Gå til innhold

Han slo meg tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi

Useriøst? Kverulere?

Snuppi, hele tråden handler om noe som skjer mens TS har et psykotisk anfall. Hvis vi ikke kan forholde oss til det hun sier hva har vi da å snakke om? Kanskje TS ikke slår fyren i det hele tatt men innbiller seg det, som du sier hun lider av vrangforestillinger og kan til og med hallusinere. Kanskje hun ikke engang har en kjæreste?

 

Satt på spissen selfølgelig, men forhåpentligvis ser du poenget mitt.

 

Du kverulerer jo her også... Hallo i luken?

 

Du  viser igjen at du ikke skjønner symptomene på denne sykdommen, som igjen gjør at det som Ts sier ikke nødvendigvis stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kverulerer jo her også... Hallo i luken?

 

Du  viser igjen at du ikke skjønner symptomene på denne sykdommen, som igjen gjør at det som Ts sier ikke nødvendigvis stemmer.

 

Jeg forstår symptomene på denne diagnosen helt utmerket. Det du ikke ser ut til å fatte er at jeg ikke sier at det hun sier nødvendigvis må stemme, men at uten det har vi veldig lite fakta og veldig mye spekulasjon, noe som ikke er forenlig med å skulle diskutere det i det hele tatt.

 

Hadde også satt pris på om du sluttet å kalle meg useriøs, kverulerende, hallo i luken og lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har vi ikke hørt om menn som slår kvinner fordi "hun provoserte"? For det MÅ jo være sant hvis han sier det.



Anonymous poster hash: 270f0...335
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Jeg forstår symptomene på denne diagnosen helt utmerket. Det du ikke ser ut til å fatte er at jeg ikke sier at det hun sier nødvendigvis må stemme, men at uten det har vi veldig lite fakta og veldig mye spekulasjon, noe som ikke er forenlig med å skulle diskutere det i det hele tatt.

Hadde også satt pris på om du sluttet å kalle meg useriøs, kverulerende, hallo i luken og lignende.

Du er kverulerende!

Nå har jeg kuppet denne tråden nok.

Hvor er trådstarter blitt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Hvor mange ganger har vi ikke hørt om menn som slår kvinner fordi "hun provoserte"? For det MÅ jo være sant hvis han sier det.

Anonymous poster hash: 270f0...335 [/quote

Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kverulerende!

Nå har jeg kuppet denne tråden nok.

Hvor er trådstarter blitt av?

 

Og du er irrasjonell.

Ja nå har vi kuppet denne tråden nok.

Tudu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hadde vel en psykose episode han også da vel... Hvis du kan bruke det som en unnskyldning så kan vel han også...

Men serriøst kjærringa burde jo vært låst inne. Hun er åpenbart en fare for samfunnet, hun bryter straffeloven til stadighet ved å slå andre personer. Og hun har kontinuerlig misshandlet to partnere på det groveste i flere år nå. Sleng henne i fengsel med forvaring i lang tid.

Og å gå ut fra at hennes historier om "provokasjoner" er riktig faller jo på sin egen urimelighet. Hun har sagt både at hun ikke husker hva hun har gjort når hun har hatt psykose, også sagt at hun "bare" slår han på ryggen og armen og at han provoserer henne inder psykosen. Man kan ikke ha begge deler. Enten husker hun hva som skjer ellers så husker hun det ikke så vi har altså etablert at hun lyver. I tillegg kommer det faktum at slike personer pleier å vri på sannheten.

Og at han slo henne alt han kunne i magen er også en løgn. Da ville hun uten tvil ha vært på sykehuset allede.

Om du blir steril eller ikke er det siste du skal bekymre deg for TS. Du skal aldri i livet få noe barn uansett så ustabil og voldelig som du er.

Gå å meld deg selv inn for politiet du TS. Du har en lang fengselsstraff forran deg.

