Gå til innhold

Bruder i 2015


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt denne fra jjs house. Har fått beskjed om at den er sendt allerede :) Så håper jeg det går an å sy den litt om dersom den ikke ser ut akkurat sånn som den burde. Har snakket med flere som har blitt fornøyde med kjolekjøp derfra. Men jeg har null ide om hva jeg gjør hvis den ikke ser fin ut, da jeg egentlig er for seint ute til å bestille fra salong.

Jeg tror jeg blir fornøyd med denne kjolen, selv om jeg egentlig kunne tenke meg en som var kortere, og også med ermer. Men denne kjolen likte jeg med en gang selv om den ikke var helt som jeg hadde sett for meg :)

Den kjolen har vel et sånt skjørt at du kan sy den om til en T-length om du vil? :) Tror det kan bli veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi fått endret lokalene våre, vi skal ha festen i Grieghallen :) Utrolig bra service og hyggelige folk!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :laugh: Etter mange år med bare bøy, benk og mark, er det nesten litt godt å ha et annet fokus for meg. Jepp, den er stroppløs. Størrelsen jeg har satt perfekt i salongen, men den er visst endel mindre i ny størrelse da den ble tøyd etter mange prøvinger.. Målte meg i går, og jeg bør kunne klare å gå ned 5 cm til i livet frem til mai. Høres veldig mye ut, men jeg har vært der før uten å være pinnetynn, så jeg håper det slår til denne gangen også :icon_lol:

Jeg vil tro du klarer det fint med en så bare motivasjon! jeg har ikke stropløskjole jeg så dekker mye, blir bare armene som synes og en flekk på ryggen. Kanskje jeg skal gå rundt med kjolen og håpe den vier seg ut litt, en god grunn til å bruke kjolen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kjolen du har bestilt deg var fin, den kunne jeg godt hatt!

Den kjolen har vel et sånt skjørt at du kan sy den om til en T-length om du vil? :) Tror det kan bli veldig fint!

Tror jeg har innfunnet meg med at jeg skal ha en helt lang kjole. men kan hende jeg kutter av slepet på den, det må jeg nesten tenke litt på.

Kjolen kom i posten i dag (5. februar) og ble bestilt 29. februar, så jjs house var virkelig raske :) :) Kvaliteten på kjolen synes jeg ikke det var noe å utsette på, så tror ikke jeg ville nølt med å bestille derfra igjen. Men den var litt stor, og må nok syes inn før bryllupet. La med vilje på et par cm for å være sikker på at den ikke ble for liten, bedre med for stor enn for liten ;) Men det passer bra at den er litt stor, for jeg har uansett tenkt å gå inn noen ekstra cm til bryllupet, så da måtte jeg uansett sydd den inn ;) Jeg tror absolutt jeg blir fornøyd med kjolen, og er veldig glad for at jeg ikke kjøpte kjole i salong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kjolen du har bestilt deg var fin, den kunne jeg godt hatt!

Tror jeg har innfunnet meg med at jeg skal ha en helt lang kjole. men kan hende jeg kutter av slepet på den, det må jeg nesten tenke litt på.

Kjolen kom i posten i dag (5. februar) og ble bestilt 29. februar, så jjs house var virkelig raske :) :) Kvaliteten på kjolen synes jeg ikke det var noe å utsette på, så tror ikke jeg ville nølt med å bestille derfra igjen. Men den var litt stor, og må nok syes inn før bryllupet. La med vilje på et par cm for å være sikker på at den ikke ble for liten, bedre med for stor enn for liten ;) Men det passer bra at den er litt stor, for jeg har uansett tenkt å gå inn noen ekstra cm til bryllupet, så da måtte jeg uansett sydd den inn ;) Jeg tror absolutt jeg blir fornøyd med kjolen, og er veldig glad for at jeg ikke kjøpte kjole i salong!

Så flott! Min kjole er også kommet, to virkedager etter jeg bestilte! Skal opp til mine foreldre for å prøve den i dag. Er så spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har innfunnet meg med at jeg skal ha en helt lang kjole. men kan hende jeg kutter av slepet på den, det må jeg nesten tenke litt på.

