Gå til innhold

Frekt å be gjester om å hjelpe til med servering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Nei, beklager. Håper du finner noen andre annenrangsgjester som er villig til å sponse bryllupet ditt"

eller:

"Jeg skjønner at dette er i stedet for bryllupsgave, men jeg foretrekker å være gjest i brylluper, så da kjøper vi heller noe til dere."

Endret av Jade
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske jeg var så modig, men én ting er sikkert, jeg kommer ikke til å servere i det bryllupet. Noen har frekkhetens nådegave!

Anonymous poster hash: 282b2...d2d

Du trenger ikke å være modig, du trenger bare å tillate deg selv å gjøre det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke hadde blitt invitert og fått forespørsel om å servere og få godt betalt, så greit, da hadde det vært mindre frekt. Men jeg er ikke en servitør og er ikke interessert i å tjene småpenger ved å servitere i et bryllup.

Anonymous poster hash: 282b2...d2d

Og her er det jo ikke snakk om småpenger engang, men gratis.

Om du kunne tenkt deg å jobbe så ville jeg ringt tilbake og sagt at du vil gjøre det for en viss sum, hvis ikke ville jeg faktisk meldt meg ut av hele bryllupet -det er jo ikke akkurat "kosher" det de spør om, iallefall når de forventer at du stiller opp uten å få noe tilbake.

Anonymous poster hash: f5de4...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart noe hun spør "en mindre viktig gjest" om, fordi hun vil ha de nærmeste rundt seg tilgjengelig hele tiden. Meget frekt, ja.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, beklager. Håper du finner noen andre annenrangsgjester som er villig til å sponse bryllupet ditt"

eller:

"Jeg skjønner at dette er i stedet for bryllupsgave, men jeg foretrekker å være gjest i brylluper, så da kjøper vi heller noe til dere."

Hun hadde fortjent å få en slik tilbakemelding. Hadde det vært en av mine søstre som hadde bedt meg om å hjelpe til, hadde jeg gladelig stilt opp uten å ta betalt for det, men en fjern slektning som jeg ikke har kontakt med, jeg forstår ikke hva hun tenkte med...

Anonymous poster hash: 282b2...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å være modig, du trenger bare å tillate deg selv å gjøre det. ;)

Har veldig lyst til det :)

Anonymous poster hash: 282b2...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her er det jo ikke snakk om småpenger engang, men gratis.

Om du kunne tenkt deg å jobbe så ville jeg ringt tilbake og sagt at du vil gjøre det for en viss sum, hvis ikke ville jeg faktisk meldt meg ut av hele bryllupet -det er jo ikke akkurat "kosher" det de spør om, iallefall når de forventer at du stiller opp uten å få noe tilbake.

Anonymous poster hash: f5de4...b31

Ja, hun forventer at jeg skal gjøre det gratis, jeg får ikke så veldig lyst til å møte opp i bryllupet, og jeg tror ikke at jeg kommer til å gjøre det heller.

Jeg kan faktisk ikke tenke meg å jobbe som servitør i et bryllup, og hun ønsker at jeg skal komme som en gjest og hjelpe til med servering uten å få betalt. Jeg har også praksis fortiden og er utplassert i hjembyen og har lange dager, og når jeg har fri, har jeg ikke lyst til å jobbe gratis i et bryllup.

Anonymous poster hash: 282b2...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart noe hun spør "en mindre viktig gjest" om, fordi hun vil ha de nærmeste rundt seg tilgjengelig hele tiden. Meget frekt, ja.

Det var det jeg også tenkte da jeg fikk forespørselen. Hun ringte heller ikke, men skrev en SMS.

Anonymous poster hash: 282b2...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til det :)

Anonymous poster hash: 282b2...d2d

kom igjen nu og fortell meg alt om det etterpå. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare droppet hele bryllupet og funnet på en god grunn til at jeg ikke hadde kunnet komme.



Anonymous poster hash: b3c97...d9a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare droppet hele bryllupet og funnet på en god grunn til at jeg ikke hadde kunnet komme.

Anonymous poster hash: b3c97...d9a

Enda bedre, en dårlig grunn! :) "jeg kan ikke komme fordi jeg kanskje skal trene med ei venninne den dagen" eller "dessverre, den og den filmen går jo på tv den kvelden!"

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, beklager. Håper du finner noen andre annenrangsgjester som er villig til å sponse bryllupet ditt"

eller:

"Jeg skjønner at dette er i stedet for bryllupsgave, men jeg foretrekker å være gjest i brylluper, så da kjøper vi heller noe til dere."

Så herligt passiv aggressivt og slu, Jade. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Men i all verden.. Finnes det virkelig noen som mener at sånt er greit??

Ville nok ha gått for løsningen til Jade ;) Evt sendt sms tilbake, og spurt om hun hadde forvekslet ditt nr, og nr til de som leverer maten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hei. Jeg er kronisk slepphendt og har lovd meg selv å aldri bære mer enn ett glass om gangen i bryllup."

"Heisann. Vet du, dette må jeg takke nei til. Jeg er litt flr sjenert og er totalt uvitende og riktig kotyme ved servering, så her er det bedre om du ber noen andre."

Eller....

"Beklager jeg har ikke anledning, jeg er invitert i bryllup den kvelden og gleder meg til å kose meg i hyggelig selskap. "

:P

Og ja, det er utrolig frekt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tenker kanskje at det er mer naturlig å be deg som en perifer person servere, enn hun at hun vil be søster, far, mor eller bror om å servere.

Men jeg synes ikke det er riktig å be en gjest om å servere - og attpåtil gratis! Makan!



Anonymous poster hash: 7542f...66d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Hei. Jeg er kronisk slepphendt og har lovd meg selv å aldri bære mer enn ett glass om gangen i bryllup."

"Heisann. Vet du, dette må jeg takke nei til. Jeg er litt flr sjenert og er totalt uvitende og riktig kotyme ved servering, så her er det bedre om du ber noen andre."

Eller....

"Beklager jeg har ikke anledning, jeg er invitert i bryllup den kvelden og gleder meg til å kose meg i hyggelig selskap. "

:P

Og ja, det er utrolig frekt.

Den siste der var fin. :fnise:

Anonymous poster hash: 3e6af...f96

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hva med "Tusen takk for invitasjonen til bryllupet. Men har jeg forstått det riktig at du vil at jeg skal være servitør i bryllupet ditt?"

Da spiller du ballen tilbake til henne, og hun innser muligens dårskapen i sitt eget utsagn uten at det blir et sponhelvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Man spør ikke gjester om de kan servere i bryllup!

Tror jeg hadde spilt dum, jeg. "Hæ, har jeg misforstått? Jeg fikk en invitasjon i forrige uke, er ikke jeg invitert som gjest??! Det var jo dumt, jeg hadde gledet meg jeg. Men nei, den helga har jeg fri så jeg har ikke lyst til å jobbe. :) "

Altså, hvis gjester kan jobbe i et bryllup så kan pinadø brudeparet selv også jobbe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

"Beklager jeg har ikke anledning, jeg er invitert i bryllup den kvelden og gleder meg til å kose meg i hyggelig selskap. "

Ja!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...