Gå til innhold

ble fridd til med ring til 140kr.....


kokkeliko

Anbefalte innlegg

det er nok uansett minimum 4 år til vi faktisk skal gifte oss pga våre skema etc, så jeg skal da gå rundt med den minst så lenge...

Da får du nesten bare si det til han, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Passet ringen da siden det er en herrering i herrestørrelse?

Men bortsett fra det, menn kan være ubetenksomme, og er ikke alltid like romantisk anlagt som kvinner. (Det er ikke engang sikker at han har sett for seg at du skal bruke denne ringen for evig og alltid.) Ikke noe galt i det og når du nå har sett hvilket nivå av romantikk denne mannen legger seg på, så må du kommunisere til ham hva dine ønsker er i slike anliggender. Da slipper du å bli lei deg hvis du får en brødrister i julegave til neste år. ;)

den er litt stor, men jeg kan fint bruke den.

hahaha, jeg fikk faktisk brødrister til jul så får da håpe jeg ikke får det samme igjen neste år :fnise: brødristeren kostet forøvrig nok mer enn ringen.

han er vel kanskje ikke rå romantisk anlangt på den måten, selv om han er veldig opmerksom i hverdagen - sier han elsker meg hver dag og er veldig snill og god. og ja, han har kanskje ikke tenkt på den som en permanent ting som på samme måte jeg gjør med en forlovelsesring.... syns samtidig det er litt trist :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er litt stor, men jeg kan fint bruke den.

hahaha, jeg fikk faktisk brødrister til jul så får da håpe jeg ikke får det samme igjen neste år :fnise: brødristeren kostet forøvrig nok mer enn ringen.

han er vel kanskje ikke rå romantisk anlangt på den måten, selv om han er veldig opmerksom i hverdagen - sier han elsker meg hver dag og er veldig snill og god. og ja, han har kanskje ikke tenkt på den som en permanent ting som på samme måte jeg gjør med en forlovelsesring.... syns samtidig det er litt trist :vetikke:

Når du får en brødrister til jul, hadde du vel en anelse om hvilket nivå av romantikk denne mannen ligger på? ;);)

Men jeg kan iallefall fortelle at det går an å lære opp din forlovede til å kjøpe mer romantiske gaver. Men da må du kommunisere hva du ønsker.

Og så kan jeg også fortelle deg at oppmerksomhet i hverdagen er mye mer verdt enn all verdens gull og diamanter. Skal man holde ut et langt liv sammen, er det slike ting som teller. Ikke hvordan forlovelses eller gifteringen ser ut.

Hilsen en dame som har verdens enkleste gullring som giftering, men som har vært sammen med samme mann i 28 år. :rodmer:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Jeg ble fridd til med en "leke-ring" der det var en stor plastdings med et hjerte inni. Kostet sikkert langt under 140 kroner. Og nå har vi vært gift i 15 år :hjerte:Anonymous poster hash: 275a7...cc8

Så koselig! Er slik jeg vil ha det/fortsette å ha det med min kjæreste. Trenger ikke være så høytidelig liksom, gjøre ting slik det passer oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vennine ble fridd med en som ser ut som en "billig" ring, og ser ikke ut som forlovelsesfest/giftering i det heletatt. Da de giftet seg fikset min samboer giftering som typen hennes skulle ha. Men dette kom kun i par(verdi 15

000 kr), men alikevel valgte min venninne å bruk tannlegeringen(som jeg kaller den). Ringen som hørte til ringen hans brukte mon samboer å fri til meg med senere. Gjør meg absolutt ingenting, for det viktigste for meg er å bli fridd til, så får vi heller velge felles ringer når vi skal gifte oss :) Kanikke si annet enn at vi alle er forskjellige. Og det er faktisk lov å bli skuffet, for man kan ikke akkurat styre følelser inni seg heller. Men tror nok at det ikke er så lurt å si noe til din kjære, for det kan tolkes helt feil. Han ante nok ingenting om dine forventninger. Mannfolk er så enkle, og det er ofte de ikke skjønner seg på oss damer, og han syntes helt sikkert at ringen var fin selv. Og tenkte nok ikke over at en forlovelsesring var så bit deaal for deg. Men du får heller se frem til å være med å velge ut noen flotte gifteringer :)

Anonymous poster hash: ba219...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke det er selve ringen som er et problem...men å måtte vise den til venner og familie kan nok være verre...spesielt hvis man så for seg en virkelig flott sak.

Anonymous poster hash: f90ea...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke det er en sånn ring som farger av...



Anonymous poster hash: 293b9...809
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

ja det er bare en ring, men jeg skal jo ha den på hånda resten av livet...

Hvorfor det? Kan dere ikke finne pene gifteringer sammen, og droppe å bruke denne?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange frir faktisk uten ring, hadde det vært bedre for deg, TS?

