Gå til innhold

Twelve skal gifte seg


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Gjest Twelve12

Hei.

Her var det ikke mange bryllupsdagsbøker, så da skader det ikke noe med en til :nigo:

For litt over et år siden fridde han.. og vi har bestemt dato. 12.07.14. Hvorfor akkurat da? For vi er glad i 12, hence my username. Hihi

Det blir ikke et tradisjonelt norsk kirkebryllup her i gården. Snarere tvært i mot. Jeg finnes så antireligiøs så mulig, så jeg vil ikke gifte meg forran en tosk av en prest som skal fable om gud og han derre på det korset :sleeping: . Meldte meg likesågodt ut av statskirka også, like før den ble avskaffet.

Jeg er også en stor fan av Amerikanske bryllup og tradisjonene der. Så vi har bestemt oss for ute bryllup, vielesen skjer av min kjøre Onkel som er kaptein i militæret på gården til min svigerfar. Den er stor, flott og avsides. Nærmeste nabo er skog, skog. grønne gress sletter og hage hage <3

Her vil vi også ha festen. Svigerfar vil stå for dekorering av hage, innleielse av telt samt gulv til teltet. Kompis av brudgommen er kokk og skal gjøre det han kan best.. lage nam nam å gomle på. Føler vi har spart masse penger allerede.

Vi har begge stor familie, og er begge vant til brylluper der både tanter og onkler samt fettere og kusiner blir bedt, så vi fortsetter den tradisjoner. Per idag så tror jeg at jeg har regnet med ca. 90 til middag dersom alle kommer. Da er også noen venner inkludert pluss partnere.

Jeg syns det er morro at bryllupet er så langt frem i tid, for da gir det meg god tid til både planlegging og sparing. Syns sånt er morsomt jeg. Gleder meg veldig.

På en side ønsker jeg meg et stort bryllup med alle vi kjenner.. men på en annen side kunne jeg også godt tenkt meg å bare få det overstått imorra hos byfogden. Har også vurdert å gjøre det i Italia. Men jeg tror nok vi ender opp med å gjøre meg til prinsesse for en dag. :sjenert: hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Har faktisk kommet et steg videre siden igår. Det er ikke dårlig.

Jeg har satt noen preliminære gjøremål det kommende halvåret og fordelt noen oppgaver til brudgommen.

Hihi han sier selv han vil slanke seg, så jeg skrev likesågodt opp det på gjørelista. Så da har han det svart på hvit (har det på min også.. så vi er igrunn i samme båt)

Oppgavene til brudgommen er som følger:

1) Samle inn adresser til familie (vil gjerne sende ut save-the-date-kort når våren kommer)

2) Bestemme seg for groomsmen og spørre de det gjelder (Vi vil ha litt stort brudefølge. Det er jo gratis hihi)

3) slanke seg.. Hehe Det er litt morsomt for begge to er fullstendig klar over at vi har lagt på oss siden vi møttes.. og begge vil ned noen kilo. Så hvorfor ikke til bryllupet? da har vi god tid! Vi har litt humor med vektoppgangen for vi er begge fortsatt veldig tiltrekt av hverandre og ingen blir såra hvis vi nevner det. =)

Mine oppgaver:

1) Høre med svigersøster om hjelp tii laging av kort, innbydelser osv. (hun er en ordentlig scrapper og har alt man trenger og er kjempe flink. Spurte henne faktisk igår og svaret var ja. Så vi satser på å gjøre det i Januar og få sendt ut save-the-date kortene før februar.

2) undersøke litt rundt det med ekteskapsærklering og alt det offisielle...

3) Bestemme oss for toastmaster og spørre vedkommende.

4) bestemme brudepike og ringbærer og spørre foreldrene til dem det gjelder...

5) Jeg må slanke meg jeg også.. hihi eller må er feil å si.. jeg vil.. ned 5-10 kilo så blir jeg fornøyd

6) Finne og kjøpe brudekjole - denne er det ikke stress med. Med tanke på at vi holder på med prøverør også så er jo sjansen for at jeg blir gravid før bryllupet stor (forhåpentligvis).. Så jeg må sette denne litt på vent tror jeg

Ellers er det en felles oppgave å spare så mye som mulig. Har lagt ut Nintendo Wii for salg på finn (bruker den ikke) så håper jeg får det jeg vil ha for den også.. og det går rett i bryllupspotten. Alle monner drar.

Hihi Gleder meg :biggrin:

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med dagbok og bryllupsdato - du gifter deg dagen før meg du :)

skal bli moro å følge med på deg siden vi skal gifte oss med bare noen timers mellomrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

gratulerer med dagbok og bryllupsdato - du gifter deg dagen før meg du :)

skal bli moro å følge med på deg siden vi skal gifte oss med bare noen timers mellomrom :)

Så koselig med en bryllupsleser =)

du skal gifte deg 13 du da =) ut ifra signturen din antar jeg at det er nå til sommeren =) bare 9 mnd til. så spennende. er "alt" klart?

da er det 1 år og 9 mnd til det er vår tur :hjerte:

Må få lest igjennom dagboken din når jeg får tid. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Åå, enda en bryllupsdagbok! Yes, yes :-D

Åå, enda en leser! Yes, yes :D :fnise:

koselig du stakk innom :)

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

Syntes det er morsomt å lese :-D

Bare koselig!

