Gå til innhold

Låser dere pc'en på jobb?


Undrende..

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det er vanlig å låse pc'en på jobb når man går på do/lunsj/møter osv?

Har en samboer som jobber i et IT-miljø. Hun er ganske nøye med å låse pc'en når hun forlater den..

Privat er hun ikke nøye med sikkerhet i det hele tatt, synes det derfor er litt rart at hun låser pc'en på jobb..

Skal man ikke stole på kollegaene sine? Hva galt kan skje i et kontorlandskap der det alltid er folk tilstede? Det er vel ikke mulig for en kollega å snoke på en annens PC uten at noen ser det? Hvorfor skal man låse maskina da?

Hvordan rutiner har dere andre her inne? Spent på svar :laugh: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Låser den når jeg går til lunsj, ikke hvis jeg har kortere pauser, skal på do eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Jeg legger ned lokket på den bærbare datamaskinen, slik at den går i dvalemodus. Da er det nødvendig å skrive inn passord når jeg skal logge meg på datamaskinen igjen ved en seinere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låser pc uansett når jeg letter meg fra pulten på jobb.

Ligger i fingrene, og vi skal gjøre det ihht retningslinjene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å gjøre det så lenge ikke kunden krever det. Det hender jo man jobber med ting som er taushetsbelagt, og da er det ikke for kollegers øyne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det. Jobber i nav og har derfor mye av folks personlige info der. .

handler ikke om å ikke stole på kollegaer, men at jeg har et ansvar for å holde denne informasjonen tilgjengelig kun for de som trenger den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det på jobb, det har med generell holdning til sikkerhethet mer enn noe annet.

Hjemme hos meg selv har jeg ikke engang vanlig pålogging. Jeg skrur på pcen, og dermed er alt (inkludert nettleseren) oppe. Anonymous poster hash: 6aa88...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort jeg reiser meg opp fra kontorstolen, så låser jeg maskina. Vi sitter med kundeopplsyninger ol oppe på skjermen. Er for personvernet til våre kunder.

Hjemme står pc'n alltid oppe og på. Alle gjester kan gå inn på denne om de vil.



Anonymous poster hash: 846b0...654
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låser på jobb fordi jeg er pliktet til det etter arbeidsbeskrivelsene, hjemme har jeg ikke samme krav, annet enn at kun jeg har lov til å bruke jobb pc'en

Anonymous poster hash: 34a5e...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låser pc'en på jobb, og jobber også i IT-bransjen. Ganske enkelt: Konfidensielle filer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser ikke om jeg kun skal på toalettet, men til lunsj og møter etc, så låser jeg maskinen. Jobber med regnskap og har da tilgang til endel taushetsbelagt informasjon på min PC

Hjemme har jeg passord på windows oppstart.



Anonymous poster hash: b0690...dd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Låser hvis jeg skal utenfor synsvidde. Er jeg rett utenfor kontoret så gidder jeg ikke. Vi er en ganske sammensveiset gruppe som ikke snoker på hverandres ting, men policyen tilsier vi skal låse så jeg gjør det som sagt dersom jeg skal så langt vekk at jeg ikke har oversikt over kontordøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Det er sensitive opplysninger på den, men det er ikke grunnen min. Arbeidsstedet mitt er uansett som et fort for uvedkommende å komme seg inn i. Er mer st min "morsomme" sjef alltid skal gjøre noe "gøy" om han kan. Snu bildet på skjermen. Legge inn bilde av seg selv som bakgrunn. Sende mail fra min mail til en eller annen i firmaet, uavhengig av rang, med teksten "jeg er så kåt på deg". "Forbedre" arbeidet mitt med idiotiske endringer som det tar tid å endre tilbake.

Anonymous poster hash: 5a9ff...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, alltid.

Windows tast + L går som en refleks hver gang jeg går ut av stolen

Anonymous poster hash: 187de...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på min jobb er de påbudt.



Anonymous poster hash: 6a5e3...c41
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurer på om det er vanlig å låse pc'en på jobb når man går på do/lunsj/møter osv?

Har en samboer som jobber i et IT-miljø. Hun er ganske nøye med å låse pc'en når hun forlater den..

Privat er hun ikke nøye med sikkerhet i det hele tatt, synes det derfor er litt rart at hun låser pc'en på jobb..

Skal man ikke stole på kollegaene sine? Hva galt kan skje i et kontorlandskap der det alltid er folk tilstede? Det er vel ikke mulig for en kollega å snoke på en annens PC uten at noen ser det? Hvorfor skal man låse maskina da?

Hvordan rutiner har dere andre her inne? Spent på svar :laugh: .

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...