Gå til innhold

Ting dere misliker at verten gjør når dere er på besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som voksen bør man ikke lenger være så kresen at man ikke kan spise noe en ikke liker i selskap! Anonymous poster hash: a0456...544

Haa haa, selv internasjonale kokker er kresne på mat. Alle har noe de ikke liker, eller noe de liker mindre godt enn annet. Selv setter jeg pris på at gjestene mine er litt kresne, vist ikke så spiller det jo ingen rolle om jeg som vert lager grandiosa til de eller en hjortegryte, og kanskje du tenker slik med dine gjester men jeg vil at maten skal smake mine gjester, ikke at de må sitte der i falskhet og trøske i seg papp eller noe annet som ikke smaker godt. Noe smaker bedre enn annet det er et ubestridt spørsmål.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haa haa, selv internasjonale kokker er kresne på mat. Alle har noe de ikke liker, eller noe de liker mindre godt enn annet. Selv setter jeg pris på at gjestene mine er litt kresne, vist ikke så spiller det jo ingen rolle om jeg som vert lager grandiosa til de eller en hjortegryte, og kanskje du tenker slik med dine gjester men jeg vil at maten skal smake mine gjester, ikke at de må sitte der i falskhet og trøske i seg papp eller noe annet som ikke smaker godt. Noe smaker bedre enn annet det er et ubestridt spørsmål.

Forskjell på å være kresen og være vanskelig!

At du setter den standarden der når du har besøk er flott men man spiser den mat andre serverer i selskap. Punktum.

Anonymous poster hash: a0456...544

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den fordømte Tvn står på hele tiden og verten blir mer inntresert i å glo på tvn enn å faktisk ta seg tid til å snakke med meg når jeg først kommer på besøk. For akkurat TVn å veninnen min går ikke så bra i lag. straks den er på blir hun fort "borte" men når vi er ute så går alt bra. :)

 

Kan også tilføye at andre jeg besøker ikke tar nei for ett nei. Når jeg sier nei takk til kaker/mat, så er det ikke nødvendig å komme med ett stort fat med mat/kaker. Av å til holder det lenge med ett glass brus, eller kopp te.

 

 



Anonymous poster hash: 6db88...f03
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh ny tråd! :danse:

 

Jeg misliker at verten lager mat/rydder/vasker/støvsuger hele besøket sånn at jeg blir sittende alene og vi ikke får sagt annet enn hei- hadet. Jeg tenker ikke på husarbeid som må gjøres uansett, spesielt ikke om besøket ble avtalt på kort varsel. Hun må gjerne henge opp klær mens vi prater eller at hun bare skal vaske ferdig gulvet hun hadde begynt på. Men jeg irriterer meg over husarbeid hun gjør FORDI jeg er der. F.eks begynner å bake kake for å ha noe å by på, støvsuge for at jeg ikke skal se hybelkaninene eller går for å ta oppvasken midt i en samtale fordi kjøkkenet ble rotete av å bake kaken, og Gud forbi at jeg ser noen skitne tallerkner eller kopper på vei ut.

 

Om jeg besøker noen er det jo for å prate med den personen, ikke for å beundre hvor rent gulvet er eller hvor lite støv det er på dørlistene. Så om jeg besøker noen og blir sittende alene mens h*n styrer og ordner angrer jeg egentlig på at jeg kom, og tenker at det var en meningsløs tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på å være kresen og være vanskelig!

At du setter den standarden der når du har besøk er flott men man spiser den mat andre serverer i selskap. Punktum. Anonymous poster hash: a0456...544

Nå må lære deg å lese overskriften på tråden "ting dere misliker at verten gjør når dere er på besøk" jeg svarer hva JEG misliker, at du ikke misliker det samme får være sin egen sak men jeg vet jo best og langt bedre enn deg hva jeg misliker at verten gjør. Og ja JEG misliker at verten blir sur og snurt fordi jeg pepprer maten min slik jeg finner det best, jeg synes ikke at det er noe en vert bør ta på vei for og bli snurt for, det er heller ikke noe å bli sur for at jeg misliker andre ting enn deg når jeg er på besøk hos folk. Ønsker du å klage på hva gjester gjør, og hvordan jeg skal te meg som gjest får du fløtte deg over i den andre tråden og bitche å klage. Så får du sette punktum, komma og utropstegn hvor hen du vil for min del. Endret av skreppamedleppa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på å være kresen og være vanskelig!

At du setter den standarden der når du har besøk er flott men man spiser den mat andre serverer i selskap. Punktum.

