Gå til innhold

hvorfor ser folk annerledes på div butikkjobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det verste er jo folk som jobber i "fine"butikker som oppfører seg hovent og arrogant, hvorfor det? De er jo butikkansatte for svarte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobb er jobb, er det bedre å vere arb ledig oljearbeider ?

Anonymous poster hash: 5f073...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i klesbutikk og blir sett ned på hele tiden føler jeg.

Anonymous poster hash: 558c3...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

 

Ser egentlig på det som samme greien. Jeg jobber selv i butikk ved siden av studiene.

Men skal jeg være helt ærlig så ser jeg selv litt ned på personer som jobber i butikk fulltid. Fullstendig klar over at dette er helt feil innstilling. Det har vel bare blitt sånn etter å ha selv jobbet i butikk og når jeg har sett at faktisk nesten hvem som helst kan få jobb i butikk. Har derimot ikke samme synspunkt på personer som jobber i sportsbutikk, eller andre butikker hvor du faktisk må ha noe kunnskap innen ditt felt (noe du ikke trenger i hverken klesbutikk, skobutikk, matbutikk eller lignende).

Anonymous poster hash: ca459...39d

 

 

Er det ikke flott at "hvem som helst" får seg jobb, da? Hadde det vært bedre om de navet? 

 

Jeg ser ikke ned på noen yrker, uansett butikk, bransje, eller hva det måtte være. Folk som er så snobbete at de ser ned på enkelte yrkesgrupper, må forstå at vi trenger faktisk alle slag. Alle kan ikke være akademikere, da stopper samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig i at butikk er butikk. Jobber selv i en faghandel, og både rydding i hyller og scanning i kassa inngår i jobb-beskrivelsen. Men i tillegg har vi større prosjekter/salg, timesvis med tilbud og ordreskriving, leverandørmøter og kundemøter, telefoner og mailer på kveldstid og i ferier, kursing hit og dit, det er deadlines og det er overtidsjobbing. Jeg har vanskelig for å tro at det er like mye å bite over i en vanlig rema 1000 jobb.

Når det er sagt- min respekt for andre er ikke basert på hvilken jobb de har. Og har kjent nok av dem som ikke gidder å jobbe noe særlig, eller ikke gjør noe særlig når de er på jobb. Så å se ned på mennesker som gjør et ærlig arbeid, uansett hva det er, kunne ikke ramlet meg inn :)

Skal love deg at det er minst like mye for en Rema1000. Ikke for alle de ansatte men for MK og butikksjefer er det laaaangt ifra noen 9-16 jobb og det er både kurs, messer, kampanjeplanlegging og mye mye mer.

Anonymous poster hash: 73a7d...1ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig i at butikk er butikk. Jobber selv i en faghandel, og både rydding i hyller og scanning i kassa inngår i jobb-beskrivelsen. Men i tillegg har vi større prosjekter/salg, timesvis med tilbud og ordreskriving, leverandørmøter og kundemøter, telefoner og mailer på kveldstid og i ferier, kursing hit og dit, det er deadlines og det er overtidsjobbing. Jeg har vanskelig for å tro at det er like mye å bite over i en vanlig rema 1000 jobb.

Når det er sagt- min respekt for andre er ikke basert på hvilken jobb de har. Og har kjent nok av dem som ikke gidder å jobbe noe særlig, eller ikke gjør noe særlig når de er på jobb. Så å se ned på mennesker som gjør et ærlig arbeid, uansett hva det er, kunne ikke ramlet meg inn :)

Latterlig at du tror det er mer variert arbeid i din faghandel enn i en svær matbutikk.

 

Større prosjekter/salg? Tilbud? Ikke mange bransjer det er så mye konkurranse som i dagligvarebransjen. Nye kampanjer hver uke.

Hele matbutikken må legges om flere ganger i året først til påske, så 17. mai, så til grillsesongen, og ikke minst før jul. Det slår januarsalget på cubus, eller solfaktorkampanjer på Apotek1.

 

Tror du skal lete lenge etter en faghandel som har fler leverandører enn Rema 1000, så er nok møter der også. Telefon og mail bruker de også.

 

Men du tror kanskje at rema 1000 ansatte åpner butikken kl 7 og setter seg i kassen, mens alt annet gjør seg selv..

Anonymous poster hash: e7420...2fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latterlig at du tror det er mer variert arbeid i din faghandel enn i en svær matbutikk.

Større prosjekter/salg? Tilbud? Ikke mange bransjer det er så mye konkurranse som i dagligvarebransjen. Nye kampanjer hver uke.

Hele matbutikken må legges om flere ganger i året først til påske, så 17. mai, så til grillsesongen, og ikke minst før jul. Det slår januarsalget på cubus, eller solfaktorkampanjer på Apotek1.

Tror du skal lete lenge etter en faghandel som har fler leverandører enn Rema 1000, så er nok møter der også. Telefon og mail bruker de også.

Men du tror kanskje at rema 1000 ansatte åpner butikken kl 7 og setter seg i kassen, mens alt annet gjør seg selv..