Kjolen kom i posten i dag (5. februar) og ble bestilt 29. februar, så jjs house var virkelig raske :) :) Kvaliteten på kjolen synes jeg ikke det var noe å utsette på, så tror ikke jeg ville nølt med å bestille derfra igjen. Men den var litt stor, og må nok syes inn før bryllupet. La med vilje på et par cm for å være sikker på at den ikke ble for liten, bedre med for stor enn for liten ;) Men det passer bra at den er litt stor, for jeg har uansett tenkt å gå inn noen ekstra cm til bryllupet, så da måtte jeg uansett sydd den inn ;) Jeg tror absolutt jeg blir fornøyd med kjolen, og er veldig glad for at jeg ikke kjøpte kjole i salong!

Det var utrolig raskt, de må jo ha endel på lager da? :) Så godt å høre at du ble fornøyd! Det er noe ganske spesielt med å ha kjolen hengende.. Jeg har tittet på min endel ganger, kan du si.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro du klarer det fint med en så bare motivasjon! jeg har ikke stropløskjole jeg så dekker mye, blir bare armene som synes og en flekk på ryggen. Kanskje jeg skal gå rundt med kjolen og håpe den vier seg ut litt, en god grunn til å bruke kjolen :fnise:

Hakke no' valg :fnise: Gått ned 2 cm siste 2 ukene, så nå ser det ut som magefettet begynner å slippe litt. Til nå er det bare lår og sete som har forsvunnet, og hvis jeg kunne bestemme kunne de godt holdt seg slik de var. Jaja, slankingens veier er uransakelige.

Jeg skulle egentlig ikke ha stroppløs kjole, men endte opp der likevel. Jeg går gjerne rundt med min kjole hjemme, men mannen er jo der neste hele tiden :laugh: Så får jeg den ikke på selv. Ei heller har jeg tenkt å prøve den igjen på i allefall 1 mnd, kanskje mer. Jeg ble litt deppa sist gang jeg prøvde den, 2,5 kg ned og fortsatt langt igjen for å passe. Nå vet jeg at jeg har gått ned ca 2 cm i livet siden den dagen, men jeg mangler vel fortsatt en 4 cm, og jeg orker ikke utsette meg for skuffelsen enda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke no' valg :fnise: Gått ned 2 cm siste 2 ukene, så nå ser det ut som magefettet begynner å slippe litt. Til nå er det bare lår og sete som har forsvunnet, og hvis jeg kunne bestemme kunne de godt holdt seg slik de var. Jaja, slankingens veier er uransakelige.

Jeg skulle egentlig ikke ha stroppløs kjole, men endte opp der likevel. Jeg går gjerne rundt med min kjole hjemme, men mannen er jo der neste hele tiden :laugh: Så får jeg den ikke på selv. Ei heller har jeg tenkt å prøve den igjen på i allefall 1 mnd, kanskje mer. Jeg ble litt deppa sist gang jeg prøvde den, 2,5 kg ned og fortsatt langt igjen for å passe. Nå vet jeg at jeg har gått ned ca 2 cm i livet siden den dagen, men jeg mangler vel fortsatt en 4 cm, og jeg orker ikke utsette meg for skuffelsen enda en gang.

Skjønner hva du mener, ei venninde ville se meg i kjolen i helga, og jeg ville ikke vise den fram uten at den satt helt perfekt. Hun ble litt sur.. Så meg selv i speilet i går og oppdaget at jeg har lagt på meg så nå må jeg og begynne med litt slankings gitt! Vi får motivere hverandre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, ei venninde ville se meg i kjolen i helga, og jeg ville ikke vise den fram uten at den satt helt perfekt. Hun ble litt sur.. Så meg selv i speilet i går og oppdaget at jeg har lagt på meg så nå må jeg og begynne med litt slankings gitt! Vi får motivere hverandre :fnise:

