Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at KaDust ville likt Eve online. Et veldig sosialt spill også. :)

Har prøvd EVE. Kjedet meg ganske fort, desverre, også føler jeg ikke at jeg har tid til å (gidde) sette meg inn i et nytt MMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol, det tar en stund å komme i gang med Eve online (trene skills, tjene nok penger), og Eve online er som oftest skikkelig gørr når man spiller alene (alene mot røkla).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerbal space program, DayZ og League of legends er de det går mest i for tiden.

Har du kommet deg til Mun eller lengre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kommet deg til Mun eller lengre?

Mun og Eve har jeg landet på, men kom meg ikke hjem fra Eve. Får prøve å redde den stakkars kerbonauten senere!

Edit; Glemte Minmus, t/r

Endret av hog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tiden så går det vel i grunn mest i Destiny og Dragon Age: Inquisition, men har så veldig mye andre spill jeg også burde tatt meg mere tid til å spille. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har lyst til å prøve dragon age: inquisition (og har det liggende), men ville sette meg inn i historien først, så spillet jeg origins :) Er hekta ;)

Ellers spiller jeg WoW litt sporadisk, samt Skyrim som jeg aldri blir lei. Innimellom også Gta V :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Dragon age 2.

Ble hekta etter å ha spilt Inquisition. Eneste negative er at det virker litt "gammelt" etter å ha spilt Inquisition, men fortsatt spillbart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, det tar en stund å komme i gang med Eve online (trene skills, tjene nok penger), og Eve online er som oftest skikkelig gørr når man spiller alene (alene mot røkla).

Vet ikke riktig, jeg. Jeg fant en trivelig gjeng som driver en alliansefri gruveflåte og det er riktig artig, mest pga chaten. Flåten er i drift 24/7, pga en Orca som er forankret i en POS. Vi har systemvid boost og pendler mellom to systemer.

Og folk som har begynt å henge her, blir værende. Flere av dem snakker om å trene skills for å kunne bidra til flåten. Det er ganske artig, for den fremstillingen man ellers får om livet i EVE er at alle er drittsekker som dreper hverandre for småpenger.

Her om dagen var det en noob som mistet skipet sitt ute i malmbeltet, og en av som hadde vært med en stund gav ham en fiks ferdig Venture med malmdrifslasere, boost-moduler, kampdroner og hele pakka. Gratis.

Så når jeg er i EVE, henger jeg mye der, og kjører missions for CAS. Jeg vil ha en jump-clone så jeg kan begynne å fly litt i lowsec uten at det skal koste alt for mye. "Treningsklonen" min har alt for mye dyr silikon i skallen til at jeg vil risikere den der enda.

Da jeg begynte hadde jeg ambisjoner om å drive industri i stor stil, men det tror jeg ikke lønner seg før man har ganske mange skills inne. Men jeg kan drive forskning på blueprints, og jeg kan lage ganske mange destroyere, flere forskjellige typer våpen og ammunisjon, og begynner å sniffe på å lage komponenter til skip i Capital-klassen. Tenkte jeg kunne begynne med tegningene for Orca.

Jeg har en alt som jeg trener for PI, transport og handel, og han tror jeg skal begynne å tjene penger for meg bare han får litt bedre skills.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke riktig, jeg.

Joda, jeg forstår. :) Jeg ble rekruttert i et asteroidebelte av en nederlandsk fyr (CEO) i en Kestrel etter en uke tror jeg, og spilte så med disse folka i denne corp'et i et par år etter det, så spillet er veldig sosialt sånn sett, i alle fall i high sec. :laugh: Chat systemet i Eve er fantastisk flott synes jeg.

Tenkte først og fremst på at man får ikke hoppet inn i et battleship, med relevante skills med det aller første. Og gjør man "missions" så skal man helst ikke daue mot npc'er for ofte, hvis man velger å gjøre dette alene. :)

Hadde det veldig moro også i low sec med anti-pirat folk, som jeg ble kjent med. Piratene organiserte seg jo også i en gruppe.

0.0 var også fryktelig morsomt, men som Matari m. mange Caldari skills så lå jeg etter med artillery/auto cannons og rails/blasters, og med bare cruise missiles fikk jeg jo aldri skutt først på fiender som tusla innom området vårt. Ble litt desperat en gang på slutten og slang på en 1200 artillery på en Raven, da fikk jeg i det minste skutt på noen med kanon. :)

Hvis man kan ha en Orca og holde den i live, så er det et flott skip. :) Er nok lurt å bygge to, sånn at man kan erstatte tapet uten å sørge for lenge.