Det er jo ingenting som tilsier at du må bruke ringen resten av livet. Hvorfor i all verden tror du det? Jeg og mannen kjøpte forlovelsesringer til 600kr etter etter jeg fridde (fridde uten ring, fy meg!). Kommer aldri til å bruke de ringene igjen nå som vi er gift, for de matcher ikke gifteringene og de er veeeeldig slitte (sølvringer). Når man får giftering er det jo meningen at det er den man skal bruke. ;) Ringen din kommer nok til å bli ganske slitt relativt fort også ved daglig bruk, så den kan parkeres med godt samvittighet etterhvert. :)

Du kan eventuelt foreslå at dere kjøper "skikkelige" forlovelsesringer nå, og bruker de som gifteringer.

Og du har også lov å si til forloveden din at du ikke ønsker å bruke ringen nå heller.. Si at det ikke er din stil, men at den er et nydelig minne du alltid vil ta vare på. For 140 kroner bør han ikke bli fornærmet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Føler ikke at ringen er det viktigste med et frieri for å si det sånn. Jeg kunne godt gått med en plastikkring fra lekebutikken hadde min kjære fridd :fnise:

Jeg er enig. Og så kunne vi brukt de tusenvis av kronene noen bruker på ringen og heller dratt på en ferietur.

Skjønner virkelig ikke vitsen med dyre ringer :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke brukt ringen på fingeren. Kanskje heller laget et smykke ut av den eller noe slikt.. Skjønner at du er skuffet!

Anonymous poster hash: 14721...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange frir faktisk uten ring, hadde det vært bedre for deg, TS?

Det er jo ingenting som tilsier at du må bruke ringen resten av livet. Hvorfor i all verden tror du det? Jeg og mannen kjøpte forlovelsesringer til 600kr etter etter jeg fridde (fridde uten ring, fy meg!). Kommer aldri til å bruke de ringene igjen nå som vi er gift, for de matcher ikke gifteringene og de er veeeeldig slitte (sølvringer). Når man får giftering er det jo meningen at det er den man skal bruke. ;) Ringen din kommer nok til å bli ganske slitt relativt fort også ved daglig bruk, så den kan parkeres med godt samvittighet etterhvert. :)

Du kan eventuelt foreslå at dere kjøper "skikkelige" forlovelsesringer nå, og bruker de som gifteringer.

Og du har også lov å si til forloveden din at du ikke ønsker å bruke ringen nå heller.. Si at det ikke er din stil, men at den er et nydelig minne du alltid vil ta vare på. For 140 kroner bør han ikke bli fornærmet!

Ikke for å svare for TS da, men for meg hadde det nok vært bedre og han hadde fridd uten noen ring, enn med en ring han helt tydelig ikke hadde brukt noen tid eller omtanke på å velge ut. Sånn jeg forstår TS så er det ikke ringen i seg selv, men det at han tydeligvis ikke har lagt sjelen sin i dette frieriet som plager henne. Han har ikke sittet der og tenk "denne ringen er bare så ..., hun kommer til å bli så glad når hun får denne, akkurat denne ringen har jeg såå lyst til å gi akkurat MIN kjære." Det er tanken som teller og dette vitner om lite "tanke." Nå er det litt vanskelig å komme med troverdige eksempler da, men sett at vi hadde møttes på et tannlegekontor og han hadde fridd med en tannlegering så hadde jeg blitt kjempeglad for det ville symbolisert oss og den hadde betydd at han hadde puttet litt tanker bak frieriet.

Jeg hadde foretrukket et ektefølt og gjennomtenkt frieri uten en ring enn en "tullering," bare for at det MÅ være en ring...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den var faktisk ganske fin jeg, men jeg har vel rar smak! Prisen var vel ikke så nøye, for den der hadde jeg likt å fått faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det damer ikke henger seg opp i..

Anonymous poster hash: e13a2...c31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å svare for TS da, men for meg hadde det nok vært bedre og han hadde fridd uten noen ring, enn med en ring han helt tydelig ikke hadde brukt noen tid eller omtanke på å velge ut. Sånn jeg forstår TS så er det ikke ringen i seg selv, men det at han tydeligvis ikke har lagt sjelen sin i dette frieriet som plager henne. Han har ikke sittet der og tenk "denne ringen er bare så ..., hun kommer til å bli så glad når hun får denne, akkurat denne ringen har jeg såå lyst til å gi akkurat MIN kjære." Det er tanken som teller og dette vitner om lite "tanke." Nå er det litt vanskelig å komme med troverdige eksempler da, men sett at vi hadde møttes på et tannlegekontor og han hadde fridd med en tannlegering så hadde jeg blitt kjempeglad for det ville symbolisert oss og den hadde betydd at han hadde puttet litt tanker bak frieriet.

Jeg hadde foretrukket et ektefølt og gjennomtenkt frieri uten en ring enn en "tullering," bare for at det MÅ være en ring...