Anonymous poster hash: b85e7...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten opplysning: 

 

Feilaktig overbevisning om å bli motarbeidet, forfulgt eller forgiftet/skadet er vanligst, men det kan også forekomme vrangforestillinger knyttet til å lide av alvorlig sykdom eller kroppslig funksjonsforstyrrelse (paranoid form for hypokondri), utroskap hos partner, at en annen elsker en til tross for at vedkommende benekter dette



Anonymous poster hash: 20fed...727
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt hva diagnosen går ut på Fiona. Men jeg tar utganspunkt i det TS sier, jeg føler ikke at å skulle spekulere i om hun overdriver og i hvor stor grad tjener til noe. hvis vi skal stille oss så tvilende til det TS sier er det ikke noe poeng å i det hele tatt diskutere det her da alt materialet vi sitter med vil være suspekt.

Det cartman sier om voldsomt ego, simulering av ydmykhet og offervinkling har uansett lite med paranoid psykose diagnosen å gjøre. Tror han må snakke om en annen diagnose.

Jeg hadde stilt meg akkorat likt til det hvis rollene var reversert. Da selfølgelig gitt at volden hadde vært på et like moderat nivå, noe som ofte forandrer seg når menn er i den samme situasjonen gitt 1: større styrke og 2: mere naturlig aggresjon.

Jeg forstår ditt synspunkt dersom du velger å sette skylappene på for eventuelle faktorer som er utelatt i HI.

Og jeg tror du forstår "det andre" synspunktet også, der det er litt rom for å forstå reaksjonen til typen til TS.

Diagnosen hennes handler i store trekk om mistolkning av virkeligheten, og det er sannsynlig at han har funnet seg i å bli mistenkeliggjort og slått jevnlig på grunnlag av beskyldninger som kan være helt eller delvis oppdiktet. Styrken på slagene er bittelitt irrelevant, fordi det finnes psykiske aspekter ved slik behandling som man gjerne må medberegne også.

TS hevder forøvrig at hun "blacker ut" og ikke husker hva som har skjedd, men hun husker at han har fremprovosert det hele, og hun husker at hun har slår...? Hvis hun har såpass innsikt i diagnosen og situasjonen som hun gir uttrykk for er det rart hun i det hele tatt spør hva hun bør gjøre, for det er ganske åpenbart. Uansett grad av sannhet i HI bør det være åpenbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumt at han ikke støtter deg når du får disse vrangforestillingene dine, og det burde vært nok til at du forlot han. Å si at han står ved din side når han stadig prøver å provosere deg når du "klikker",sier jo litt da.

Men,du fortjente et slag tilbake ass,det må jeg si meg enig i.

Nå så synes jeg dere enten slår opp eller at dere tar tak i problemet, han må forstå at han kan ikke provosere deg når du er i den tilstanden du er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår du så får du som fortjent når han slår tilbake. "Regelen" om at man aldri skal slå en kvinne er oppskrytt. Slå dem som slår!!