Mining var artig synes jeg. Også ice mining var artig når man gjør det for corp'et.

Pass opp for den helga med Hulkageddon. :laugh:

wiki.eveonline.com/en/wiki/Hulkageddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg forstår. :) Jeg ble rekruttert i et asteroidebelte av en nederlandsk fyr (CEO) i en Kestrel etter en uke tror jeg, og spilte så med disse folka i denne corp'et i et par år etter det, så spillet er veldig sosialt sånn sett, i alle fall i high sec. :laugh: Chat systemet i Eve er fantastisk flott synes jeg.

Tenkte først og fremst på at man får ikke hoppet inn i et battleship, med relevante skills med det aller første. Og gjør man "missions" så skal man helst ikke daue mot npc'er for ofte, hvis man velger å gjøre dette alene. :)

Hadde det veldig moro også i low sec med anti-pirat folk, som jeg ble kjent med. Piratene organiserte seg jo også i en gruppe.

0.0 var også fryktelig morsomt, men som Matari m. mange Caldari skills så lå jeg etter med artillery/auto cannons og rails/blasters, og med bare cruise missiles fikk jeg jo aldri skutt først på fiender som tusla innom området vårt. Ble litt desperat en gang på slutten og slang på en 1200 artillery på en Raven, da fikk jeg i det minste skutt på noen med kanon. :)

Hvis man kan ha en Orca og holde den i live, så er det et flott skip. :) Er nok lurt å bygge to, sånn at man kan erstatte tapet uten å sørge for lenge.

Mining var artig synes jeg. Også ice mining var artig når man gjør det for corp'et.

Pass opp for den helga med Hulkageddon. :laugh:

wiki.eveonline.com/en/wiki/Hulkageddon

Jeg ser frem til jeg har vært der et par år. Jeg har bare spilt siden November, og mine combat skills er ikke noe å rope hurra for. Satset alt for mye på mining og industri/forskning. Så lvl 3 missions for NPC agenter er det mest utfordrende jeg klarer. Og jeg flyr ikke noe tyngre enn en destroyer forløpig. Men siden jeg bygger mine egne Catalyst og Algos sammen med våpen og ammunisjon, så er det en relativt billig fornøyelse å bli skutt, så lenge det er en NPC som lar klonen min gå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i Dragon Age Inquisition for tiden. De har virkelig våget å endre ganske mye fra de forrige DA-spillene, samtidig som de holder det "in character".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lvl 3 missions for NPC agenter er det mest utfordrende jeg klarer. Og jeg flyr ikke noe tyngre enn en destroyer forløpig. Men siden jeg bygger mine egne Catalyst og Algos sammen med våpen og ammunisjon, så er det en relativt billig fornøyelse å bli skutt, så lenge det er en NPC som lar klonen min gå. :)

Missions er moro og spill, inntil man blir warp scramblet og har litt for mye aggro. :laugh: Missions i low sec er også mer spennende enn hva sunt er. :laugh:

Artig i Eve, hvor det f.eks i 0.0 en skjelden gang kan dukke opp spesielle npc'er med spesiell høy bounty. Mener å kunne huske at disse er å finne som spawns i asteroidebeltene der, og ikke i missions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missions er moro og spill, inntil man blir warp scramblet og har litt for mye aggro. :laugh: Missions i low sec er også mer spennende enn hva sunt er. :laugh:

Artig i Eve, hvor det f.eks i 0.0 en skjelden gang kan dukke opp spesielle npc'er med spesiell høy bounty. Mener å kunne huske at disse er å finne som spawns i asteroidebeltene der, og ikke i missions.

"Belt rats" spawner regelmessig. Jeg tror det er hvert 20. minutt eller så. Og jo lavere sikkerhetsnivå, jo verre rats. Og tilsvarende høyere skuddpremie. Det er også mulig å "farme" belt rats i low sec. Det er sånn at hvis man dreper alle unntatt lederen, så stikker han av og kommer raskt tilbake med en ny kontingent. I mellomtiden kan man la sine droner og MTU renske feltet for godsaker mens man lader opp til runde 2. Men man bør nok tilhøre et corp for å drive ratting i nullsec, ellers blir et bare til at evt tilskuere venter til et opportunt øyeblikk og warper inn for å høste fruktene av ditt arbeid. Og deg.

Først på prioroteringslista er å kverke jævelen med warp scrambler, finne neste mål, og sette opp alignment til fluktveien når de begynner å ete seg gjennom panseret. Eller helst litt før. Når panseret er halvgått, er det antakelig på tide å skrike "Banzai!!" og trykke på Warpknappen.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...