Nå har jeg også bestilt kjolen :D Den passer,men jeg vet jeg vil se mye finere ut i den om jeg går ned 5 kg, Jeg får ikke kjolen hjem før om ca tre mnd, så det hadde vært digg å klart det før det. Det er motivasjon i seg selv å ville se bra ut i kjolen, men det er ikke lett likevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, ei venninde ville se meg i kjolen i helga, og jeg ville ikke vise den fram uten at den satt helt perfekt. Hun ble litt sur.. Så meg selv i speilet i går og oppdaget at jeg har lagt på meg så nå må jeg og begynne med litt slankings gitt! Vi får motivere hverandre :fnise:

Er veldig klar for å miste de siste 5 kg før mai. Høres så enormt mye ut, men det bare må være oppnåelig. Nå har jeg blitt syk for 2. gang denne våren, det hjelper ikke så veldig på motivasjonen, men jeg skal klare det. Vi skal! Det er jo bare èn gang den kjolen skal sitte, og det er til sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått ut invitasjonene. Straks 4 måneder igjen til bryllupet, så var vel akkurat innenfor. Slik jeg liker det - å gjøre ting med hjertet i halsen :hoho:

Nuvel, nå er det strøket av lista og jeg har begynt å ta for meg de øvrige punktene på min to-do-list aka. hjerteinfarkt :ler: (jeg ler.. og gråter innvending).

Evig voksende og ikke i prioritert rekkefølge:

  • Undersøke med hotell - bestille rom til gjester (hvor mange rom trenger vi?)
  • Avgjøre rødvin til middagen
  • Avgjøre musserende til apertiffen
  • Avgjøre hva som kan spises til apertiffen (hjeeeelp??)
  • Finne sko til både brudekjolen og kjolen til festen
  • Fikse servitører
  • Lage menyer
  • Lage bordkort
  • Avgjøre bordoppsetting - hvem sitter hvor?
  • Møte med fotograf, avgjøre hvordan bryllupsbilder vi ønsker
  • Møte med eier av selskapslokalet - legge dagsplan
  • Handle alkohol - avtale om tilbakelevering av det som blir til overs
  • Kjøpe inn nattmat
  • Kjøpe inn brus og snacks
  • Lage bryllupsside/gruppe med informasjon (facebook trolig, lukket gruppe)
  • Avgjøre hvilken blomster jeg skal bruke
  • Kjøpe inn blomster (det blir jo dagen før bryllupet)
  • Lage egen brudebukett (enkelt heldigvis)
  • Kjøpe inn det som trengs til å lage egen brudebukett, hehe
  • Kjøpe polaroidkamera (ebay?)
  • Kjøpe gjestebok hvor polaroidbildene kan limes inn i (kjøp lim og penner)
  • Finn ut hvordan jeg vil ha håret
  • Finn ut når jeg kan ta prøvetimen, en uke før?
  • Avtale møte med dommeren
  • Finn, og kjøp, et bra sømløst undertøy (spandex med lite hold-in?)

Har sikkert glemt en del, men det er en grunn til at den er evig voksende (sett inn emicon som gråter og smiler og gråter litt igjen), haha.

Forøvrig, angående vektnedgang, så klarer dere det jenter. Jeg har gått ned 5.5 kilo siden sommeren og jeg føler jeg bare har kost meg ned i vekt. Nå har jeg 2 kilo igjen og setter inn nådestøtet frem til 5. mai da kjolen skal legges opp og sys inn. DETTE klarer vi :trene: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste dagen i dag! Endelig booket tinghuset! Gifter meg om 8 uker! Bryllupsreise er også i boks, pluss lokalet, brudesuite etc. Nå mangler bare kjolen (Blir ikke en tradisjonell brudekjole slik jeg hadde tenkt i utgangspunktet) Ellers i morgen er det trening på timeplanen og gå gjennom andre ting som må ordnes til bryllupet! En ting jeg lurer på, hva har dere planlagt som morgengave til mannen deres? Synes det er vanskelig å finne noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig kjøpt kjole!

