Gå til innhold

Frekt å be gjester om å hjelpe til med servering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slikt er vanlig i min slekt, så ser ikke hva som er galt med det.

Du ser ikke hva som er galt med å skal ha folk til å jobbe gratis for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er vanlig i min slekt, så ser ikke hva som er galt med det.

Det som er galt er at selv om det er vanlig for deg, er ikke vanlig for TS. Og da er det galt å nedgradere henne til ansatt mens de andre gjestene får bli oppvartet - av henne.

Da er det bedre å spørre noen om de kan servere, for så å oppgradere til å være gjest utenom serveringen.

Det blir annerledes når det er vanlig i en slekt, for da tar "alle" i et tak. Om kusiner blir brukt til servering og lignende, så er de gjerne ikke invitert i utgangspunktet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen bruder som inviterer meg som gjest først for deretter skriver:

"skulle så gjerne ønske du kunne hjelpe til, gi meg tilbakemelding når du vet."

Jeg skulle pinadø fått satt på plass den der svinkjerringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er galt er at selv om det er vanlig for deg, er ikke vanlig for TS. Og da er det galt å nedgradere henne til ansatt mens de andre gjestene får bli oppvartet - av henne.

Da er det bedre å spørre noen om de kan servere, for så å oppgradere til å være gjest utenom serveringen.

Det blir annerledes når det er vanlig i en slekt, for da tar "alle" i et tak. Om kusiner blir brukt til servering og lignende, så er de gjerne ikke invitert i utgangspunktet.

Hvordan vet dere at det ikke er vanlig i kretsen til brudeparet? Det som er vanlig for meg er ikke nødvendigvis vanlig for søskenbarne mine. Syntes ikke det er frekt, men skjønner det kan være uvant

Anonymous poster hash: 292ee...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Du kan svare tilbake med å skrive "Hei, og takk for invitasjonen. Jeg ønsker absolutt å delta på din store dag, men vil passe seg litt dårlig når jeg heller vil nyte dagen, enn å servere. Håper du finner noen andre som kan bistå med servering under bryllupet :) "

Veldig enkelt og greit, og du får sagt ifra på en fin måte at dette passer seg ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe lignende skjedde meg, og jeg var naiv nok til ikke å skjønne tegninga. Jeg var jo så heldig som fikk lov å servere i min kollegas bryllup!

Men what goes around comes around. Dama er nå lokalpolitiker for Høyre og græbber til seg det hun kan av fellesskapets goder, mens jeg gladelig forteller historien om bryllupet hennes så ofte det lar seg gjøre. Hun har blitt stilt til veggs både i kommunestyret og i lokalavisen vedr utnyttelse av billig/gratis arbeidskraft. :fnise::fnise::fnise:



Anonymous poster hash: 94b53...9d9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt er vanlig i min slekt, så ser ikke hva som er galt med det.

Jeg syntes det er helt greit at man ber slekt "langt ute" (en fetter man ser en gang i året, en tremenning etc.) man ellers ikke hadde invitert, om å servere i bytte mot at de får delta på kake og kaffe og festen etterpå (kanskje til og med noen symbolske hundrelapper eller en flaske vin i tillegg). Men jeg syntes det blir feil (og kanskje litt sleipt) å først invitere dem som vanlige gjester, for å så degradere dem til servitører.

Det er nå hva JEG syntes, og siden dette tydeligvis kom overaskende på TS så virker det som at det ikke er vanlig i hennes familie at allerede inviterte gjester får slike jobber.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere at det ikke er vanlig i kretsen til brudeparet? Det som er vanlig for meg er ikke nødvendigvis vanlig for søskenbarne mine. Syntes ikke det er frekt, men skjønner det kan være uvant

Anonymous poster hash: 292ee...3d1

Da burde bruden ha undersøkt om dette også var vanlig hos gjestene som hun ønsket å nedgradere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært ok om hun gjorde ting i motsatt rekkefølge, først spurte om du kunne hjelpe til å servere og om du sa ja kunne hun invitert deg til kaffe. Slik det er vanligå gjøre det i mine kretser når man ikke har det på hotell/restaurant. Å leie inn servitører til ett samfunnshus eller noe er helt hårreisendes her. dugnadsånd!



Anonymous poster hash: daede...057
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at beklager men du kommer i bryllupet for å være sammen med kjente, ønsker derfor å være gjest ikke servitør. Foreslå at hun kan leie noen lokale nabodamer eller ungjenter, på en pen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...