Er en stund til enda da.. så er liksom ikke så mye jeg får gjort enda. Klær skikkelig i fingrene da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aphrodite

Er en stund til enda da.. så er liksom ikke så mye jeg får gjort enda. Klær skikkelig i fingrene da =)

Men er fortsatt litt planlegging og tenking du kan gjøre da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Men er fortsatt litt planlegging og tenking du kan gjøre da :D

Ja men har holdt på med det et år nå... :sjenert::rodmer: hihi

så er litt greit når jeg endelig kan gjøre et innkjøp... eller en avtale eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aphrodite

Ja men har holdt på med det et år nå... :sjenert::rodmer: hihi

så er litt greit når jeg endelig kan gjøre et innkjøp... eller en avtale eller noe sånt.

Ja det skjønner jeg! Det er vel litt tidlig med brudekjole enda, kanskje da? Eller kikker du? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Ja det skjønner jeg! Det er vel litt tidlig med brudekjole enda, kanskje da? Eller kikker du? :fnise:

Er i god i gang med kikkinga.. bare nettbasert enn så lenge da.. =)

men vet at jeg ikke skal ha noen tradisjonell helt hvis brudekjole.

Skal ha svart og hvitt tema, så har lyst å ha litt svart på kjole. Er min dag tross alt =P Og brudgommens da.. men han tells ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aphrodite

Er i god i gang med kikkinga.. bare nettbasert enn så lenge da.. =)

men vet at jeg ikke skal ha noen tradisjonell helt hvis brudekjole.

Skal ha svart og hvitt tema, så har lyst å ha litt svart på kjole. Er min dag tross alt =P Og brudgommens da.. men han tells ikke :fnise:

Jeg har ei venninne som hadde noen svarte detaljer på sin kjole! Den var nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

Jeg har ei venninne som hadde noen svarte detaljer på sin kjole! Den var nydelig!

Kan jeg tenke meg. Har sett for meg empire liv med svart bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

oi, gikk glipp av at det er i 2014 du skal gifte deg, trodde det var 2013 jeg :) da har du jo gooooood tid, og rekker å ombestemme deg mange ganger :) (altså ikke om giftingen men om detaljer hihi)

Her er det straks ni måneder igjen ja, så jeg har ikke så god tid som deg. Men det går bra, kjæresten her har full kontroll :)

Så hvordan ser du for deg dagen din? Kirke, lokasjon, og ikke minst kjolestil .. ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

og rekker å ombestemme deg mange ganger :) (altså ikke om giftingen men om detaljer hihi)

hehe nå lo jeg godt =)

Ja har good tid. Så er masse tanker å leke med.

Men vi har bestemt at det ikke blir noe tradisjonelt norsk kirkebryllup.

det blir ute så vi satser på fint vær. Vielse og fest på gården til svigerfar som er stor fin og kjempe avsides. Onkelen min er kaptein i militæret og kan derfor vie oss =)

svigerfar skal leie inn gigant telt med parkett og hele sulamitten. =)

vil ha litt prinsesse kjole..ikke så veldig puff men litt. Det er tross alt kun en gang man er prinsesse for en dag.

Så vil jeg ha svart på den. Helst svart liv. En sløyfe eller bånd eller noe sånt.

Brudepiker skal ha omvent. Svart kjole med hvitt liv. =)

det svarte og hvite skal være den "røde" tråden igjennom det hele. Jeg elsker den kombinasjonen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæresten min er major i forsvaret, så da har vi jo nesten enda litt mer til felles :) sorte kjoler på brudepikene hørtes igrunn litt spesielt ut, men hvis du er litt den typen så passer det sikkert kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

kjæresten min er major i forsvaret, så da har vi jo nesten enda litt mer til felles :) sorte kjoler på brudepikene hørtes igrunn litt spesielt ut, men hvis du er litt den typen så passer det sikkert kjempebra :)

Hehe se der ja =)

Ja er nok mange elementer i bryllupet mitt som er spesielt.. men folk får syns hva de vil. Jeg er ikke typen som setter i gang et bryllup ut ifra hva andre ønsker =P jeg liker å gå litt imot strømmen og er ikke mainstream akkurat.

tenke brudepikene skulle være omvendt av meg jeg da. =)

kjole jeg har sett på er noe i denne duren..

blir nok ikke akkurat denne..for jeg tror jeg vil har litt mer puff =p

uh008.jpg

også kanskje noe sånt til brudepiker og blomsterpike

black-strapless-white-sash-junior-bridesmaid-dress-wpd03034.jpg

men her kan de jo bare ta en hvilken som helst svart kjole og knyte et hvit bånd i livet. =)

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...