Gå til innhold

Forlovelsesringen min ble totalendret og kostet 1500,- mer enn antatt..


pipegakk

Anbefalte innlegg

Bare 5000kr for ringen? Utrolig billig. Hvor kjøpte dere den fra?

Anonymous poster hash: 1bdf0...9c7

Kjøpte den fra Etsy, en amerikansk nettbutikk via en butikk der som heter Mae Jean Vintage. Butikken består av to søstre som går på dødsbosalg osv for å se etter smykker og liknende. Vi fikk en bekjent av oss som skulle til USA til å hente den for oss og slapp dermed unna fortollingen.

https://www.etsy.com/shop/MaejeanVintage

Utvalget de har er fantastisk, og ringen var i tip top shape da jeg fikk den, utenom at den måtte ned et par størrelser. Noe gullsmeden klarte å ødelegge, men de har mange mange fine ting der, og diamanter og liknende er jo mye billigere i USA. Jeg valgte å gå for en vintage ring fordi jeg synes det er gøy at det er så mye historie i et smykke eller en ring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk ned til gullsmed med både bildebevis og hun damen som tok i mot ringen var også der for å vitne om at alt jeg ble fortalt var sant. Så de ringte meg senere etter å ha sett på bildene; de legger på gull der det skal være gull, og slår av 1000,- i prisen. Vi er veldig fornøyde med det, da vi tross alt fikk strammet et par klør ekstra. Men jeg er mest glad for at gullet kommer tilbake. Dette er gullsmeden jeg har brukt hele mitt liv, så det skulle bare mangle...

Selv om ringen blir borte i påsken så får jeg gå med allianseringen forloveden min kjøpte til meg det 2. året vi var sammen, til den fine forlovelsesringen kommer tilbake. Takk gud for at de innså at de hadde dritt på draget. Jeg pekte ut feilene, og de kunne heller ikke forstå hvorfor de hadde lagt hvitt gull over hele stykket med diamantene. Satser på en happy ending :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, der hadde jeg blitt sur også ja. Hele personligheten til ringen "forsvant" med gullet så det ut som :/ ringen var dødsfin før det ble gjort noe, men så nesten ut som en helt vanlig masseprodusert ring etterpå :/

Anonymous poster hash: 527ca...0e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, der hadde jeg blitt sur også ja. Hele personligheten til ringen "forsvant" med gullet så det ut som :/ ringen var dødsfin før det ble gjort noe, men så nesten ut som en helt vanlig masseprodusert ring etterpå :/

Anonymous poster hash: 527ca...0e5

Nettopp! Vi valgte denne ringen fordi den er for det første fra 1920-1930 og ingen kommer til å ha lik ring som meg, og fordi denne bare oste personligheten til meg og min forlovede. Håper de får fikset tilbake gullet sporenstreks, ellers kommer jeg stadig tilbake og krever det mer og mer. Jeg vil ikke ha en av de ringene som florerer av hvitt gull og ser identiske ut. Det er ingenting galt i det, men når vi har brukt så mye tid på å kjøpe en ring som er såpass unik, så forventer jeg jo at gullsmeden ikke skal være såpass dum at han velger å farge over med hvitt gull. De i butikken kunne heller ikke forstå hvorfor han hadde forandret gullet, og jeg har sendt dem nok av bilder som viser hvordan ringen var fra før. Er den ikke lik den jeg kom inn med, så blir jeg ordentlig forbanna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilli My

Wow, nydelig ring! Prøver meg med hard telepati for å få kjæresten til å skjønne at vintage er tingen om han skulle finne på å fri i fremtiden ;-) Så bra at gullsmeden tok til fornuft, håper du blir fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er glad det ordnet seg for dere, flott ring :)

Anonymous poster hash: 1385b...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Og ja, hvis ikke den blir som den var, så skal jeg klage til jeg blir blå i ansiktet og de nekter å fikse på den mer. For jeg skal da virkelig ha den ringen jeg leverte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, nydelig ring! Prøver meg med hard telepati for å få kjæresten til å skjønne at vintage er tingen om han skulle finne på å fri i fremtiden ;-) Så bra at gullsmeden tok til fornuft, håper du blir fornøyd :-)

Haha, jeg måtte si det til min kjæreste, og si hvilken tidsepoke jeg ville ha fra (Art Deco eller Art Nouveau), men vi så på ringer sammen og ble enige. Er mye fint i vintage, spesielt på Etsy, og du får MYE til redusert pris. Bare sørg for at diamantene sitter godt fast og at ikke ringen trenger mye reperasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fin ring! Den er veldig alvisk, som en ringenes herre nerd jeg er så ble jeg litt misunnelig på den ringen din!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig ring :)

Nå har ikke jeg peiling, men siden du ikke kjøpte ringen hos den gullsmeden, må de vel ta betalt for at de skal endre ringen for deg? Eller er det noe de gjør egentlig gjør gratis?

