Gå til innhold

Erfaringer med Tiger og Sweden eller Moods Of Norway dress


Gjest økonomifrue

Anbefalte innlegg

Gjest økonomifrue

Som tittelen sier, noen som har erfaring med disse dressmerkene??

Vi vil at mannen skal få seg en pen og stilig dress med god passform og kvalitet.

Inni dressen skal han ha brokade vest og tilhørende slips og tørkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge de merkene fører nok dresser som har god kvalitet og passform. Men jeg tror ikke jeg hadde begrenset meg til de to merkene. Vet ikke hvor du bor, men hvis du bor i Oslo-området ville jeg tatt en tur på Steen og Strøm eller Høyer og sjekket ut alternativene. De fineste dressene er som regel laget av minst 80% ull, så jeg ville sjekket tekstilinnholdet i dressen.

Er det forresten mannen din som vil ha brokadevest osv? Ville ikke låst meg til det heller..



Anonymous poster hash: 046fa...e07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er billige dresser i den store dressverden. Jeg ville ha gått for noe annet, det er tross alt bryllup😉

Anonymous poster hash: d3fe0...9c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest økonomifrue

Syntes kanskje ikke jeg fikk så mye konstruktivt ut av de to svarene over her, en anelse spydige kommentarer syntes jeg, når dere påpeker at de dressene er billige.

Mannen min har jobba på Match og vet selv VELDIG godt hva han vil ha!

Vi er begge enige om brokadevest, da vi syntes dette er klassisk, pent og ikke minst veldig fint til en mørk dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Helt enig med Økonomifrue. Ser ikke et poeng i å ha det dyreste KUN fordi det er bryllup. Blir man fin så blir man fin, og smaken er som baken.

I min verden er det uansett relativt dyrt med dress til 5-6 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest økonomifrue

Enig med Sobril! Det dyreste er ikke alltid det beste!

Vi syntes det er hensiktsmessig å gå for

Dessuten, hvor ofte brukes en dress?er hensiktsmessig en klassisk, fin dress som han kan ha en del år fremover.

Og ja, 5-6000 er nok for en dress mtp, hvor ofte den vil bli brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en blazer fra Tiger hvis det teller? Den sitter som støpt på meg. Er veldig glad i den. Tror den er i bra kvalitet. Ser hvertfall fremdeles like fin ut etter en del bruk og noen vask. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min hadde Tigerdress da vi giftet oss. Han var (selvfølgelig) kjempekjekk, og veldig fornøyd med dressen. Det virker som om kvaliteten er god også, har brukt den endel i ettertid :) mener den er i

80 % ull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg føler trang til å poste denne anonymt, men sønnen fikk en Moods-dress til skoleballet i 10.klasse, til over 8000 av sin far. Med vest til.

Dressen er like fin enda, og mitt inntrykk er at det er et godt valg



Anonymous poster hash: 4d3b3...e0d
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sobril! Det dyreste er ikke alltid det beste!

Vi syntes det er hensiktsmessig å gå for

Dessuten, hvor ofte brukes en dress?er hensiktsmessig en klassisk, fin dress som han kan ha en del år fremover.

Og ja, 5-6000 er nok for en dress mtp, hvor ofte den vil bli brukt!

Har du bunad? Er ikke 50 000kr dyrt for noe du kun bruker en gang i året? Jeg tenker likt med dress. Den kan du ha hele livet. Derfor kjøpte jeg god kvalitet når jeg først skulle ha en. Og den blir brukt oftere enn bunadene deres.

Om det kun står mellom de to merkene, og du ute etter en klassisk, så hold deg langt unna den stygge gulltraktorlogoen til Moods hvert fall.

Anonymous poster hash: d3fe0...9c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Har du bunad? Er ikke 50 000kr dyrt for noe du kun bruker en gang i året? Jeg tenker likt med dress. Den kan du ha hele livet. Derfor kjøpte jeg god kvalitet når jeg først skulle ha en. Og den blir brukt oftere enn bunadene deres.

Om det kun står mellom de to merkene, og du ute etter en klassisk, så hold deg langt unna den stygge gulltraktorlogoen til Moods hvert fall.