Jeg kan forstå at TS er skuffet over ringen (og det er lov) - men om alt annet er riktig syns jeg ikke hun skal la det ødelegge. At han i det hele tatt har ordnet med en ring vitner jo om at han i det minste ønsket å forsøke. Resten kan jo ha vært gjennomtenkt og ikke minst ektefølt likevel? Og hva så om han ikke la hele sjelen sin i frieriet? Hvis det er veldig viktig å få et frieri slik man selv hadde foretrukket det må man nesten fri selv... For enkelte mennesker er ikke frieri en "big deal", det er bare en formalitet som "må" gjøres. Poenget er at man ikke må la denne ringen ødelegge for resten av gleden, ringen kan legges bort og glemmes. Det er lov å være skuffet, men man må bare komme seg videre og prise seg lykkelig over at det tross alt er en skikkelig bagatell!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at TS er skuffet over ringen (og det er lov) - men om alt annet er riktig syns jeg ikke hun skal la det ødelegge. At han i det hele tatt har ordnet med en ring vitner jo om at han i det minste ønsket å forsøke. Resten kan jo ha vært gjennomtenkt og ikke minst ektefølt likevel? Og hva så om han ikke la hele sjelen sin i frieriet? Hvis det er veldig viktig å få et frieri slik man selv hadde foretrukket det må man nesten fri selv... For enkelte mennesker er ikke frieri en "big deal", det er bare en formalitet som "må" gjøres. Poenget er at man ikke må la denne ringen ødelegge for resten av gleden, ringen kan legges bort og glemmes. Det er lov å være skuffet, men man må bare komme seg videre og prise seg lykkelig over at det tross alt er en skikkelig bagatell!

Absolutt! Det var ikke ment som et "dump-han-innlegg :P " selvfølgelig må det ikke få ødelegge, jeg mente bare at jeg har forståelse for at TS er skuffet, og at denne skuffelsen ikke nødvendigvis har direkte med prisen på ringen å gjøre, men mer med mangelen på tanken bak. Uansett er man selvfølgelig utrolig heldig om man har en mann som har lyst til å fri til deg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min samboer fant en ring på bakken og tok der som skjebnene og fridde.

Ringen var i plastikk og har ikke kostet mer enn 30 kroner, og jeg ble grønn på fingeren etter kort tid. Men det er det mest romantiske :)

Anonymous poster hash: 9a0a5...864

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja......

samboern min fridde til meg i går. ganske uhøydelig hjemme men alikevel koselig og fint - jeg ble veldig veldig glad. Vi er begge 26 år gamle og har vært sammen i noen år. han er utrolig flott på alle måter

men....

for det første stusset jeg på utseende av ringen, det er en vanlig flat søvfarget ring med en enkelt liten stein på. den var veldig lett og ser mest ut som en giftering for en mann... men jeg tenkte der og da at jeg lærer meg nok å like utseende på den

så gjorde jeg det jeg aldri skulle gjort og googlet for å se om jeg kunne finne ut hvor han hadde kjøpt den.... og finner altså ut med stor sikkerhet at det er en STÅLring til 140 kroner på en halvshady nettbutikk...

Det er egentlig ikke prisen som er det værste, bare at jeg føler han overhode ikke har syns det var en big deal å fri og kjøpe en ring til formålet, han har bare kjøpt det første og billigste etter et kjapt googlesøk... og det ser som sagt overhode ikke ut som en forlovelsesring og er aldri noe jeg ville valgt å gå med og ligner ikke noe jeg har fra før ift smak og stil... men hva i huleste gjør man... han har jo sikkert ikke ment det ille, men jeg føler meg veldig lite satt pris på og litt trist :(

hadde aldri forventet han skal bruke en månedslønn på en ring, men kanskje noe litt mer enn til samme pris som en drink en lørdagskveld.... er jeg fæl? :S

Synes nå det var ganske søtt jeg. Vil tro at han heller vil bruke pengene på en fantastisk giftering til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre om han har kvitteringen?

Si at ringen er litt for stor, så du lett kan miste den, og at det derfor er best å bytte den til en modell som passer hånda di bedre, samt er feminin. Så spør du han hvilken butikk han kjøpte den i.

Om han innrømmer at han kjøpte den på nett, og at den kostet 140,- så kan du si at da synes jeg vi skal gå en tur til gullsmeden sammen, så vi kan plukke ut en ekte forlovelsesring.

Om han ikke innrømmer hvor han kjøpte den, og ikke vil gi deg kvitteringen, så kan du spørre han hvorfor han invisterer i en forlovelsesring uten å ta vare på kvitteringen. At du setter pris på at ting passer til deg. At det var pent å fri, men denne ringen fungerer ikke for deg.

I det hele tatt, prat med han! Han må forstå at det faktisk er en sak for deg.

Noe han kjøper til deg skal passe til deg!

Hvis ikke kan du vente deg mange morsomme gaver framover!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vennine ble fridd til uten ring. Hun ble sjeleglad bare for at han hadde fridd. De kjøpte gifteringene samme noen uker etter. Bortkastede penger å kjøpe forlovelsesring til flere tusen, for å bytte den ut igjen med en annen ring til enda flere tusen. Vær glad han fridde i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...