Anonymous poster hash: a0456...544

Ikke hvis det er noe supersært som å bli pressa til å spise øyet på smalahovet. Der må man få lov å si nei sltså. Ærlig talt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme jeg pleier å la TV'n stå på dersom jeg får besøk av noen hvor jeg vet det kan bli kleine pauser i samtalen... :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh kommer på en ting. Om det ikke fins lås på badedøra. Er då flaut å låne toalettet så kommer noen brasende inn

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke folk som har røytende dyr, men ikke gidder å dra frem støvsugeren før det kommer besøk. Hår overalt, usj så ekkelt! Liker heller ikke de som lar kattene sno seg over fang og mellom folk som er på besøk, klærene blir fulle av hår, det kommer hår i kaffekopp og kakestykket, og jeg får en hale i fleisen. 

 

 



Anonymous poster hash: 5f371...b06
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er greit når verten har det litt rotete men om det er skittent og det lukter... usj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikkje å bli servert sur (eller kald) kaffi.

Når ho/han spør om eg vil ha kake og kjem inn med eit digert kakestykke (type tre vanlege kakestykker). Tykkjer det er best å ta på fatet sjølv, så slepp eg å fornærme verten når eg ikkje klarar å ete opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skittent kjøkken, bad og stue

Ikke håndsepe, håndhånkle eller nøkkel på badet

Når de tar på høy musikk. Jeg hører ikke hva folk sier når det er mye lyd rundt

Verter som krangler

Verter som tar telefonen og ikke sier at de ikke har tid å snakke

Verter som blir sur om du ikke spiser halve kakebordet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg hater når verten

  • Har 25-30 grader inne
    • Om sommeren lufter de ikke, bruker ikke aircondition, vifte og er redd for trekk
    • Om vinteren har de i tillegg tent minst 15 stearin-/telys

 

Kunne ikke vært mer enig! Mine svigerforeldre har det sånn, ofte et mareritt å være på besøk om det er midt på sommeren! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skittent kjøkken, bad og stue

Ikke håndsepe, håndhånkle eller nøkkel på badet

Når de tar på høy musikk. Jeg hører ikke hva folk sier når det er mye lyd rundt

Verter som krangler

Verter som tar telefonen og ikke sier at de ikke har tid å snakke

Verter som blir sur om du ikke spiser halve kakebordet

Enig Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow dette var lærerikt:-) skal ha middagsselskap i morgen, så skal ta med meg dette om stressing og rydding. Takk for tips!

Selv misliker jeg ikke så mye, tror jeg... annet enn at jeg liker at det er nok dorull på do før jeg setter meg ned :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh kommer på en ting. Om det ikke fins lås på badedøra. Er då flaut å låne toalettet så kommer noen brasende inn

 

 

Å, gud, jeg har ikke lås på badedøra! De som kjenner meg, og er her ofte, vet at "avtalen" er at når døra er lukket, er det opptatt, står den på gløtt, er det ledig. Dette er det ikke alle kompisene til sønnen min som vet, så det hender de braser inn når jeg er på badet. De raser like fort ut igjen, temmelig røde i toppen :ler: Jada, jeg skal skaffe meg en ny dør med lås!

Anonymous poster hash: f453a...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gud, jeg har ikke lås på badedøra! De som kjenner meg, og er her ofte, vet at "avtalen" er at når døra er lukket, er det opptatt, står den på gløtt, er det ledig. Dette er det ikke alle kompisene til sønnen min som vet, så det hender de braser inn når jeg er på badet. De raser like fort ut igjen, temmelig røde i toppen :ler: Jada, jeg skal skaffe meg en ny dør med lås!

Anonymous poster hash: f453a...aa5

Du kan jo henge opp en krok på døren 🚽

Anonymous poster hash: 20594...244

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke opplevd noe spesielt negativt de gangene jeg har vært gjest, men det er litt stress med verter (når du er på lengre overnattingsbesøk) tydeligvis er LIVREDD for at du skal kjede deg/være misfornøyd og disker opp med flotte måltider og den ene aktiviteten etter den andre. Det er ikke negativt i seg selv, men jeg vil jo at det skal være hyggelig å ha meg på besøk, ikke masse stress for verten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo henge opp en krok på døren 🚽

Anonymous poster hash: 20594...244

 

Jeg vil ikke ødelegge den nye dørkarmen, så det blir ny dør i stedet :)

Anonymous poster hash: f453a...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...