Gå til innhold

Nabo kaster urin ut vinduet - skal jeg konfrontere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg bor i 1.etasje i en lavblokk.Jeg har i det siste kjent en spesiell lukt på vår altan.Først trodde jeg det kom fra noen gamle visne blomster,men selv om mannen fjernet dem og spylte altanen med hageslange kom lukten fort tilbake.

En tidlig morgen jeg var på vei hjem fra nattevakt tok jeg en snarvei via baksiden av blokken.Da kunne jeg se hvordan naboen vår som bor på loftet,helte en Colaflaske med gulbrunt innhold ut vinduet.Det rant nedover taket og dryppet rett ned på vår altan.

Da jeg kom hjem gikk meg og mannen ut på altanen,og vi kunne raskt konkludere med at det var urin (vi jobber begge på sykehus,så lukt og utseende var lett å kjenne igjen).

Spørsmålet er:

Hvordan kan vi ta opp dette?Jeg vil jo ikke ha urin rennende ned på altanen!Hver gang solen skinner lukter det skikkelig.På den annen side synes jeg det er veldig vanskelig å ta opp.Damen som bor der er en hyggelig student i 30-årene som alltid er blid og slår av en prat.Hun leier hybel på loftet,men toalett og dusj er et godt stykke unna,i kjelleretasjen.Regner med det er derfor hun gjør dette,men likevel..

Ville dere tatt opp dette,og i så fall hvordan skal jeg ordlegge meg uten å gjøre henne forlegen?

Anonymous poster hash: 513b2...4c2

Bare lurte på om det er lov å leie ut bolig uten at det er do i nærheten. Skriv en lapp og legg i postkassen at det er sett at hun gjorde det, og sannsynlig at det har pågått en tid pga lukt. Pinlig å si det til folk....derfor sender jeg brev om det hadde skjedd. Og legg til,at om det ikke opphører øyeblikkelig vil huseier bli kontaktet

Anonymous poster hash: 67754...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vel kanskje ikke beskyldt henne for å tømme urin ut, men jeg hadde absolutt konfrontert henne.

 

Hva med å si at dere har oppdaget en rar lukt på verandaen og at dere har sett at hun har helt noe ut av vinduet og dere regner med at dette har en sammenheng?

 

Det er en innfallsvinkel jeg vurderer å bruke ja.Ihvertfall starte med å si at vi kjenner lukt? Så får jeg håpe hun tar hintet.

 

AB#18:Jeg kjente igjen Colaflasken pga den røde etiketten.Jeg var ikke så langt unna,på vei til å gå inn i vår felles bakhage og så henne fra en vinkel der hun ikke så meg der og da.

 

-ts

Anonymous poster hash: 513b2...4c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på om det er lov å leie ut bolig uten at det er do i nærheten. Skriv en lapp og legg i postkassen at det er sett at hun gjorde det, og sannsynlig at det har pågått en tid pga lukt. Pinlig å si det til folk....derfor sender jeg brev om det hadde skjedd. Og legg til,at om det ikke opphører øyeblikkelig vil huseier bli kontaktet

Anonymous poster hash: 67754...923

 

Denne loftshybelen tilhører en annen nabo som bor i samme hus.Han er i familie med denne kvinnen og leier ut billig til henne.Det er nok ikke helt lovlig å leie ut slik nei.

 

Godt at noen skjønner at dette er pinlig å si ansikt til ansikt.Jeg vurderer som nevnt å skrive lapp,tror det bare er like greit å hoppe i det.

 

-ts

Anonymous poster hash: 513b2...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt det opp direkte med den det gjelder. Du har jo sett at hun har gjort det. Det er snakk om en voksen person og hun burde vite bedre.

Det ville ikke jeg. En slik person virker bare ustabil, og kan føre til ondt værre.

 

Ville heller tatt dette opp med huseier, borettslagsformann, eller andre ansvarlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke jeg. En slik person virker bare ustabil, og kan føre til ondt værre.

 

Ville heller tatt dette opp med huseier, borettslagsformann, eller andre ansvarlige. 

 

Vi bor i et sameie.Utenom denne hendelsen synes jeg hun virker helt normal,men man vet jo aldri.Det er jo også derfor jeg føler dette er ubehagelig å ta opp.Min mann mener hun sikkert bare er lat og grisete, men hun virker så ryddig og velstelt ellers så jeg vet ikke.

 

-ts

Anonymous poster hash: 513b2...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send klage til styret.



