Gå til innhold

Vis meg din forlovelsesring!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ohh ok fy så fin :) tusen takk for at du delte

Takk :D ja den er dritlekker. Jeg blir fremdeles litt sjokkskadet hver gang jeg ser på den

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

round_diamond_engagement_ring_prong_side

Ringen min ser omtrent slik ut, 20 sidestener på 0,02ct hver og sentersten på 0,8ct. Det er forlovelsesringen til besteforeldrene hans, så den betyr veldig mye for hele familien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

round_diamond_engagement_ring_prong_side

Ringen min ser omtrent slik ut, 20 sidestener på 0,02ct hver og sentersten på 0,8ct. Det er forlovelsesringen til besteforeldrene hans, så den betyr veldig mye for hele familien.

Nydelig. Og ekstra spesiel når den har gått i arv <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var/er min (den har blitt endret på av gullsmed, mot min vilje, så mye av det gule gullet er borte)

Totalt 0.43 karat fra 1930, kjøpt i USA.

11034269_10153130333656341_8398916361594

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

ikke pen

Anonymous poster hash: 23cef...d23

Bra ikke alle har lik smak :)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så mange fine ringer :rodmer:

Har bestilt meg frieri på bursdagen min!(hoho :sjarmor: ) Så jeg er spent på hvilken ring han kommer til å velge ut :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre med forlovelsesring til under 5000 kr?

Min er kjøpt hos en lokal smykkedesigner, gult og hvitt gull og 5 bitte små diamanter. Finnes bare en av den og kjæresten valgte den selv, jeg hadde nok valgt en enda enklere i kun hvitt gull selv. MEN, jeg elsker ringen min :)

Dere med disse typiske "amerikanske" ringene, for all del, de ser jo drittlekre ut, men er det ikke upraktisk?

Henge seg om i klær, redd for å skrape/skade stenen el.?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er i alle fall ikke upraktisk, og henger seg heller ikke opp i noe. Var litt uvant de første ukene, men nå merker jeg ikke noe til den. Tar den kun av når jeg dusjer

Diamanter kan vel ikke skapes opp, men mindre den blir skrapt av en annen diamant?

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er i alle fall ikke upraktisk, og henger seg heller ikke opp i noe. Var litt uvant de første ukene, men nå merker jeg ikke noe til den. Tar den kun av når jeg dusjer

Diamanter kan vel ikke skapes opp, men mindre den blir skrapt av en annen diamant?

Enig :)

Forlovelsesringen min er ikke en typisk "amerikansk", men jeg har en annen ring med annen edelsten/diamanter som er det.

Har ingen problemer med den i det hele tatt.

Henger seg ikke opp i noe (hvorfor skal de henge seg mer oppi noe egentlig?) og skaper null problemer.

Tar den også kun av i dusjen, bortsett fra når jeg glemmer det innimellom.

Edit: Er altså ikke noe mer eller mindre upraktisk enn andre ringer :)

Endret av Lille Rosa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre med forlovelsesring til under 5000 kr?

Min er kjøpt hos en lokal smykkedesigner, gult og hvitt gull og 5 bitte små diamanter. Finnes bare en av den og kjæresten valgte den selv, jeg hadde nok valgt en enda enklere i kun hvitt gull selv. MEN, jeg elsker ringen min :)

Dere med disse typiske "amerikanske" ringene, for all del, de ser jo drittlekre ut, men er det ikke upraktisk?

Henge seg om i klær, redd for å skrape/skade stenen el.?

Min ring kostet nøyaktig 5000kr. Den er ikke upraktisk selv om den stikker ut med stenen i sentrum, fordi klørne rundt diamanten er så glatte. Min er fra 1920-1930, og jeg vil tør påstå det er den eneste av sitt eksemplar i Norge, da den er kjøpt fra USA. Jeg elsker vintage, forloveden og jeg er veldig glade i gjenbruk, så derfor falt det oss naturlig å kjøpe en brukt ring.

Stenene er festet om igjen etter en tabbe fra gullsmedens side, og man kan ikke skrape en diamant med noe annet enn en diamant.

Kjenner dog jenter som har den standard enstensringen i klo, som henger seg opp i barnets klær, hår og alt mulig, eller folk som har litt mer tradisjonelle ringer som også henger seg opp. Kommer helt an på hvordan diamanten er festet og hvor glatte klørne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg opplever faktisk oftere at smykker og ringer med mindre stener og dermed mindre klør henger seg fast i ting, og da spesielt i klær i feks ull.

Endret av Miss Lucky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...