Anonymous poster hash: 46ad0...0dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et veldig stort problem som jeg får hjelp med av psykolog. Jeg har en paranoid psykose som gjør meg veldig "gal" noen ganger, med vrangforestillinger og hele pakka. Alt dreier seg om sjalusi. Kjæresten min står ved min side og jeg er uendelig takknemlig for at han holder ut med meg på mitt sykeste. Jeg har en stygg, ekkel tendens til å bli voldelig når han gjør noe for å provosere meg når jeg er i en psykose. Han kan si f. eks "jeg kunne heller valg henne ovenfor deg, når du er som du er nå" etc. Jeg vet jo at han ikke mener det, men når jeg har vrangforestillinger og har psykose klarer jeg ikke skille mellom ting, og jeg begynner å slå han, som regel på ryggen eller i armen hans ett par ganger. I går skjedde det noe annet, jeg slo han en gang i ryggen, og han bare slår alt han har rett i magen min. Jeg falt om og brakk meg og fikk skikkelig vondt. Han sa unnskyld med engang etterpå når han så hvor vondt jeg hadde, og prøvde å hysje meg ned så jeg ikke skulle rope på noen av de andre i huset. Jeg var kvalm i hele går og hadde noen merkelige smerter inne i magen. Smertene er der fremdeles i dag, og det ligger ikke i musklene. Hva skal jeg gjøre? Jeg klarer ikke se han på samme måte igjen. Han er litt lei for det og sier han aldri kunne gjort det igjen, men jeg vet ikke. Jeg er jo ikke noe bedre selv, men samtidig er det han som "dytter meg over kanten" når jeg er psykotisk og han gjør det motsatte av hva han har lært han ikke skal gjøre. Jeg klarer ikke elske han etter hendelsen i går. Han elsker meg, sier han. Men hadde han elsket meg hadde han vel ikke slått meg med all sin makt i magen? Ved full bevissthet og når han var ved sine fulle 5? Han var veldig sint. Er det farlig å bli slått hardt i magen? Man

Kan vel ikke bli steril?

Anonymous poster hash: 0e3bd...e40

Jeg synes du fikk som fortjent, kanskje du klarer å la være å slå andre i fremtiden nå som du vet hvordan det føles..

Anonymous poster hash: 3ee7b...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Dette bør du komme deg ut av. Om han vet at du er syk, og det er tydelig når du er syk, og han i tillegg har lært at han ikke skal provosere deg med sånne ting og likevel gjør det, da er ikke dette en mann du bør være sammen med. Han har ikke forståelse for sykdommen din og hva som skjer med deg. På den annen side bør du få hjelp med at du slår. Enten at du legges inn når du blir syk eller finne andre løsninger sammen med behandleren din. Dette er ikke en sunn måte å reagere på, og særlig ikke om det medfører vold fra kjæresten din. Ta opp dette i neste time med behandler.

Det er ikke greit å slå, hverken fra din side eller kjærestens. Her må dere gjøre noe før det eskalerer.

Anonymous poster hash: e8b1a...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ditt synspunkt dersom du velger å sette skylappene på for eventuelle faktorer som er utelatt i HI.

Og jeg tror du forstår "det andre" synspunktet også, der det er litt rom for å forstå reaksjonen til typen til TS.

Diagnosen hennes handler i store trekk om mistolkning av virkeligheten, og det er sannsynlig at han har funnet seg i å bli mistenkeliggjort og slått jevnlig på grunnlag av beskyldninger som kan være helt eller delvis oppdiktet. Styrken på slagene er bittelitt irrelevant, fordi det finnes psykiske aspekter ved slik behandling som man gjerne må medberegne også.

TS hevder forøvrig at hun "blacker ut" og ikke husker hva som har skjedd, men hun husker at han har fremprovosert det hele, og hun husker at hun har slår...? Hvis hun har såpass innsikt i diagnosen og situasjonen som hun gir uttrykk for er det rart hun i det hele tatt spør hva hun bør gjøre, for det er ganske åpenbart. Uansett grad av sannhet i HI bør det være åpenbart...

 

Jeg har som tidligere sagt gått god for at det kan være andre momenter i denne situasjonen.

Jeg velger bare ikke å spekulere i dem her og nå. Det er mange forskjellige scenarioer som er mulig her.  :laugh:

 

Selfølgelig forstår jeg hva som kan føre til at kjæresten til TS reagerer som han gjør, han er bare et menneske og det tærer sikkert på at hun mistenkeligjør og anklager han.

At han da svarer på en konfrontasjonell måte er forstålig selv om det på ingen måte er ønskelig, TS skriver at den forrige kjæresten ikke reagerte på en slik måte men vi er alle forkjellige og har forskjellige terskel for hvor mye vi tåler.

 

Og jeg er enig med deg i at posten er litt fishy. Hvis jeg da tolker den siste biten du skriver korrekt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...