Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, vi får nå se, tviler på mange drar helt til Bodø, hvis noen i det hele tatt. Det er nok et ganske "trygt" løfte å gi, liten sannsynlighet for at noen ville benytte seg av det

Endret av Inx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg synes vi alle burde bli flinkere til å åpne våre hjem, hager og lommebøker for å hjelpe folk som ikke har det like bra som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi alle burde bli flinkere til å åpne våre hjem, hager og lommebøker for å hjelpe folk som ikke har det like bra som oss.

Jeg går selvsagt ut fra at du allerede har både åpnet lommeboka di og stilt boligen og hagen din til disposisjon, samt at du kjøper inn mat og dopapir til en liten hær.

Kan du fortelle hva du har gjort, så blir du et godt eksempel til etterfølgelse for alle oss på KG.

Anonym poster: 74342971be8d0b67e26ef9a0ffd23ffa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi får nå se, tviler på mange drar helt til Bodø, hvis noen i det hele tatt. Det er nok et ganske "trygt" løfte å gi, liten sannsynlighet for at noen ville benytte seg av det

Du har misforstått. Romfolk er i byer over hele landet. De er allerede i Bodø og ble kastet ut fra den siste leiren de var i der. Husk at de er et reisende folk og drar overalt og finner veien uansett.

Anonym poster: 1dab737b40301e0fc85a2e00b839e292

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede en sigøynerfamilie i bodø, det er dem biskopen tilbyr plass til. Det står det absolutt respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforstått. Romfolk er i byer over hele landet. De er allerede i Bodø og ble kastet ut fra den siste leiren de var i der. Husk at de er et reisende folk og drar overalt og finner veien uansett.

Anonym poster: 1dab737b40301e0fc85a2e00b839e292

De er et reisende folk ja, det har de råd til. Men de har ikke råd å dra hjem sier de :P

Anonym poster: ea2c6156e6aab655ba6083be4decb1b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er et reisende folk ja, det har de råd til. Men de har ikke råd å dra hjem sier de :P

Anonym poster: ea2c6156e6aab655ba6083be4decb1b8

Selvfølgelig har de råd til å dra hjem. Men hvorfor gjøre det når de etterhvert får billett av den norske staten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg går selvsagt ut fra at du allerede har både åpnet lommeboka di og stilt boligen og hagen din til disposisjon, samt at du kjøper inn mat og dopapir til en liten hær.

Kan du fortelle hva du har gjort, så blir du et godt eksempel til etterfølgelse for alle oss på KG.

Anonym poster: 74342971be8d0b67e26ef9a0ffd23ffa

Jeg har heller ikke bidratt så mye som jeg burde. Hvis du lurte på hva jeg konkret har gjort i forhold til sigøynerne/Romfolket her i Norge så har jeg bare gitt litt småpenger og et smil til tiggere og gatemusikanter. Forøvrig har jeg åpnet hjemmet mitt for en jente som hadde det vanskelig hjemme. Hun var velkommen når som helst på døgnet hvis det ble bråk hjemme. Og jeg sponser en ung mann i et av verdens fattigste land slik at han får mulighet til å ta en utdannelse og bli en ressurs for sitt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt av enkelte.

Det er stor forskjell på hitler og jødene og norge og sigøynerne. Jødene oppførte seg IKKE slik sigøynerne gjør. Og skal vi bare godta slik oppførsel? Jeg er av den oppfatning at skal noen komme til landet og ta del i velferdsgodene skal de integreres, dvs lære seg norsk og jobbe(med mindre de er syke eller ikke får seg jobb) og følge norske lover og regler.

Men nå er det ofte slik at sigøynerne oppfører seg ofte ikke "slik sigøynerne gjør", heller.

Og deri ligger likheten mellom den måten tyskerne omtalte sine jøder, og vi omtaler sigøynere.

De norske trygdereglene gjelder for folk som jobber i Norge. Før man evt får seg en jobb og bosetter seg, så faller man under trygdereglene i hjemlandet. Iallfall så langt som jeg har forstått trygdeloven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er et reisende folk ja, det har de råd til. Men de har ikke råd å dra hjem sier de :P

Jeg beundrer romfolket. De viser en freidighet som er uhyre sjelden, krav om millioner for å dra og stort pågangsmot. Deres talsmann i Oslo lover oss at det kommer mange flere til Norge nå. De kommer fra sinnssyke tilstander og Norge er en honningkrukke uten sidestykke, bebodd av vanvittige mengder naive tomskaller og kyniske styrende. Det er ikke romfolket som kan ta ansvaret her. De er uskyldige.

Anonym poster: 1dab737b40301e0fc85a2e00b839e292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er NRK og norske medier med liknende overskrifter som går i Der Sturmers fotspor, samtidig som man forsøker på kynisk vis å belære andre om ordbruk og trekker paralleller til Hitler.

"Derfor hater nordmenn romfolket".

-Sluttkonklusjonen som går igjen er at nordmenn gjennom hundrevis av år har hatet romfolket, et helt ubegrunnet hat mot dette folket, og som bygger på nordmenns primitivitet og rasistiske tilbøyeligheter. Videre konklusjon usikker.

NRK, 18.07.12

"Derfor hater jødene det tyske folk".

