Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har en ganske så saftig historie fra forrige uke men er sikker på at hurpekjerringa er her inne så får holde kjeft et par måneder først.

Du kunne tatt den som Anonym, for det er plutselig lov på dette underforumet igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kunne tatt den som Anonym, for det er plutselig lov på dette underforumet igjen. :P

Er det?

Anonymous poster hash: 1e419...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har postet dette før, men en kompis av meg hadde en kunde som kom bak kassen og deisa en stor potetsekk i ryggen på han en av de første jobbdagene hans. Det var med vilje, fordi kompisen min hadde slått inn feil type poteter som kostet et par kroner mer....

Endret av Amananas
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dumme kunder i dag. I dag oppførte dere dere, takk takk! Snakkes i morgen.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker denne tråden, har brukt sikkert en uke på å lese meg igjennom alt.

Jeg jobber på en matbutikk. Alle trenger jo mat, så der ser man virkelig alt.

Hadde ei dame innom som detaljert fortalte om diaren sin ( jeg spurte aldri!) Må legges til at hun luktet skikkelig bæsj også! Måtte puste gjennom munnen, men følte jeg kunne smake lukta uansett.

Hadde ei som ville ha blomkål, men syntes at den som lå fremme i butikken ikke var fin. Greit nok, gikk på lageret for å finne ny siden vi akkurat hadde fått levering på frukt og grønt. Blomkål ligger nederst i palen så det var litt av en jobb å løfte bort alle kassene for ei jente med minimale overarmsmuskler.. når jeg kom med blomkålen sto hun å trippa surt med foten, rev til seg blomkålen for så å rive av alle bladene og kaste de på gulvet. "Nja, okei jeg tar denne da!" Så gikk hun. Skulle hun liksom ikke ha den etter å ha ødelagt den å kasta det hu rivde av på gulvet!?!?

Har også en alkoholiker som kommer innom, stiller seg foran kassa (uansett hvor lang kø det måtte være) og krever at noen henter varene for han. Han har nemlig vondt i foten og kan ikke hente de 4 six-packene selv..Han er relativt høfflig, men lukter veldig vondt og man ser tydelig at han er beruset/ har abstinenser. Han pleier ofte å ha spy på genseren eller bæsj(?) på buksa. Veldig delikat!

Har også hatt min del av kundene som sier "en prince" som eeeeegentlig mener "en princ mild 100" som selvfølgelig blir sur når jeg tar feil.. (oppgitt)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns virkelig mange kunder har dårlig folkeskikk. Når jeg smiler og sier hei så er det sjeldent hei tilbake men heller et surt "jeg trenger ikke hjelpe". Beklager jeg spurte ikke heller. Hvor kommer disse menneskene fra?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns virkelig mange kunder har dårlig folkeskikk. Når jeg smiler og sier hei så er det sjeldent hei tilbake men heller et surt "jeg trenger ikke hjelpe". Beklager jeg spurte ikke heller. Hvor kommer disse menneskene fra?

Fra kundeland. En korrupt stat i Assia. Vi har dem her også dessverre.

Som en kollega en gang sa;

"Butikkjobben liker jeg, det hadde vært en perfekt jobb hvis det ikke var for alle KUNDENE."

Vi vet jo begge at kunder er nødvendige for å få bedriften til å gå rundt, men noen ganger... Ofte... Så er eg enig i utsagnet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sendt en kunde stengevarsel fordi mobilregningen hans for lengst var forfalt (og fortsatt ikke betalt).

I ca 5 minutter fikk jeg kjeft fordi det var "rasistisk" å si at vi kom til å stenge abonnementet hans dersom han ikke snart betalte...

Endret av M1A
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra når kunder skal "hjelpe til å pakke".

Jeg klarer utmerket å pakke pent selv og blir litt fornærmet når de står som en hauk over disken og kommenterer pakkingen min.

...for å ikke snakke om "husk å ta av prislappen da!" :rolleyes:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattåpent er alltid en ypperlig anledning for folk til å prøve å lure til seg enda bedre tilbud enn det som allerede er. Det er noe vi forventer, men jeg forventer også at forsøket er noenlunde gjennomtenkt.

Det kom en dame med en jakke, jeg scanner den og reagerer på prisen. 10 kr.

Så ser jeg nærmere på hva som står på skjermen. "Belte 10,"

Meg: Dette er dessverre en feil. Noen har festet en helt feil prislapp på. Den går inn som et belte, så den er ikke 10 kr.

Kunde: Det står 10 kr på den, og den går inn til 10 kr. Da skal jeg ha den til 10 kr.

Meg: Som sagt er det en feil, den koster 500 kr.

Kunde: Jeg har ikke festet feil lapp på.

Meg: Det har jeg ikke sagt heller.

Kunde: Så da ligger feilen på deres side. Altså får jeg den til 10 kr.

Meg: Nei, for jeg kan nesten garantere deg at ingen her har festet denne lappen på, og om så er tilfelle så er det en så grov feilprising at jeg bare må beklage det.

Kunde: Er det fordi jeg er sigøyner at du ikke vil selge den til meg for 10 kr.

Meg: Nei, jeg kan ikke selge den til den prisen fordi det er en jakke til 500 kr og ikke et belte til 10 kr.

Endte selvfølgelig med at hun gikk uten jakken. At jeg ikke ville selge den til 10 kr hadde selvfølgelig ingenting med at hun var sigøyner å gjøre.

-Edit: Rettet et ord, og la til en setning.

Endret av The Kitten
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal innføres en statlig poseavgift på 1,5 krone per bærepose :sjokkert:. Greit nok det, men den kronen butikker i dag tar for posen vil én pose koste 2,5 - i visse tilfeller dersom en betaler kontant vil den koste 3 kroner. Alt dette er greit for meg, men mer bekymret for bæreposemafiaen.

