Gå til innhold

Han slo meg tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva lærte du av dette?

I barndommen lærer vel de fleste at man ikke skal bølle med de som er større og sterkere.

Jeg tror du misforstår. Jeg vil da på ingen måte gjøre dette. Når jeg har psykose er jeg ikke ved mine fulle fem. Man husker sjeldent hva som er skjedd under en psykose og jeg har vrangforestillinger og det bare henger seg opp i hodet mitt. Man tenker ikke konsekvenser overhode og man vil på ingen måte gjøre dette. Han betyr jo alt for meg og jeg hater meg selv så inderlig etter en slik episode. Men samtidig er det viktig å huske på at det er en sykdom, ikke noe jeg styrer (kun til en viss grad). Jeg ville aldri gjort dette mot han om jeg var bevisst ved handlingene mine når dette står på.

Men han var jo bevisst når han gjorde dette. Derfor kan jeg ikke fatte noe annet enn at han ikke bryr seg eller elsker meg? Hmmf

Anonymous poster hash: 0e3bd...e40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper det svartnet for ham, akkurat som det svartner for deg. Du av alle burde jo forstå dette, og vite at man ikke tenker rasjonelt i en slik situasjon.

Det rettferdiggjør jo ikke akkurat at han slo deg ned i knestående, men jeg kan til en viss grad forstå reaksjonen.

Det er forferdelig krevende å leve med noen som sliter psykisk, og når vedkommende i tillegg utøver vold på regelmessig basis, så er det ikke rart begeret renner over etter en viss tid...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uchiha Madbrah

Jeg tror du misforstår. Jeg vil da på ingen måte gjøre dette. Når jeg har psykose er jeg ikke ved mine fulle fem. Man husker sjeldent hva som er skjedd under en psykose og jeg har vrangforestillinger og det bare henger seg opp i hodet mitt. Man tenker ikke konsekvenser overhode og man vil på ingen måte gjøre dette. Han betyr jo alt for meg og jeg hater meg selv så inderlig etter en slik episode. Men samtidig er det viktig å huske på at det er en sykdom, ikke noe jeg styrer (kun til en viss grad). Jeg ville aldri gjort dette mot han om jeg var bevisst ved handlingene mine når dette står på.

Men han var jo bevisst når han gjorde dette. Derfor kan jeg ikke fatte noe annet enn at han ikke bryr seg eller elsker meg? Hmmf

Anonymous poster hash: 0e3bd...e40

Nå må jo du forstå at enhver mann, uansett hvor mye han elsker deg eventuelt vil bli lei av å bli slått av kjæresten sin. Han orket ikke mer den dagen og svarte med å ty til vold. Det han gjorde er feil, men det du gjør er ikke akseptabelt i det hele tatt.

 

Er det noe du kan gjøre for å forbedre psykosen din? Du kan ikke være i et stabilt forhold med noen hvis vold er inkludert. Kanskje det er best for deg å slå opp, ihvertfall til du klarer å kontrollere deg selv bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

HmmfAnonymous poster hash: 0e3bd...e40

Og han kan ha mistet besinnelsen, noe som skjer om man blir pushet for langt.

Det er en like dårlig unnskyldning som din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lærte du av dette?

I barndommen lærer vel de fleste at man ikke skal bølle med de som er større og sterkere.

 

Hvis jeg hadde møtt opp på døra di og banket deg gul og blå fordi du provoserte meg på forumet, hva hadde du lært av det? At du ikke skulle provosere folk som kan banke deg opp?

 

Flott logikk.

 

Du er en berikelse for norge.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Enten må jeg leve som dette eller i et følelsesløst forhold, noe dette kommer til å bli om det fortsetter i disse baner. D

Anonymous poster hash: 0e3bd...e40

Går da an å leve uten kjæreste.

 

 

Men hadde han elsket meg hadde han vel ikke slått meg med all sin makt i magen? 

Anonymous poster hash: 0e3bd...e40

Hadde du elsket mannen din så hadde du vel ikke latt han leve med en med paranoid psykose?

 

Edit: Samme med barn, har du virkelig lyst til å la en unge vokse opp med en psykotisk mor?

 

Edit2: Selvsagt ikke greit å slå folk i magen.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver at din diagnose er paranoid psykose så kan jeg ikke ta deg på ordet at han provoserer frem situasjoner når du har det som verst. I så tilfelle er det noe psykisk galt med ham også når han vet du reagerer med voldelige utbrudd.

Du har bekymring over at slaget i magen kan gjøre deg steril. Er du egentlig i stand til å ta deg av ett barn når du ikke kan takle en voksen mann?

 

Jeg er lei meg på dine vegne for at du sliter med denne diagnosen, men ja, kanskje du bør vurdere å ikke være i forhold når du, som du innrømmer, utløser sterkere psykiske reaksjoner ved nettopp å inngå forhold. 

Når man har en diagnose må man akseptere at man selv har ansvar for å ikke utsette seg for/minimalisere situasjoner som fører til  psykdoms-utløsere. Forhold er ett av dine. 

Du sier at psykologen din vet alt. Vet h*n om denne problemstillingen? Hva sier vedkommende om dine forhold og komplikasjonene dette fører til i forhold til psykdommen din?



