Gå til innhold

Negative reaksjoner på giftermål.


Mariahamm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Skogmann

Jeg synes det kommer an på hva de har sagt og hvor nær du er disse menneskene. Det kan bli unødvendig mye drama av å ikke invitere. Hva med å ta det opp med dem det gjelder? Si at du/dere blir såret? Kanskje du får en bedre forklaring på hvorfor de sier som de gjør da.

Forøvrig, 150 000 for EN dag? Hell no!!!

Har du også fått deg profil nå min kjære kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ta en liten oppfriskning av grammatikken din også kanskje?

Anonym poster: d81d9af451ae1bd9528d312e47afc0bd

Kanskje det, kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg dere ville jeg reist bort med de aller nærmeste og tatt bryllup og bryllupsreise i ett. Aldri i verden om jeg hadde brukt 150 000 på et bryllup der halvparten av gjestene var kritiske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at de er glad i dere og unner dere et godt liv sammen selv om de er kritiske.

Det er jo mulig de har sett det flere ganger før, unge par som gifter seg i et storslått bryllup - gjerne med lån, og som skiller seg innen får år. Da betaler de fortsatt på lånet lenge etter at forholdet er slutt. Har selv foreldre som har vært i flere slike bryllup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjaaa.

Jeg har jo vært / og er i den motsatte situasjonen.

Og har dessverre hatt en hel del rett i mine antakelser.

Det er fryktelig fryktelig fryktelig kjipt å sitte å se på mennesker man er glad i

som inngår ekteskap / få barn med noen de egentlig burde vært for uten.

Så det ligger nok mest omsorg i bekymringen :)

Man må la folk begå egne feil og lære av de uten å blande seg for mye i. Det er en del av det å være voksen. Verden går ikke under og livet er ikke slutt bare fordi man gifter seg med feil person, som mange virker å tro.

Anonym poster: c60933e9df8c1062227c96c8e73cc50b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må oppklare at det er ikke god venner som er negative, det er slekt vi ikke er nærmest med. Vi tar IKKE lån, har god råd og fortsatt mye penger spart etter bryllupet. Grunnen til at det blir dyrt er at vi vil ha med hele slekta, og venner. Det er sjeldent alle er samlet, og det er noe vi begge ønsker. De som kjenner oss er alle positive :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må oppklare at det er ikke god venner som er negative, det er slekt vi ikke er nærmest med. Vi tar IKKE lån, har god råd og fortsatt mye penger spart etter bryllupet. Grunnen til at det blir dyrt er at vi vil ha med hele slekta, og venner. Det er sjeldent alle er samlet, og det er noe vi begge ønsker. De som kjenner oss er alle positive :)

Jeg synes du skal invitere de allikevel jeg. Og vise at du er den voksne og den bedre av dem som ikke lar andres kritikk gjøre deg usikker på dine evner til å ta riktige eller ansvarlige beslutninger i livet. Bare børst det av deg. Det får deg til å fremstå som selvsikker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Man må la folk begå egne feil og lære av de uten å blande seg for mye i. Det er en del av det å være voksen. Verden går ikke under og livet er ikke slutt bare fordi man gifter seg med feil person, som mange virker å tro.

Anonym poster: c60933e9df8c1062227c96c8e73cc50b

Vel, det kommer an på hvilket syn man har på ekteskapet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner vil være "pjinsesse" da. Ikke nekt for det! :sminkedokke:

Hadde jeg måttet være "pjinsesse" hadde jeg nektet å gifte meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner vil være "pjinsesse" da. Ikke nekt for det! :sminkedokke:

Dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150,000 kroner..jeg kommer ikke over det. Har et vennepar som skal bruke 200,000 kroner. De skal ta opp LÅN. Hæ? De er allerede 100% belånt. Nå skal de ta opp forbrukslån for å bruke på EN dag. Jaja, greit for oss da, vi får gratis gourmetmat, alkohol og fest. Men det er EN eneste dag. Er det fortsatt slik at kvinner er så "ufornuftige og fjollete og teite" at de skal ha denne prinsesse-dagen? Har ikke de fleste kvinner virkelig kommet seg ut av den barnslige og fornedrende rollen som håpløse, uøkonomiske og dumme?

Er glad min kone bare lo av meg da jeg den gangen spurte om det var sånn at vi kom til å måtte bruke en halv årslønn på bryluppet. Nei, sa hu, selvfølgelig skal vi ikke det. Vi skal spise en god middag med våre nærmeste, deretter skal vi på bryllupsreise.

Takk "GUD" for at jeg ikke er gift med ei sånn fjolle.

Og hvor mye ble brukt til bryllupsreisen?

Anonym poster: 066e80210e27d008b13367a5114ab9f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Og hvor mye ble brukt til bryllupsreisen?

Anonym poster: 066e80210e27d008b13367a5114ab9f5

20 tusen cirka. Why? Trodde du vi svei av 150,000 på en to ukers ferie eller? Man blir ikke millionær av å kaste penger ut av vinduet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jenta som hadde ei SKO som profilbilde..

Du skal være forsiktig med å skue hunden på hårene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skogmann

Du skal være forsiktig med å skue hunden på hårene ;-)

Skal skaffe meg et profilbilde med et hakekors, og så skal vi se om du sier det samme da ;)

Endret av Skogmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Man må la folk begå egne feil og lære av de uten å blande seg for mye i. Det er en del av det å være voksen. Verden går ikke under og livet er ikke slutt bare fordi man gifter seg med feil person, som mange virker å tro.

Anonym poster: c60933e9df8c1062227c96c8e73cc50b

Nei verden går ikke under, men det kan spare en for mange sorger. Både følelsesmessige og kanskje økonomiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skaffe meg et profilbilde med et hakekors, og så skal vi se om du sier det samme da ;)

I alle dager. Hva er problemet? Forresten - du behøver ikke svare. Bare la det ligge du.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke det var prisen på bryllupet som var saken her, heller det at det har vært folk som har kritisert valget de har tatt om å gifte seg. Hvor mye de har valgt å betale har vi ingenting med.

Om du skal la vær å invitere de kommer jo ann på hvem de er, og hva de har sagt. Ja, 22 er en lav alder å gifte seg på i dag. Men det er absolutt ikke uhørt. Kjenner flere som giftet seg så unge, noen er fremdeles godt gifte og lykkelige, andre har det altså ikke gått så bra med. Så jeg kan godt forstå at noen er skeptiske. Men det kan skjære seg uansett hvor gammel man er når man gifter seg.

Jeg hadde nok invitert de det er snakk om, prøvd å ikke være like smålige som de. Hva vet de om hvordan dere har det liksom? Så kan de selv velge om de vil støtte dere ved å komme, eller la vær. Dagen deres blir smashing uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...