Gå til innhold

Hvor mange carat forlovelsesring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker, on 03 Mar 2015 - 00:09, said:

Da jeg var forlovet hadde jeg 1,13 eller noe og for å være helt ærlig så likte jeg den ikke siden den hektet seg fast i ALT. Hår, klær (aner ikke hvor mange topper jeg ødela fordi ringen dro ut tråder) og jeg var livredd for å stikke meg i øyet med den da jeg vasket meg i ansiktet, så jeg måtte hele tiden ta den av. Den var også såpass tung at den skled rundt og havnet på innsiden av hånden. Dette var en standard ring fra tiffanys som ikke var spesielt høy, allikevel så var den bare i veien. Nå bruker jeg en flat "diana-ring", altså rosett, og er fornøyd med det (singel-ring FTW). Tenk også praktisk når du velger ring.

Når det er sagt så synes jeg helt ærlig at en forlovelsesring bør være noe spesielt og bør være av bedre standard enn noe du likesågodt kunne gitt i julegave. Rundt 0,5 karat bør være akkurat passe for de fleste, så tilpasser du heller kvaliteten etter økonomien din. Husk at ringen er noe som kommer til å gå i arv i generasjoner, og det er det vel litt stas at det ikke er en Bjørklund-ring på salg til 2999,- eller hva? ;)

Anonymous poster hash: b22b4...e0d

Kjenner ingen som har forlovelsesring som går i arv, det vanlige er jo at man kjøper en ny. Og å kjøpe en med diamanter er jo bortkastet hvis man enten ikke tør å gå med den fordi den er så dyr eller jenten ikke liker ringer med stener.

Anonymous poster hash: 3e6ab...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arv i generasjoner? Hvorfor det? Nå dikter du jo bare. Ingenting av dette har noe som helst med norske tradisjoner. Og takk og pris for det.

Anonymous poster hash: 5e6be...86a

Hvem har sagt at alle skal følge norske tradisjoner..? Selvsagt arver barna smykkene til sine foreldre, hallo. Hva tenker du å gjøre - selge/kaste de?

Anonymous poster hash: b22b4...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere misforstår. Jeg sier ikke at man skal bruke sine foreldres forlovelsesring som sin egen forlovelsesring, men man arver faktisk smykker.



Anonymous poster hash: b22b4...e0d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere misforstår. Jeg sier ikke at man skal bruke sine foreldres forlovelsesring som sin egen forlovelsesring, men man arver faktisk smykker.

Anonymous poster hash: b22b4...e0d

De færreste smykker er så mye å samle på etter hverdagabruk i et langt liv. Smeltes om.

Anonymous poster hash: 5e6be...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 03 Mar 2015 - 00:18, said:

Hvem har sagt at alle skal følge norske tradisjoner..? Selvsagt arver barna smykkene til sine foreldre, hallo. Hva tenker du å gjøre - selge/kaste de?

Anonymous poster hash: b22b4...e0d

Ja, men at et av barna dine arver forlovelsesringen din betyr jo ikke nødvendigvis at det blir brukt. Jeg hadde ikke vært interessert i å bruke min mors forlovelsesring for eksempel; ikke fordi den ikke er fin, men den er ikke min stil overhode.

Og som ab over nevner, ringer slites veldig etter å ha vært brukt et langt liv.

Anonymous poster hash: 3e6ab...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 0,5. Passe stor syns jeg. Kunne gjerne hatt 0,6, men nå kosta min 0,5 40.000kr og jeg ville ikke at kjæresten skulle brukt en krone mer på ringen. Den har visstnok beste slip og kutt, og det har en også en del å si.

Anonymous poster hash: 05c7c...9ba

Jeg ville heller hatt en sydentur enn en ring til så mange penger! Hadde aldri akseptert det om samboeren min brukte så mye på en ting som i mine øyne er så betydningsløst.

Så ikke bruk så mye penger TS på en ring :P

Anonymous poster hash: 2f1fe...b8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo ikke det samme å kjøpe en ny på forsikringen.

En forlovelsesring bør ikke være så dyr at den ikke brukes, da er poenget borte.

Selvfølgelig blir det ikke det samme å kjøpe en ny for forsikringspengene. Man regner jo ikke med å miste ringen, men det kan jo skje, og derfor er det greit med forsikring.

Som sagt bruker jeg ringen min hver dag, uten å være bekymret for å miste den, til tross for at den er DYR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir det ikke det samme å kjøpe en ny for forsikringspengene. Man regner jo ikke med å miste ringen, men det kan jo skje, og derfor er det greit med forsikring.

Som sagt bruker jeg ringen min hver dag, uten å være bekymret for å miste den, til tross for at den er DYR.

Hva er forskjellen på dyr og DYR?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at Caps Lock kan ha hengt seg opp helt på slutten av innlegget ditt så aner jeg ikke.