Kasserer: "Vil du ha pose?"

Kunde: "Nei takk!"

*Etter å ha betalt*

Kunde: "Tror jeg trenger en pose likevel jeg".

Kasserer: "Det blir 3 kroner, dessverre"

Kunde: "/#HDHEY#"&FHEF!!!!!"

Sjefen vil aldri i verden lenger akseptere at vi gir bort bæreposer til kunder som trenger en ekstra.



Anonymous poster hash: 85e0b...466
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal innføres en statlig poseavgift på 1,5 krone per bærepose :sjokkert:. Greit nok det, men den kronen butikker i dag tar for posen vil én pose koste 2,5 - i visse tilfeller dersom en betaler kontant vil den koste 3 kroner. Alt dette er greit for meg, men mer bekymret for bæreposemafiaen.

Kasserer: "Vil du ha pose?"

Kunde: "Nei takk!"

*Etter å ha betalt*

Kunde: "Tror jeg trenger en pose likevel jeg".

Kasserer: "Det blir 3 kroner, dessverre"

Kunde: "/#HDHEY#"&FHEF!!!!!"

Sjefen vil aldri i verden lenger akseptere at vi gir bort bæreposer til kunder som trenger en ekstra.

Anonymous poster hash: 85e0b...466

Vet du, jeg godter meg faktisk litt når jeg tenker på alle drittkundene som har klagd og båret seg over den ene krona de har måttet betale til nå. Suck on this!

Og dessuten: Nå har jeg enda et argument for hvorfor posen koster penger, og hele innførelsen av plasposeavgift bekrefter jo bare det butikken min har sagt lenge: plastposer er ikke bra for miljøet! Begynn å ta med handlenett.

Jeg skal med glede ta posekampen med kundene mine denne jula. Ingen får gratis. Så det så. :) (Nei, avgiften blir ikke innført før etter jul, men jeg kan framdeles argumentere med det ;) )

Endret av Amananas
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De der j*vla nissene assa. Hvert år!!! :ler:

Ey! Ikke diss nissene! :rasende:

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg godter meg faktisk litt når jeg tenker på alle drittkundene som har klagd og båret seg over den ene krona de har måttet betale til nå. Suck on this!

Og dessuten: Nå har jeg enda et argument for hvorfor posen koster penger, og hele innførelsen av plasposeavgift bekrefter jo bare det butikken min har sagt lenge: plastposer er ikke bra for miljøet! Begynn å ta med handlenett.

Jeg skal med glede ta posekampen med kundene mine denne jula. Ingen får gratis. Så det så. :) (Nei, avgiften blir ikke innført før etter jul, men jeg kan framdeles argumentere med det ;) )

Jeg er også egentlig glad for dette, også med tanke på miljøet, men kanskje spesielt fordi det blir lettere enn tidligere å få kverulerende kunder til å betale for posene sine (litt småegoistisk). 1 krone er i mange kunders øyne noe butikkene bare må tåle å tape, men det blir litt verre når prisen per pose kommer opp i 2,5 - 3 kroner. Vi gir jo ikke vekk småvarer som koster 3 kroner, og da må det samme gjelde for en pose.

Vil nettopp tro at den løsningen som velges fra statens side er at butikkene må betale poseavgiften allerede når butikken kjøper inn posene - altså at det ikke kun baseres ut fra hvor mange poser butikkene faktisk selger. Da blir den avgiften på 1,5 krone noe butikken må ta på egen kappe om de gir vekk en pose.

Håper bare kunder blir flinkere til å vurdere hvor mange poser de trenger, for med denne nye ordningen blir det ikke greit at vi gir ut "en ekstra" pose til de kundene som undervurderte hvor mange de trenger.

(Og ja; folk kommer uansett til å trenge poser til å kaste søppelet sitt i. Men det vil likevel bli færre poser svevende omkring på motorveiene siden færre vil ta poser "for gitt". Når ting får en større verdi bryr folk seg mer).

Anonymous poster hash: 85e0b...466

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjerne handlenett og sekk jeg, til varene mine. Problemet oppstår når det ikke er flere søppelposer... Hva bruker man til søppel? Har blå og grønne, men hiver jo ikke restavfall der. Noen gode tips?

Endret av grethe91
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker gjerne handlenett og sekk jeg, til varene mine. Problemet oppstår når det ikke er flere søppelposer... Hva bruker man til søppel? Har blå og grønne, men er jo ikke restavfall der. Noen gode tips?

Du får kjøpt hvite poser som passer som søpleposer. Problemet er bare at de er litt tynne, hvert fall de jeg har testa... Du finner de sammen med fryseposer og den slags. Tror Clas Ohlson og sånne steder også har det

Sorry avsporing...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt hvite poser som passer som søpleposer. Problemet er bare at de er litt tynne, hvert fall de jeg har testa... Du finner de sammen med fryseposer og den slags. Tror Clas Ohlson og sånne steder også har det

Sorry avsporing...

Jeg er ikke så glad i de, men da får det bli sånn! Uansett bor jeg i kollektiv, så de andre kjøper forsåvidt plastposer i hytt og gevær.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dumme ting kunder sier: siden vi selger og leverer pizza, tror noen også at vi kan brukes som kartlesere. Ringte nettopp en kunde som trengte veibeskrivelse til et sted hun ikke fant... Javellllll.....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjerne handlenett og sekk jeg, til varene mine. Problemet oppstår når det ikke er flere søppelposer... Hva bruker man til søppel? Har blå og grønne, men hiver jo ikke restavfall der. Noen gode tips?

Du kan jo kjøpe et par poser når du går tom for søppelposer. 3 kr er ikke så mye for en søppelpose :)

Anonymous poster hash: ee20e...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...