Anonymous poster hash: b4bc8...f79
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rettferdig at han skal bli slått løs på fordi du er syk. Begeret hadde nok rent over for hans del. Ikke greit at han slo deg hardt i magen, men reaksjonen hans er forståelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell. Hvis dere velger å fortsette dette forholdet burde du kanskje be han om å bli med deg til psykologen din ett par ganger slik at han kan få en dypere forståelse av din sykdom, og han kan få lette på trykket ovenfor deg om hvordan det egentlig er å leve med noen med din diagnose. Det kan sikkert være godt for alle å ha en upartisk tredjepart med på en slik samtale.



Anonymous poster hash: 9c6f6...962
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det medisiner som kan dempe disse anfallene?

Det gjør det, men det er ikke sikkert det er noen av medisinene som passer for TS. Spørs også hva slags bivirkninger hun får og om hun klarer å leve med det.

Jeg tror TS bør holde seg unna forhold frem til hun har stabilisert sykdommen og kan fortsette å stabilisere når hun går inn i et nytt forhold.

Jeg synes ikke det er greit å hverken slå eller å terge deg når du er i en psykose. Jeg synes heller ikke det er greit at du slår, men det kan du faktisk ikke noe for (utenom å gå til behandling, medisiner etc.).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://youtu.be/_wVG_H5olyQ

Jeg tror ikke du blir frisk før du har mestret det han snakker om i videoen. Jeg har vært der selv. Lykke til, dette kan du.

Anonymous poster hash: 97236...992

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han pusher deg når du er psykotisk, og det er utrolig stygt. At du slår er heller ikke akseptabelt, men han er helt klart langt på nær så moden som en må være for å takle situasjonene psykosene setter ham i. At han slår tilbake er heller ikke greit. Slå opp med ham og hold deg unna forhold til du enten er friskere eller til du finner en som faktisk kan takle symptomene dine.



Anonymous poster hash: 04399...319
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmål til deg som påstår at du slår kjæresten din under psykose.

 

Jeg tror du lyver jeg.

 

Og at du for eksempel ikke hadde slått hvem som helst som sto rundt deg.

 

- selv om du hadde hatt psykose.

 

Du slår kjæresten din fordi du har lyst og fordi at du forventer at han ikke slår igjen.

 

Om han slår igjen neste gang du slår, ville du slått da?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jo du forstå at enhver mann, uansett hvor mye han elsker deg eventuelt vil bli lei av å bli slått av kjæresten sin. Han orket ikke mer den dagen og svarte med å ty til vold. Det han gjorde er feil, men det du gjør er ikke akseptabelt i det hele tatt.

 

Er det noe du kan gjøre for å forbedre psykosen din? Du kan ikke være i et stabilt forhold med noen hvis vold er inkludert. Kanskje det er best for deg å slå opp, ihvertfall til du klarer å kontrollere deg selv bedre.

 

Jeg tør til og med påstå at det mannen gjorde var riktig.

 

Vekket henne opp fra psykosen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han pusher deg når du er psykotisk, og det er utrolig stygt. At du slår er heller ikke akseptabelt, men han er helt klart langt på nær så moden som en må være for å takle situasjonene psykosene setter ham i. At han slår tilbake er heller ikke greit. Slå opp med ham og hold deg unna forhold til du enten er friskere eller til du finner en som faktisk kan takle symptomene dine.

Anonymous poster hash: 04399...319

 

 

At han slår tilbake er helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Castielz

Hvis jeg hadde møtt opp på døra di og banket deg gul og blå fordi du provoserte meg på forumet, hva hadde du lært av det? At du ikke skulle provosere folk som kan banke deg opp?

 

Flott logikk.

 

Du er en berikelse for norge.

Jeg er forskjellig fra deg, heldigvis.

Takk for at du ser preg som en berikelse da! :-)

Ser stikk motsatt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

At han slår tilbake er helt riktig.

TS er psykisk syk!

Hun trenger hjelp.

I mellomtiden bør hun ikke være i et forhold.

Igjen kommer du med uttalelser som avslører hvor lite opplyst du egentlig er.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde møtt opp på døra di og banket deg gul og blå fordi du provoserte meg på forumet, hva hadde du lært av det? At du ikke skulle provosere folk som kan banke deg opp?

 

Flott logikk.

 

Du er en berikelse for norge.

 

Jeg skjønte ikke helt hva du mente? Hva hadde du lært av dette?

 

- at du kan forandre folks meninger med hjelp av vold?

 

- at folk blir mindre provoserende med hjelpe av vold?

 

- at en blir mindre sint?

 

- at en blir mindre forbanna?

 

Jeg skjønte ikke helt hva du ville lære med å banke opp en fyr som provoserte deg på nettet?

 

- forklar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er psykisk syk!

Hun trenger hjelp.

I mellomtiden bør hun ikke være i et forhold.

Igjen kommer du med uttalelser som avslører hvor lite opplyst du egentlig er.

 

Jeg synes det var bra at han slo henne i magen.

 

Da våknet hun opp fra psykosen sin og begynte selv-refleksjon.

 

Er ikke det bra synes du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...