Anonymous poster hash: e7420...2fa

Får omformulere meg litt. Det jeg mener er at i vår butikk, så har vi ansvar utover butikkdrifta (inkl sesongombygging og ukentlige kampanjer)- vi er selgere. Vi skal inngå kundeavtaler, vedlikeholde disse, og vi blir målt på hvor mange tilbud og hvor mange kroner og øre vi selger for. Vi må være tilgjengelige for kundene våre utenfor arbeidstid, og vi skal bistå de ved større prosjekter. Og her kreves fagkunnskap. Sa aldri at det var bedre enn Rema 1000, men jeg føler det

blir en litt annen type jobb. Butikk er ikke nødvendigvis butikk, var poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ofte på Rema og setter stor pris på alle de hyggelige og serviceinnstilte ansatte jeg møter der.

Takk til dere alle for at dere møter meg med et smil og en positiv innstilling  :blomst:

 

Hvorfor i alle dager skulle jeg se ned på dere fordi dere jobber et sted jeg velger å handle grønnsaker, melk og ost?

Jeg handler hos dere mye oftere enn jeg handler i en interiørforetning eller i en fasjonabel klesbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig i at butikk er butikk. Jobber selv i en faghandel, og både rydding i hyller og scanning i kassa inngår i jobb-beskrivelsen. Men i tillegg har vi større prosjekter/salg, timesvis med tilbud og ordreskriving, leverandørmøter og kundemøter, telefoner og mailer på kveldstid og i ferier, kursing hit og dit, det er deadlines og det er overtidsjobbing. Jeg har vanskelig for å tro at det er like mye å bite over i en vanlig rema 1000 jobb.

Når det er sagt- min respekt for andre er ikke basert på hvilken jobb de har. Og har kjent nok av dem som ikke gidder å jobbe noe særlig, eller ikke gjør noe særlig når de er på jobb. Så å se ned på mennesker som gjør et ærlig arbeid, uansett hva det er, kunne ikke ramlet meg inn :)

Jeg jobber på en matbutikk og skal love deg at det er "mye å bite over". I ferskvaren skal det sendes bestillinger til ulike leverandører hver dag, få på plass tilbud, møter med leverandører, ekspedere kunder, fylle på varer i hyllene, lage mat, rydde/vaske, planlegge, lage etiketter. Her og er det snakk om deadlines og overtid i fleng. Jeg kunne fortsatt lenge, men håper du skjønner poenget.

Anonymous poster hash: 31d31...a9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at jeg ikke har en ordentlig jobb fordi jeg jobber innen dagligvare. Folk får mene hva de vil. Jeg er veldig glad i jobben min, kundene kommer innom og gir meg klemmer og snakker itillegg til handlingen. Jeg har ansvaret for x-antall ansatte og alt som foregår i min avdeling. + vanlig butikk oppgaver. Hadde aldri ville jobbet i en interiør butikk eller lignende . Jeg trives med å se stamkundene mine hver dag eller flere ganger i uka, får et helt annet forhold til kundene da. enn om du ser de hver 3 mnd. 



Anonymous poster hash: f6426...d1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte er nedlatende i denne tråden, ser jeg. Forsiktig, plutselig en dag er det DU som må ta til takke med en "dritt"jobb som toalettvasker på den lokale puben.

 

Alle mennesker, uansett jobb og status, bidrar til samfunnet, og de er viktige. Vi er faktisk avhengige av hverandre for å få ting til å gå rundt. Vaskedamen er viktig fordi hun bidrar til å holde lokalene på jobben min rent, ryddig og pent. Uten henne, hadde det vært som i en grisebinge her.

 

Butikkansatte er viktige fordi de sørger for å få maten opp på hyllene, de sørger for at du får med deg mat hjem. Uten dem, hadde vi måttet dyrke maten vår selv og med den tidsklemma vi er i, så hadde vi nok sultet i hjel.

 

Søppeltømmere er viktige, fordi de henter søppelet vårt, slik at vi slipper å bo i stinkende gater, og med det tiltrekke seg alskens dyr som rotter og mus som igjen ødelegger mye.

 

De som vasker på toalettet er viktige, av veldig åpenbare årsaker.

 

Og dere ser ned på "slike" mennesker? Stakkars dere. All verdens direktører og sjefer er uviktige i denne sammenhengen, så de med såkalte høye stillinger kan takke de på bunnen for at de faktisk er i stand til å utføre sin jobb.

 

Jeg kan aldri se ned på vaskedamen, butikkekspeditører, søppeltømmere og andre såkalte "bunnjobber" fordi de i mine øyne er viktigere enn direktører, jobben de gjør, er gull verdt!



Anonymous poster hash: b2012...d24
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å se ned på enkelte fordi de har den og den jobben er så utrolig arrogant, og sier veldig mye om personen som mener dette. Et tankekors er at de som gjør de såkalt "drittjobbene" faktisk er de viktigste arbeiderne. Og en ting til, stort sett kan en butikk/arbeidsplass klare seg uten en sjef, men aldri omvendt!!



Anonymous poster hash: 62a19...a40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jobber du på REMA, så er du omtrent en taper. Har tatt feil valg her i livet osv.

Jobber du i en klesbutikk, ineriørbutikk. Ja da er det en annen tone.Selv om bet er den sammeAnonymous poster hash: 281c0...c9e

Tullball...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...