Gå til innhold

Låser dere pc'en på jobb?


Undrende..

Anbefalte innlegg

Gidder ikke det på jobb, da reglementet sier alle skal ha samme passord..

Så alle vet passordene til hverandre uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Ingenting hemmelig på maskinen og alle jobber på samme mail slik at vi kan se hva hverandre har skrevet uansett. Passordet til pcn henger på en post it lapp på pcskjermen.



Anonymous poster hash: cd911...fd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ingenting hemmelig på maskinen og alle jobber på samme mail slik at vi kan se hva hverandre har skrevet uansett. Passordet til pcn henger på en post it lapp på pcskjermen.

Anonymous poster hash: cd911...fd1

Hva skal dere da med passord?

Anonymous poster hash: 6aa88...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dere da med passord?

Anonymous poster hash: 6aa88...763

"Alle jobber på samme mail så de kan se hva hverandre har skrevet" ...

Det klarer fint vi på vår jobb også, men i hver vår mail.. Heh

Kanskje denne bedriften burde hatt en installasjon av OTRS .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låser alltid maskinen på jobb, ellers kommer man tilbake til skjermen snudd opp ned og forandret bakgrunnsbilde.



Anonymous poster hash: 1ac1a...40d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg låser alltid skjermen. Vi jobber i åpent landskap. Om hele avdelingen er ute kan andre fint snoke på maskinen min uten at noen reagerer. Vi har ulike tilganger til ulike ting, så om jeg ikke låser maskinen kan folk få tilgang til ting de ikke skal ha tilgang til.

Jeg ser ikke problemet med å låse. Det tar to sekunder å skrive inn passordet for å låse opp igjen.



Anonymous poster hash: 27560...308
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låser alltid skjermen. Vi jobber i åpent landskap. Om hele avdelingen er ute kan andre fint snoke på maskinen min uten at noen reagerer. Vi har ulike tilganger til ulike ting, så om jeg ikke låser maskinen kan folk få tilgang til ting de ikke skal ha tilgang til.

Jeg ser ikke problemet med å låse. Det tar to sekunder å skrive inn passordet for å låse opp igjen.

Anonymous poster hash: 27560...308

Høres ut som du har skummelt enkelt passord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låser ikke pcen på jobb. Nå har jeg eget kontor innerst i en gang, så da ser jeg ikke poenget. Det er grenser for hvor sensitiv informasjon man kan finne, og de fleste dokumenter lagres på en felles-server. Jobber med økonomi i en bedrift med 20 ansatte. Alle i administrasjonen har eget kontor.



Anonymous poster hash: 21176...ed8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i åpent landskap og låser alltid pcn om jeg går fra den. Det sitter i fingerene etter å ha jobbet med sensitiv info i et lokale der det også var kunder ofte innom, og det derfor var en regel fra sjefen at alle måtte låse pcn. Synes likevel det er en grei vane, og IT-drift i bedriften min har oppfordret alle til å gjøre det (men ser at folk er sløve). Bruker windowsknapp+L og fingertrykkavleser til å låse opp igjen, tar null tid.

Hjemme er jeg ganske slapp med sikkerheten, det må jeg innrømme.



Anonymous poster hash: 25e92...862
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de fleste arbeidsplasser er det ikke alle som skal ha tilgang til alt. Og ofte er det kunder og ansatte fra andre firmaer rundt om også (f.eks. rengjøringspersonell)

Hjemme låser jeg PCen så ikke de minste (eller katten) skal gjøre noe tull, eller slette noe ved et uhell :) Men er jo kjapt å låse seg inn igjen.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid! Og det har ikke noe med at jeg ikke stoler på folk.

Anonymous poster hash: de384...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...