverdagen, i tillegg til selve sexen.

Med tanke på hvor mye hun nyter sex når vi først har det greier jeg rett og slett ikke å begripe årsaken til at dette ikke ønskes oftere.

Anonymous poster hash: 1b20b...38e

Hvis hun later til å nyte sexen kjempegodt når dere har det-2 gang i mnd bare....og hun ellers viser liten interesse for å ha sex oftere -enn to gang i mnd...da FEIKER hun god sex for deg hver gang....det er jeg sikker på.Er ikke mulig å nyte sex max kunn 2 gang i mnd-og ikke ha lyst på sex oftere???

Hvorfor ha lyst på sex så sjelden-når hun tydeligvis syns det er så godt???Det rimer ikke..i mine ører...

Er selv kvinne og har vært i 10 år lange forhold.Vi hadde et godt sexliv-og sexen og kvaliteten på sexen, dabbet ikke av,selv ikke etter 10 år sammen...Siden sexen var så god-hadde jeg alltid lyst på han : )

Jeg tror dama de faker et godt sexliv...hadde hun nytet sexen,så hadde hun hatt mye oftere lyst på sex...enn hun har nå.

Anonymous poster hash: 24913...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt barnslig, eller? Bedre å gjøre det slutt og finne en som elsker sex.

Anonymous poster hash: b14f7...863

Synes jeg ikke. Om du elsker dama og mangelen på sex er det eneste problemet får man ta igjen med samme mynt så hun faktisk oppsøker oppmerksomhet på lik linje som mannen. Det er en grunn til ordtaket "good guys finish last". Ikke engang prøv å motsi meg at jenter flest går etter the "bad boys". Nettopp fordi de har denne holdningen hele tiden med å ikke gi dama sin fulle oppmerksomhet :)

Anonymous poster hash: e5cdc...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes jeg ikke. Om du elsker dama og mangelen på sex er det eneste problemet får man ta igjen med samme mynt så hun faktisk oppsøker oppmerksomhet på lik linje som mannen. Det er en grunn til ordtaket "good guys finish last". Ikke engang prøv å motsi meg at jenter flest går etter the "bad boys". Nettopp fordi de har denne holdningen hele tiden med å ikke gi dama sin fulle oppmerksomhet :)

Anonymous poster hash: e5cdc...31e

Dama blir kåtere ved at mannen ikke viser interesse? Ja, sånn er det...

Nå er det vel neppe furting og barnslige spill som får fram lysten hos kvinner. Om det er noe ved "bad boys" som tiltrekker så er det heller det stikk motsatte; at de viser hva de vil ha, og "tar" det.

Så bør de nødvendigvis også servere noe som behager partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fruen ligger på 1-3 ganger i mnd.

Noe som sliter ganske hardt på meg. Jeg kunne gjerne hatt meg 1-3 ganger om dagen. Mener helt seriøst at hver dag, men få unntak burde være normalen.

Mitt syn på saken er at sex/intimitet er en fantastisk ting å ha som grunnmur i et forhold. Krangler man så busta fyker? Makeupsex fikser det meste, har man det tøft økonomisk eller på andre områder? La oss koble av alt og alle og kun ha fokus på hverandre og felles nytelse, sex er gratis og har en masse positive effekter på kropp og sjel.

Jeg frykter den enorme forskjellen på sexfronten kommer til å ende med brudd en vakker dag. Jeg føler etter såpass mange år at livet er for kort til å ikke ha sex betydelig oftere.

Det gjelder ikke bare selve akten, men generelt flørting/teasing/leking. Jeg hadde vært en lykkeligere mann om man hadde dette i hverdagen, i tillegg til selve sexen.

Med tanke på hvor mye hun nyter sex når vi først har det greier jeg rett og slett ikke å begripe årsaken til at dette ikke ønskes oftere.

Anonymous poster hash: 1b20b...38e

Tror nok mange menn er i din situasjon, dessverre.

Jeg tror man skal ha en skikkelig prat om slikt tidlig i forholdet. De fleste har god sex i starten og bare regner med at det vil fortsette, derfor blir det aldri et tema.

Dessverre er det mange kvinner som ikke prioriterer sex når forelskelsen har lagt seg. Alle unnskyldningene er nettopp det - unnskyldninger. De ser ikke på sex som et fysisk behov bare noe de vil ha når de er ville etter mannen. Og hans egne behov er ikke så viktige og det er jo "hennes kropp".

Derfor er det lurt å få denne diskusjonen unna tidlig og begge se seg enige i at sex er et fysisk behov som alle andre og at man iblant må anstrenge seg litt for å holde sexlivet gående.

Om en mann neglisjerer en kvinnes emosjonelle behov slik hun neglisjerer hans fysiske, hadde hun nok klaget relativt raskt. Det skal gå begge veier.

Anonymous poster hash: dafd0...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg har fetet opp mannen såpass at han sjeldent orker sex, passer meg bra.

Anonymous poster hash: e05b6...b6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg undrer meg litt over hvor det går feil.

Nå velger jeg å ta utgangspunkt i mannen, siden det virker som flest menn i denne tråden var misfornøyd med dama - men snu det gjerne om dersom du er kvinnen.

Er det i senga? Altså at mannen er ego, slik at kvinnen mister lysten? Gir dere damen orgasme under forspillet, før samleie? Er dere flinke på forspill, eller er dere utålmodige, og vil rett inn så fort som mulig og gasse på? Lytter dere? Vet dere hva hun liker? Min eks var så utrolig ego i senga, og jeg skal innrømme at jeg virkelig mistet lysten på han da han aldri gadd å følge opp det jeg sa at jeg likte, og alltid tenkte mest på seg selv. Det ble turnoff rett og slett..

Er det i hverdagen? Hjelper dere til med handling av mat, laging av middag, vaske opp etterpå? Rydde i huset? Vaske? Flinke til å følge opp barna? Man får ikke så mye lyst av å føle at man har tre barn i stedet for to (!). En som prøver å "slippe unna" dritarbeidet, men gjerne vil ha seg likevel..

Er det emosjonelt? Er dere flinke med kommunikasjon? Å "se" henne? Spørre hvordan hun har hatt det? Eller vokser dere fra hverandre? Står dere sammen? Evner du å støtte henne? Og motsatt. Er dere en god match rett og slett? Man får ikke lyst på noen der man føler man står på forskjellige sider i boka....

Er det feil tidspunkt på døgnet? Er det etter en lang dag med jobb, en full kveld med rydding og unger, når klokken nærmer seg midnatt og man skal tidlig opp morgenen etter at man prøver å få seg sex? Selv føler jeg at trøtthet og sult trumfer sexlyst (dessverre). Hva med om morgenen i helgene? Etter middagen? Andre tidspunkt. Hva med å prøve å avtale på forhånd? Snakke om det? Ha sex som et tema ved siden av temaer som jobb og annet.

Og i stedet for å la det skure å gå; Hva med å oppsøke en familieterapaut, eller en sexolog?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...