-Konklusjonen er også her at jødene gjennom hundrevis av år har hatet det tyske folk, et ubegrunnet hat mot det gode tyske folk, og som bygger på jødenes primitive og ondskapsfullhet. Det tyske folk må forsvare seg.

Der Sturmer i 1938

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Hater nordmenn Rom-folket, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det du skriver er i tråd med EØS-avtalen? Denne avtalen har sine utgifts og inntektssider og regnes for å være rrelativt gunstig. Jeg tror at sosialstøtte til EØS-borgere i Norge muligens kan være en del av denne avtalen, og noe vi bare må ta med på kjøpet. I så fall synes jeg forøvrig det er rart at fattige Nrdmenn i Tyskland ikke får sosialstøtte.

Man kommer ikke inn under et lands velferdsgoder før man faktisk bosetter seg der og får en jobb eller driver virksomhet der. Inntil det skjer, f.eks i den perioden på 6 mnd som alle EØS-borgere kan reiser fritt til et land for å søke jobb, er man underlagt hjemlandets trygdebestemmelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater nordmenn Rom-folket, da?

Nei, det gjør ikke nordmenn, så det er en typisk demoniseringsoverskrift av NRK. De forsøker å belære andre, men generaliserer og stempler nordmenn grovt selv.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er det ofte slik at sigøynerne oppfører seg ofte ikke "slik sigøynerne gjør", heller.

Og deri ligger likheten mellom den måten tyskerne omtalte sine jøder, og vi omtaler sigøynere.

Så du hadde ikke hatt noe mer problem med å invitere romfolket inn på plenen din enn en tilfeldig jøde?

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde ikke hatt noe mer problem med å invitere romfolket inn på plenen din enn en tilfeldig jøde?

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

Jeg har ikke plen. Vil du ha et hypotetisk svar på ditt hypotetiske spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva jeg har ingen sympati for dem.

absolutt ingen. så de på tv,de spiser is, de spiser kylling med bacon rundt. vis de er så fattige å trenger så jævlig mye hjelp burde de kansje ikke spise is og kylling med bacon rundt.å nå som de har en frileir så skal det komme flere av de dritt folka opp hit! jeg er pissende lei av dem. de er ikke om andre som kommer inn til norge som faktisk(ikke alle men flere enn disse folka) de vil være en del av samfunnet vårt! å jobbe og gå skole. og leve skikkelig. jeg synes synd på de som bor i nærheten av årvoll,vis de romfolkene blir der lenge kommer boligprisene til å synke og.

Anonym poster: 8456198cf4cd54ef3d5b5f9f8360f0ef

Kylling med bacon er genialt. Egentlig er vel de fleste ting med bacon rundt, geniale. Jeg vil absolutt anbefale det, og det at du nå forteller at kylling med bacon er fast kost blant sigøynere, gjør at jeg får nytt håp. De har skjønt hva "billig og bra" handler om. Billigere kjøtt en kylling skal du lete lenge etter, men det er beklageligvis litt tørt. Det problemet løser man med å pakke den inn i et lag av deilig bacon før man steker det.

Hvis de har en etnisk vri på dette, så kunne de gjøre det skarpt med kylling-i-bacon-sjapper. Jeg ville mye heller spist der, enn på en kebabsjappe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det bare jeg som finner det merkelig at i 2012 driver vi fremmdels på med forfølgelser av en hel folkegruppe i Norge ?

Det er nok bare deg. Jeg oppfatter det mer som biznizz az uzual. Det eneste som varierer, er folkegruppen. Akkurat nå er det sigøynere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer ikke inn under et lands velferdsgoder før man faktisk bosetter seg der og får en jobb eller driver virksomhet der. Inntil det skjer, f.eks i den perioden på 6 mnd som alle EØS-borgere kan reiser fritt til et land for å søke jobb, er man underlagt hjemlandets trygdebestemmelser.

http://www.dagbladet.no/2011/11/06/nyheter/arbeidsliv/politikk/18906416/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke plen. Vil du ha et hypotetisk svar på ditt hypotetiske spørsmål?

Ja, gjerne det. Hadde du hatt noe imot at halve leiren på Årvoll flyttet til ditt område? Det er tross alt et reisende folk dette her. De er ikke fastboende. Det er ikke akkurat vanskelig å forstå at de da ikke har samme respekt for eiendomsretten som det fastboende har.

Det blir helt feil å påstå at det dreier seg om noe rasisme. Sigøyerne er kristne europeere og akkurat samme forakt hadde andre europeere eller nordmenn møtt om de hadde oppført seg på samme måte. Hadde 100 stk 30-år gamle etnisk norske menn bestemt seg for å være russ i et helt år og holdt på slik som disse, med forsøpling, svineri, stjeling, raning, tigging, respektløshet og uhygge, så kan du være sikker på at det hadde bygd seg opp hat mot denne gruppen, selvom det kanskje var noen ytterst få innad i denne gruppen som oppførte seg rimelig ok. Det er en sunn reaksjon mot anti-sosial oppførsel, å mase om rasisme og Hitler er tåpelig vås og ingen nordmenn bør bite på slik propaganda.

Anonym poster: 01787edc2bf70500bd41cca6876829bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...