Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

Gjest Ennasus

Synes juksekoder er like ille som en falsk samboer :P

Jeg bruker ikke juksekoder selv. Synes det er kjedelig når de har penger :P

Det er noe med det ja... Da kan de på en måte gjøre alt, hele tiden!

Mye morsomere å se på simmene tisse på gulvet fordi de ikke har penger til å fikse doen, og ingen av simmene er handy´e nok til å fikse det selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes juksekoder er like ille som en falsk samboer :P

Jeg bruker ikke juksekoder selv. Synes det er kjedelig når de har penger :P

Det er noe med det ja... Da kan de på en måte gjøre alt, hele tiden!

Mye morsomere å se på simmene tisse på gulvet fordi de ikke har penger til å fikse doen, og ingen av simmene er handy´e nok til å fikse det selv :fnise:

Jeg ser den, altså, vanligvis lar jeg dem greie seg med det de har, og på det de tjener, men når det er noe jeg har lyst til å sette i gang som koster litt penger, da går det litt for langsomt når de tjener ynkelige 200-300 simelioner om dagen, som f.eks. nå når jeg ville at simmen min skulle bygge romskip, det koster jo 5000 for det billigste, og ytterligere 1000 for å bygge den, h*n kommer jo til å ligge i grava lenge før pengebeholdningen blir stor nok til det. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at de i det minste avslører hva slags pakke det er snart.

Jeg også. Har en liten følelse av at det blir enten aktive karrierer eller kjæledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Har en liten følelse av at det blir enten aktive karrierer eller kjæledyr.

Håper på aktive karrierer! Uten bugs denne gangen..kom meg aldri til topps i brannmannkarrieren i sims3 siden de heller sparka ball eller tok push-ups mens simmer brant inne i husene sine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på aktive karrierer! Uten bugs denne gangen..kom meg aldri til topps i brannmannkarrieren i sims3 siden de heller sparka ball eller tok push-ups mens simmer brant inne i husene sine :P

Hahahaha, de bugsene var ubetalelige. En brannman jeg hadde fant ut at han skulle spille gitar istedet for å slukke. Gitarspill ved leirbål er en ting, men det får være grenser. :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den karrierepakka til sims 3 var morsom, men var masse bugs ja. Var irriterende at stylistkarrieren ikke funka ordentlig hvis spillet var installert på norsk. Og noen ganger, så var tydeligvis nabohuset hjemsøkt, for spøkelsesjegermusikken ble spilt i en evighet uten at jeg spilte den karrieren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Noe av det som irriterer meg mest med Sims 4 er at det er så innmari dårlig med info om planene deres for spillet. I tidligere Sims-serier har de informert om både utvidelser og stæsjpakker i god tid før de kommer ut, med fast utgivelsesdato. Hvorfor kan de ikke gjøre det samme i Sims 4? Av og til er overraskelser gøy men i dette tilfellet blir det bare kjedelig og irriterende. Alt er liksom så hemmelig og det skal gis minimalt med info før ting plutselig gis ut. Gamepacken ble presentert i bittesmå doser med hint her og der og trailere på Youtube (med små før-trailere før selve hovedtraileren, utrolig nok). Jeg klarte ikke å finne noen utgivelsesdato før bare et par-tre dager før gamepacken kom ut. Det har jeg overhodet ikke sansen for og jeg kjenner jeg blir litt oppgitt.

Selv etter å ha installert gamepacken kjenner jeg at spillet er kjedelig og ensformig. For mye følelser og for lite action og opplevelser. Den der skjulte skogen med den mystiske eremitten var skuffende. Selvfølgelig er det litt gøy med noen nye typer fisk og planter, pluss insekter, men ellers var det ikke mye spennende å ta seg til.

Jeg får en følelse av at utviklerne har sett helt bort i fra at mange simmere er folk som har spilt tidligere simsserier og gjerne vil ha noe i samme gata som før, bare nytt og bedre. Så langt er det en del nytt men ikke stort bedre. Jo mer jeg spiller, jo mer savner jeg tidligere simsspill. Ikke på grunn av alle tilleggspakkene for jeg skjønner jo at vi ikke kan få alt i grunnspillet, og de andre spillene har også vært ganske strippet for innhold i grunnspillet. Jeg savner følelsen av å spille noe nytt, spennende og virkelig fengende. Selv om jeg overhodet ikke var superbegeistret for Sims 3 da det kom ut, ble jeg kjapt avhengig av mine doser med spilling. Det var mer å utforske, mer å gjøre i nabolaget.