Lokale og kirke er også i boks. Litt usikker på om vi skal gå for tre-rettens eller tapas. Stedet vielsen skal være har et lite kjøkken, så blir vel mest sannsynlig catering. Tre-rettens litt mer classy og slipper mye farting til og fra bord, men tapas gir muligheter for bedre og mer spennende mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestilt ringene, bryllupsreise, Bestemt oss for invitasjoner er bare noen detaljer som må ordnes før de kan bestilles. Jeg slanker gubben før vi kan dra å se mer på dress til han :fnise: Frisør og makeup er bokket. Må finne sko!! Jeg vil ha lilla sko og jeg finner ingen fine, jeg er skeptisk til jj.house selv om det e rnoen fine der... Svigers har fått i oppgave å plukke ut en rødvin og en hvitvin så det må bare bestilles... Fotograf jobber vi med nå. Det skjer ting, og enda så er det så syes jeg det virker så urealistisk at det er mitt bryllup jeg driver å fikser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med planene jenter? Vi har nå fått ringene våres, bestilt dress til mannen og i dag skal vi bestille invitasjoner. Er i dialog med fotograf så håper på å få booka i løpet av neste uke.

Hvis noen har rukket å gifte seg kan de jo skrive litt om bryllupet sitt i denne tråden da hvis de vil http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=901338

Endret av melatonin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er invitasjoner sendt ut. Ellers er alt i rute, kjenner jeg er litt utålmodig...vil så gjerne prøve kjolen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 dager igjen i dag :bond: Nå begynner det å bli skummelt nære unna :redd:

Ingenting er helt i boks, og verken hvordan kjolen ender opp (hadde en kjolekrise og har endelig besluttet å fjerne det påsydde perlebåndet og erstatte det med et pyntebånd som knytes rundt livet. Men hvordan knytebåndet ender opp, det vet ingen :vetikke: ), barnevakt, servitører, brudebil, kjøreplan, borddekor og blomster, annen dekor, skilt, vigselspapirer, morgengave til mannen, hvilken/hvor mye alkohol som skal bestilles eller talen er klare.

Håper å få mye (det meste) på plass denne uka og i påska :opplyser:

Sånn ellers begynner jeg å bli smånervøs. Ikke for selve giftingen (den gleder jeg meg til, ser fram mot å endelig bli konemor! :nigo: ), for der er men for alt som kan gå galt på dagen sånn ellers :unsure:

Endret av Leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhåhåå.. Tiden går veldig fort! Nå er det 3 mnd igjen, og vi sender inn papirene til skattekontoret. Forlovererklæring kan sendes nærmere bryllupet ikke sant? Min forlover bor i England, så jeg får ikke ordnet det med det første.

Ellers sliter vi med å finne noen til å bake kake for oss. Bakeriene er jo håpløse, de bruker masse ferdigfabrikata og jeg nekter å betale 3000 kr for vaniljekrem på boks! Vi fant ei som skulle bake, men det ble litt rot med kommunikasjonen, og plutselig hadde hun ikke tid likevel. Jeg var nok ikke helt klar over hvor opptatte disse hobbybakerne faktisk er.. Vi kunne tenke oss en pascal-kake, men han frakter sikkert ikke til Lillehammer? I allefall ikke billig...?

Ellers er jeg 2 cm fra å passe i kjolen, har gått ned 4! På 3 mnd skal det gå bra, så nå skal jeg faktisk forsøke å ha en hyggelig påske uten stram diett. Får komme meg ut på ski hver dag!!

Vi sender i tillegg til prøvepapirene inn kontrakten for lokalene i dag, så da er vi enda nærmere å være ferdige med de store bookingene. Er bare den der forbaskede kaken.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhåhåå.. Tiden går veldig fort! Nå er det 3 mnd igjen, og vi sender inn papirene til skattekontoret. Forlovererklæring kan sendes nærmere bryllupet ikke sant? Min forlover bor i England, så jeg får ikke ordnet det med det første.