Anonymous poster hash: 1465b...680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Vi bor i et sameie.Utenom denne hendelsen synes jeg hun virker helt normal,men man vet jo aldri.Det er jo også derfor jeg føler dette er ubehagelig å ta opp.Min mann mener hun sikkert bare er lat og grisete, men hun virker så ryddig og velstelt ellers så jeg vet ikke.

 

-ts

Anonymous poster hash: 513b2...4c2

 

kan love deg, at all min erfaring tilsier at man burde ta slikt gjennom andre kanaler om mulig.

 

Be dem si at noen har observert og sagt i fra. Husk du skal leve med dette mennesket som nabo fremover. Bare tenk deg reaksjonene hun kan ha om du konfronterer personlig?

 

Via andre, kan du fortsatt smile og vinke til denne naboen;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nevnt at jeg har sett hun helle noe fra verandaen som lukter litt og vennlig spurt om hun kunne latt være. Ikke nevnt urin, det er flaut ja - selv om hun fortjener å bli litt flau så er det like greit å unngå. :)

Man kan skrive det samme på lapp, om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er en person som ellers er veldig trivelig,og som vi ofte prater med.Hun stiller alltid opp på dugnader,er flink til å fikse ting,vasker trappene oftere enn hun skal osv..Jeg ser ingen glede i å gni dette inn.Jeg vet hun har leiekontrakt for 2 år til,og har ikke lyst å skape en klein,ubehagelig steming ut av dette hver gang vi treffer på hverandre.

-ts

Anonymous poster hash: 513b2...4c2

Hun vasker trappene mer enn hun behøver, men å ta seg en tur på toalettet når hun må gidder hun altså ikke?

Hun kan liksom ikke spre kroppsvæsker utover hele nabolaget, også kompensere med en ren trappeoppgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en sjanse for at hun tror hun heller det i et blomsterbedd?

Anonymous poster hash: 457aa...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt det opp direkte med den det gjelder. Du har jo sett at hun har gjort det. Det er snakk om en voksen person og hun burde vite bedre.

Hun tror vel helt sikkert at det havner i takrenna..! Dersom jeg tømmer et glass vann ut mitt takvindu, så tror jeg det renner i takrenna, ikke videre rett ned. Hun har nok ikke visst det, og jeg forstår godt at det er ubehagelig å konfrontere noen om noe sånt. Legg en lapp i postkassen, men vær tydelig på at du har sett henne :) Og bare fortsett å vør hyggelig mot henne, hun er sikkert utrolig flau.. 

Anonymous poster hash: 4f32a...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun synes det er skummelt å gå ned på toalettet om natten? Hadde nok spurt henne om hun visste hvorfor det var fuktig og rar lukt fra verandaen deres, og om hun hadde kjent samme lukt utenfor inngangen.. Da tar hun nok tegningen fort, mens du ikke beskylder henne for noe.. Dere kan jo ikke la dette fortsette, så dere MÅ jo si i fra på en eller annen måte. Jeg stemmer for hinting:) ubehagelig situasjon for dere..

Endret av Mallimor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vasker trappene mer enn hun behøver, men å ta seg en tur på toalettet når hun må gidder hun altså ikke?

Hun kan liksom ikke spre kroppsvæsker utover hele nabolaget, også kompensere med en ren trappeoppgang.

 

Tja kanskje hun pleier å skvette noen dråper i trappa når ingen ser det og derfor må hun vaske den så ofte?

Anonymous poster hash: bc461...dc2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neste gang du møter henne, klag på de pokkers kattene som skvetter rundt verandaen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Ts, jeg råder deg, i motsetning til majoriteten her, til å i første omgang ikke være så voldsomt konfronterende. Si at du har sett at hun heller ut noe, og at det treffer verandaen deres og at det lukter.

Kanskje det holder, slik at du kan beholde naboskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår ikke hvorfor hun ikke heller pisset sitt i vasken sin og skyller ned i stedet for. Hun må jo skjønne at det vil renne ned til dere? Utrolig merkelig og bare kaste ut noe sånt fra vinduet.

Anonymous poster hash: 45842...733

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan vurdere å ringe politiet? Herregud. Urin skal i dass, ikke på noen andres veranda! Latterlig.

 

Jeg hadde nok tatt det opp med henne først, og om det ikke hadde bedret seg, så hadde jeg kontaktet politiet - uten tvil.



Anonymous poster hash: 9c5fd...9cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke si det er urin, da blir det mindre pinlig. Si du har lagt merke til at hun heller ut saft som kommer ned på verandaen din og spør om hun ikke heller kan helle det et annet sted enn ut, fordi det alltid treffer vegger og verandaen din. 

 

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...