Godt å se at den ikke henger lengre :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg ville heller hatt en sydentur enn en ring til så mange penger! Hadde aldri akseptert det om samboeren min brukte så mye på en ting som i mine øyne er så betydningsløst.

Så ikke bruk så mye penger TS på en ring :P

Anonymous poster hash: 2f1fe...b8f

40.000?? Jeg hadde blitt aldeles rasende på min forlovede om han betalte så mye for en RING! Det er greit at det er status å ha størst diamant, men ærlig talt. Da vil jeg heller ha en liten diamant og en ferietur. Men hvis man har penger til det, så er det jo ikke noe galt i det. Jeg og min forlovede er studenter, så 40.000 for en ring.. Det er hele bryllupsbudsjettet vårt, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er på 0,02 karat/carat/whatever. Steinen sitter inni ringen. Kostet 5500 kr, og skal også brukes som giftering. Hadde blitt svært irritert om forloveden min brukte mer enn dette, med det budsjettet vi har.



Anonymous poster hash: 78cf7...cf3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har 0.6 karat og flere små diamanter rundt. Det er ikke nødvendig med så mye i Norge til en vanlig dame. Finn en pen klassisk ring, det er viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg blir virkelig forskrekket over dagens unge, vordende bruder, hvilke krav som stilles. Egen frierring fra mannen, egen forlovelsesring, egen giftering, selvfølgelig alle med diamanter. Og når barn(a) blir født, skal moren selvfølgelig også da få en ring eller annet smykke med diamanter. Babyshower (som jeg i min enfoldighet trodde betød babysjampo) er også obligatorisk.

Så er det obligatorisk med utdrikningslag til flere tusen kroner, bryllup til et sekssifret beløp, frisør, stylist, sminkør, negledesigner og gud vet hva, brudekjole (som er i bruk én eneste dag) til mange tusen, for ikke å snakke også om bryllupsreisen til et eller annet eksotisk sted, så man har noe å briljere med overfor venninner.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig forskrekket over dagens unge

Sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til å være. Til og med Sokrates var forskrekket over sin tids unge.

Anonymous poster hash: ecb3a...3cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Sånn har det alltid vært og sånn kommer det alltid til å være. Til og med Sokrates var forskrekket over sin tids unge.

Anonymous poster hash: ecb3a...3cd

Fikk du ikke med deg resten av innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig forskrekket over dagens unge, vordende bruder, hvilke krav som stilles. Egen frierring fra mannen, egen forlovelsesring, egen giftering, selvfølgelig alle med diamanter. Og når barn(a) blir født, skal moren selvfølgelig også da få en ring eller annet smykke med diamanter. Babyshower (som jeg i min enfoldighet trodde betød babysjampo) er også obligatorisk.

Så er det obligatorisk med utdrikningslag til flere tusen kroner, bryllup til et sekssifret beløp, frisør, stylist, sminkør, negledesigner og gud vet hva, brudekjole (som er i bruk én eneste dag) til mange tusen, for ikke å snakke også om bryllupsreisen til et eller annet eksotisk sted, så man har noe å briljere med overfor venninner.

Vi er ikke alle sånn. =)

Anonymous poster hash: bfc6e...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir virkelig forskrekket over dagens unge, vordende bruder, hvilke krav som stilles. Egen frierring fra mannen, egen forlovelsesring, egen giftering, selvfølgelig alle med diamanter. Og når barn(a) blir født, skal moren selvfølgelig også da få en ring eller annet smykke med diamanter. Babyshower (som jeg i min enfoldighet trodde betød babysjampo) er også obligatorisk.

Så er det obligatorisk med utdrikningslag til flere tusen kroner, bryllup til et sekssifret beløp, frisør, stylist, sminkør, negledesigner og gud vet hva, brudekjole (som er i bruk én eneste dag) til mange tusen, for ikke å snakke også om bryllupsreisen til et eller annet eksotisk sted, så man har noe å briljere med overfor venninner.

Hvorfor er du på dette forumet? Må du alltid komme inn i alle tråder og oppføre deg som ei lita nabokjærring som bare må fortelle at alle gjør dårlige valg nå til dags fordi slik var det ikke når hun var ung, nei.

Unnskyld, håper det går greit å være litt krass, når du var det. Jeg liker deg, du har vært her lenge og har mye godt å komme med! Men noen sniker du deg inn i tråder med negativ energi.

For å svare på HI så er ringen min en helt vanlig gullring :) Er veldig fornøyd, tenkte at jeg skal bruke den hver eneste dag, med og uten hansker,gjennom all slags vær og aktiviteter, derfor falt jeg bort fra en større diamant da det kan bli upraktisk. Dog ønsker jeg meg en diamantring, vi kjøper den nok til et jubileum.

Anonymous poster hash: 3f4b0...b28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamantindustrien er ekstremt skitten og uetisk. Kjøp syntetisk eller utan.



Anonymous poster hash: d5bce...f70
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...