Ellers sliter vi med å finne noen til å bake kake for oss. Bakeriene er jo håpløse, de bruker masse ferdigfabrikata og jeg nekter å betale 3000 kr for vaniljekrem på boks! Vi fant ei som skulle bake, men det ble litt rot med kommunikasjonen, og plutselig hadde hun ikke tid likevel. Jeg var nok ikke helt klar over hvor opptatte disse hobbybakerne faktisk er.. Vi kunne tenke oss en pascal-kake, men han frakter sikkert ikke til Lillehammer? I allefall ikke billig...?

Ellers er jeg 2 cm fra å passe i kjolen, har gått ned 4! På 3 mnd skal det gå bra, så nå skal jeg faktisk forsøke å ha en hyggelig påske uten stram diett. Får komme meg ut på ski hver dag!!

Vi sender i tillegg til prøvepapirene inn kontrakten for lokalene i dag, så da er vi enda nærmere å være ferdige med de store bookingene. Er bare den der forbaskede kaken.. :bond:

Vi skal ha pascal, vi skal gifte oss nærme hamar, vi skal hente selv eller noenhenter for oss dagen før. Det er jo en moussekake så den blir da fryst før frakt vistnok. Har dere noen snille folk som kan hente for dere så er jo det gull, er jo bare det at stativet må leveres tilbake og da, hvis man vil ha det orginale stativet da vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi skal ha pascal, vi skal gifte oss nærme hamar, vi skal hente selv eller noenhenter for oss dagen før. Det er jo en moussekake så den blir da fryst før frakt vistnok. Har dere noen snille folk som kan hente for dere så er jo det gull, er jo bare det at stativet må leveres tilbake og da, hvis man vil ha det orginale stativet da vel og merke.

Vi har noen som evt kan hente. Jeg snakket akkurat med restauranten som skal ha ansvar for servering, og de hadde dårlig erfaring med Pascal, så jeg ble så usikker igjen.. Heller faktisk mot å lage noe helt annet og utradisjonelt! Jeg merker at jeg blir mer og mer sliten av at ting skal være "som forventet". Hadde jo i utgangspunktet lyst til å lage kaken selv, men har blitt frarådet det. Nå ser jeg en løsning på det "problemet", nemlig at jeg lager en stor cupcake stand med en stor cupcake på toppen. Jeg elsker å lage cupcakes, jeg er ingen pynteekspert, men de blir likevel veldig fine nok til enhver fest, og det er veldig sjeldent at det går galt. Så sparer vi masse penger :laugh:

Mannen har kjøpt en sort smoking med mørkeblå sløyfe. Jeg lurer på om jeg skal gå for blomster i fersken/hvit/grønt? Det hadde også vært superstilig med dyp rødfarge, men det er ikke helt meg. Tror jeg skal ta med meg sløyfen hans til blomsterbutikken og titte litt :hjerte:

Det er snart bare 2 mnd igjen, og kjolen passer enda ikke. Jeg har mistet litt motivasjonen til all slankingen, men jeg mangler bare 1-2 cm og det er jo egentlig null problem. Det bare er så kjedelig!

Ellers lurer jeg på om jeg skal gå for noen sko jeg har fra før. Det er rett og slett noen høye espadrillos i sølv. De vil ikke synes pga kjolen, og det er nesten de eneste skoene jeg klarer å gå i en hel dag uten å få veldig vondt i beina. Det føles ikke så eksklusivt, men jeg har vært rundt og prøvd endel sko nå og jeg finner ingen som jeg både liker og som er behagelige å ha på. Tror føttene mine har forandret seg endel de siste årene, klarer ikke tråkke ned på stiletter lenger :(

Gjestelisten er snart komplett nå, mangler bare svar fra 6 stk. Når det er på plass kan vi begynnet med bordsetting, lage bordkort, bordkart etc. Blir fint å få det unnagjort.

Så har vi fått fri fra jobb begge to uken etter bryllupet, så nå blir det hvetebrødsdager på hytta med badestamp og champagne :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...