Uansett bra at det ordnet seg med ringen :)

Anonymous poster hash: dc563...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper vi får se ringen din når den er ferdig :) Den blir sikkert fin nå!



Anonymous poster hash: bdf58...04e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den fra Etsy, en amerikansk nettbutikk via en butikk der som heter Mae Jean Vintage. Butikken består av to søstre som går på dødsbosalg osv for å se etter smykker og liknende. Vi fikk en bekjent av oss som skulle til USA til å hente den for oss og slapp dermed unna fortollingen.

https://www.etsy.com/shop/MaejeanVintage

Hei! Kan jeg spørre om du har fått sjekket av gullsmed i Norge at kvalitet på gull og diamanter var sånn som det var reklamert med på Etsy? :)

Jeg synes det er SÅ mye fint å finne på Etsy, men er så redd for at det ikke er ekte gull og diamanter, slik de ulike selgerne lover..

Utrolig fin ring du har fått deg, forresten! :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig ring :)

Nå har ikke jeg peiling, men siden du ikke kjøpte ringen hos den gullsmeden, må de vel ta betalt for at de skal endre ringen for deg? Eller er det noe de gjør egentlig gjør gratis?

Uansett bra at det ordnet seg med ringen :)

Anonymous poster hash: dc563...b4f

Jo, klart de skal ta betalt for det, men de gav meg en pris for å ta den inn (370kr), og sa at hvis det ble flere utgifter, skulle de ringe fra verkstedet før de gikk videre med endringene. Det gjorde de ikke, og jeg fikk en helt fremmed ring tilbake, og måtte betale 2000,- for noe som gullsmeden selv hadde gjort uten å ta en telefon til meg først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg spørre om du har fått sjekket av gullsmed i Norge at kvalitet på gull og diamanter var sånn som det var reklamert med på Etsy? :)

Jeg synes det er SÅ mye fint å finne på Etsy, men er så redd for at det ikke er ekte gull og diamanter, slik de ulike selgerne lover..

Utrolig fin ring du har fått deg, forresten! :D

Jeg har ikke taksert den enda, det har jeg ikke, men jeg vet at det er diamanter og gull, noe de sjekket da jeg leverte den inn for å endre størrelse. Vi skal taksere den for å kunne forsikre den, og da får vi jo vite hva slags stand den er i. Eller.. Vi gjør jo egentlig ikke det, siden den er fikset på og lagt nytt gull over, men ja.

forstår skepsisen din ekstremt godt, for mye av det virker for god til å være sant, men da er det bare å sende en melding til selger om at du gjerne kommer til å sjekke at alt stemmer overens med gullsmeden, hvis du kjøper ringen, og at du gjerne vil sende den tilbake hvis ikke alt stemmer. Vi fikk forsovidt med et sertifikat på ringen, som ligger igjen i USA hos et familiemedlem av min forlovede..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nydelig ring!

Tusen takk! Håper jeg får tilbake "orginalen" når jeg henter den etter påske! Ellers blir det ramaskrik...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, klart de skal ta betalt for det, men de gav meg en pris for å ta den inn (370kr), og sa at hvis det ble flere utgifter, skulle de ringe fra verkstedet før de gikk videre med endringene. Det gjorde de ikke, og jeg fikk en helt fremmed ring tilbake, og måtte betale 2000,- for noe som gullsmeden selv hadde gjort uten å ta en telefon til meg først.

I see, I see. Ja, man kan si det er stor forskjell på 370 og 2000 kr. Håper du får den tilbake som du vil ha den :)

Anonymous poster hash: dc563...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vil gjerne se hvordan ringen endte opp med å se ut!



Anonymous poster hash: ba400...beb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...