Jeg hadde glatt byttet bort både skiftende følelser (og de irriterende melodiene som følger med) og de fargesprakende omgivelsene, ja til og med den mye omtalte kjappere ytelsen som liksom skal rettferdiggjøre ladeskjermene og de små lukkede miniverdenene. Jeg ville mye heller fått tilbake åpne verdener, flere/større tomter, landskapsarkitektur (fjell/hauger) og CASt med alle fargevalgene. Sims 4 virker som det aller mest er utviklet med nye og unge spillere i tankene, og da mest jenter i 12-13 års alderen med sånn passe grei PC.

Jeg kjenner at Sims 3 roper på meg i det fjerne og jeg kjenner at det frister hardt å spille det istedet for 4'ern. Spesielt når man må vente i spenning på at første utvidelse kaaanskje kommer i april, i verste fall enda senere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Noen som har lastet ned "Digital deluxe oppgradering"? - koster 129kr. Jeg har limited edition, det var den som var billigst da sims først kom ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lastet ned "Digital deluxe oppgradering"? - koster 129kr. Jeg har limited edition, det var den som var billigst da sims først kom ut...

Jeg har digital deluxe. Er ikke helt verdt pengene imo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Jeg har digital deluxe. Er ikke helt verdt pengene imo.

som jeg har forstått det så er det med en tikibar... og noen hatter og ubrukelige kostymer. Er det mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har forstått det så er det med en tikibar... og noen hatter og ubrukelige kostymer. Er det mer?

Soundtracket til spillet bare.

Hattene var det morsomste som fulgte med liksom.. De er søte og de kan påvirke humøret til simmene. Men that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner sims superstar (Sims 1)! Jeg savner å prøve å bli kjendis, bli avvist av Christina Aguilera, drite meg ut på filmsettet og få en crazy stalkerfan hoppende rundt meg. Jeg savner å få en limousin på døra som forteller meg at jeg har vunnet en pris, eller å må forsvare meg selv mot usanne rykter.

Jeg savner å ha en bakebutikk (sims 2) hvor jeg kan bake egne ting og selge dem til folk, gå på universitetet og ha deltidsjobb (men kunne skifte mellom familier uten å gjøre meg ferdig med 4 år som student). Jeg savner at det snør, regner og blåser. Jeg savner å kunne ha roommates, gi hverandre kjærlighetsråd og bo i leilighet.

Jeg savner å kunne være barnevakt, brannmann, at tenåringene mine sniker seg ut og at smårollingene lærer seg å gå...

Jeg er veldig fornøyd med det estetiske ved sims4, men det har blitt så KJEDELIG! Nå skal jeg inn og lage ei skikkelig flokse av ei kjerring som skal få barn med alle mannfolka i nabolaget, gifte eller ei. Hun skal jobbe i den karrieren som betaler minst, være en uambisiøs slabbedask og vil ikke følge med om ungene gjør lekser eller ikke. Så skal vi se hvem av dem som klarer seg best.

Nesten litt Hunger Games. De skal hete Everdeen til etternavn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farsken, gratis Theme Hospital på Origin. Jaja, får brenne av noen timer der også. Er jo ikke som om jeg har leilighet å vaske, oppgave å skrive, mannfolk å flørte med.... PRIORITERINGER ER VIKTIG!

Helloooo, theme hospital!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg savner også alt det, Poppie! :O Og spesielt det å kunne drive sin egen butikk sånn som i sims 2. Eg håpte så lenge at det skulle komme til sims 3, men den gang ei.

Heilt enig med fleire her som skriv at det frister å finne fram sims 3 igjen. Det er så mykje som irriterer med med sims 4. At eg bare kan ha tre etasjer, at det ikkje er open verden, at det ikkje er småbarn, at det ikkje er Create-A-Style, at det ikkje er fleire fellestomter... Håper sjølvsagt at alt dette kjem i utvidelsespakkar eller oppdateringar.

Det er jo mykje eg er fornøyd med også. Det kjører bedre på PC-en, det er gøy å bygge hus, Det er ganske artig å lage simmene...

Satsar på at utvidelsespakkane lokker meg tilbake til sims 4, for akkurat no vil eg heller spille sims 3 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner jeg også vil begynne å spille sims 3 igjen.. Frister veldig å finne det frem igjen! :)

Noen som kan forklare meg hva Theme Hospital går ut på? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg også vil begynne å spille sims 3 igjen.. Frister veldig å finne det frem igjen! :)

Noen som kan forklare meg hva Theme Hospital går ut på? :)

Theme hospital går ut på å bygge og drive sykehus med en del ... eh... spesielle sykdommer. Veldig morsomt, og til dels veldig avhengighetsskapende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theme hospital går ut på å bygge og drive sykehus med en del ... eh... spesielle sykdommer. Veldig morsomt, og til dels veldig avhengighetsskapende ;)

Åjaa :) Kanskje jeg skulle testet ut det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting jeg også savner sårt, og synes var merkelig at ikke var med, er blenderen. Selv med kokkekunnskaper godt over middels, går det stadig en finger eller to når de hakker grønnsaker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...