Anonymous poster hash: d3fe0...9c8

Med den tankegangen er det bare å hoppe og drite i giftemål for en hel haug av oss. Vi har i hvert fall IKKE råd til en dress dyrere enn rundt 6000. Hvis ikke vi drar master'n og får gratisbillett til luksusfellen.

Giftemål er for både fattig og rik så vidt jeg vet. Vi skal også holde et relativt uformelt bryllup, og da vil han ha en dress som kan brukes i uformelle anledninger fremover også.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Hva konkret er det du lurer på, egentlig? Vi kjøpte tigerdress til mannen til vårt bryllup, fordi den passet han og var finest på han av de vi prøvde. Så vi ble fornøyde. :) men om det er rett passform for andre vet vi jo ikke.

For vår del var det ikke aktuelt å bruke mer enn 10 000 på dress til mannen, ettersom den i motsetning til bunad ikke kan sys like enkelt ut og inn. Tro det eller ei, noen menn endrer kroppsstørrelse med åra. ;) også greit å ha en dress han ikke er livredd for å bruke. Vi endte vel på nesten 800 inkludert kjøp av vest (ikke til bryllupet) + leie av broksdevest og kravat.

Endret av Idja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest økonomifrue

Så bra da Sobril! Blir nok en svart en på min, men får se hvilket merke det blir først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bunad? Er ikke 50 000kr dyrt for noe du kun bruker en gang i året? Jeg tenker likt med dress. Den kan du ha hele livet. Derfor kjøpte jeg god kvalitet når jeg først skulle ha en. Og den blir brukt oftere enn bunadene deres.

Om det kun står mellom de to merkene, og du ute etter en klassisk, så hold deg langt unna den stygge gulltraktorlogoen til Moods hvert fall.

Anonymous poster hash: d3fe0...9c8

Det var da svært så sur du var da. En bunad kan brukes både til 17.mai, konfirmasjoner, dåp og bryllup. Jeg har brukt min bunad 8 ganger de 2 siste årene. En bunad kan sys ut og inn, dressen kan som regel ikke det. Ikke store forandringer i hvertfall.

Dessuten fikk jeg mammas bunad, mammas og oldemors sølv til konfirmasjonen. Bestemor sydde skjorten til meg. Har ikke betalt ei krone for den bunaden ;)

Anonymous poster hash: 5282a...a6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som tittelen sier, noen som har erfaring med disse dressmerkene??

Vi vil at mannen skal få seg en pen og stilig dress med god passform og kvalitet.

Inni dressen skal han ha brokade vest og tilhørende slips og tørkle.

Litt sent svar her, men vil ihvertfall nevne at jeg har gode erfaringer med Tiger-dresser. Har en svart ulldress selv, og broren min har en i lys grå. Sitter godt og ser bra ut, og kvaliteten fremstår som god (uten at jeg er noen klesekspert). Har brukt min til et bredt utvalg høytidelige anledninger i flere år.

Den store fordelen med Tiger-dresser er at de kler unge/slanke/atletiske kroppsbygninger godt, ved at de feks ikke blir for vide eller har for lange jakker. Rimeligere dresser passer gjerne best for de som er over gjennomsnittet i høyde og bredde.

Anonymous poster hash: 40e28...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde en mørkeblå dress fra Moods. http://www.miinto.no/p-204433-dress-fra-moods-of-norway-dark-stone-birdseye(uten traktor-pin! :fnise:)

Han var sååå stilig! :hjerter: Han følte seg flott selv, det vistes lang vei! Dressen er klassisk og han kan bruke bukse, jakke og vest hver for seg senere.

Synes ikke det skal legges vekt på pris, men om han er fornøyd selv og at dressen har et fint snitt som passer mannen. Men det er kanskje forskjell på en som bruker medium dyre dresser på jobb daglig og en som ikke gjør det...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Det er ikke traktor på den han min kjøpte heller.

Ser ikke forskjell på om en dress er dyr eller rimelig, jeg. Da måtte jeg i så fall studert sømmen.

For OSS er nesten seks tusen for en dress mye, og kontra de fra Dressmann og Giovani nesten litt fisefint :)

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære har en mørk grå Moods dress

med vest til.. Jeg synes den er knallfin, særlig når han tar av jakka og har vesten på ;)

Anonymous poster hash: 7f5c6...e4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...