Gå til innhold

Ting dere misliker at verten gjør når dere er på besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg misliker at verten

- Sitter med nesa i mobilen

- Ser på TV

- Absolutt SKAL presse på meg noe å drikke, uten å servere te. Jeg drikker ikke kaffe. "Men jeg har brus? Du kan få brus! Vil du ikke ha? Du må jo drikke noe!" Så ender det opp med at jeg tar et glass vann bare for å få vedkommende til å roe ned. Men jeg har ikke behov for å sitte å drikke på noe hele tiden...

- Stresser med at alt ikke er perfekt. "Uff, jeg rakk nå ikke å støvsuge/rydde, beklager støvet/rotet" som blir gjentatt om og om igjen. Ro ned, jeg er her for å være sosial med deg, ikke for å rulle rundt på gulvet ditt!

- Bruker en evighet på å rydde på kjøkkenet etter middagen, så vi andre blitt sittende lenge og glo, samtidig som vedkommende ikke vil ha hjelp. Oppvasken går ingen vei. Spesielt når det er fest syns jeg det er en festbrems når verten plutselig ikke er å se på 3 kvarter fordi vedkommende skal få hele kjøkkenet strøkent. Da føler jeg meg ikke velkommen.

 

Høres ut som moren min, hun beklager seg hele tiden over at maten ikke er så god, blabla, rydder masse, stresser rundt. Det er rett og slett ikke særlig koselig. 

Anonymous poster hash: b2aad...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-De som deler ut *lånesokker* (et begrep jeg aldri hadde hørt om en gang før kg.)

 

 

Det hadde jeg blitt så fascinert og satt ut over at jeg ikke hadde greid å irritere meg over det. Syns det er litt morsomt, hadde garantert blitt mange gode historier om vedkommende... :ler:

 

Men generelt sett er ikke jeg heller så begeistret for folk som har et vel overbeskyttende forhold til gulvet sitt - men de har jeg også bare møtt på KG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høres ut som moren min, hun beklager seg hele tiden over at maten ikke er så god, blabla, rydder masse, stresser rundt. Det er rett og slett ikke særlig koselig. 

Anonymous poster hash: b2aad...5c8

 

 

 

Høres ut som moren min, hun beklager seg hele tiden over at maten ikke er så god, blabla, rydder masse, stresser rundt. Det er rett og slett ikke særlig koselig. 

Anonymous poster hash: b2aad...5c8

 

 

Uff, det er trasig. Mormor er også sånn. Besøket går alltid til å forsikre henne om at alt er mer enn bra nok. 

 

Er jo ikke vits å komme på besøk om verten tydeligvis bare blir plaget/stresset av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som hele tiden kommenterer hvor rotete og møkkete de har det. Jeg har ikke tenkt å rydde, så la det være.

De som må servere den perfekte baksten, og omtrent begynner å gråte hvis jeg skulle få tak i en urund smultring.

De som kjefter på mann/barn/bikkja/naboen - dette skaper bare dårlig stemning. Skal du klage på gubben, vent til gjestene har reist.

De som deler ut lånesokker/-tøfler (nå har jeg aldri opplevd det, men skjønner at det er vanlig)

De som IKKE har giddet å fjerne den skitne trusa på badegulvet og bremsesporene i doen når jeg har sagt i forkant at jeg kommer på besøk.

De som har sagt ifra til de andre gjestene at de skulle ha med drikke til kvelden selv, men ikke til meg. Så sitter jeg der som en dust og drikker vann og får tildelt sympativin.

 

Og sikkert mye annet.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Folk som stresser for mye med at alt skal være perfekt og ikke klarer å slappe av.

Folk som "tvinger" i deg kaker etc.

Liker ikke dyre glass og hvite duker, er klønete av meg. Liker heller ikke stive selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Folk som blir helt himmelfallen fordi jeg ikke drikker kaffe. "Men er du ikke voksen ennå?" "Drikker du virkelig ikke kaffe?". Det gjør det ikke bedre at jeg ikke drikker te, og da skal man jammen kommentere det også. 

 

* Lånetøfler osv. 

 

* De som har det for varmt eller for kaldt. 

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At tv står på.

At alternativ til alcohol ikke finnes. (Utenom vann)

Kalde tallerkener (om det er middag)

Overfylte glass

At hunden gnir seg rundt gjester ved bor.

Katten i sofa

At verten går ut og røyker flere ganger.

At de har resirkulert dopapir.

At det ikke er servietter ved matbordet.

Høye lys og blomster på bordet,så en må gjøre gym for å se andre gjester

Anonymous poster hash: da392...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som mange andre her:

 

- at verten sitter med nesa i telefonen sin

- stresser med alt og sitter nesten ikke ned sammen med gjestene sine

 

MEN

 

Jeg har også opplevd at verten ikke har ryddet det minste til besøk.

 

Hadde en venninne som inviterte oss gjengen på julefrokost (kurvfest, så vi alle tok med litt) i kollektivet hennes - da vi kom lå det tacorester fra kvelden før utover kjøkkenet, komfyren var innsmurt i fett, lå ølflasker etter vors dagen før, var ikke nok tallerkener og bestikk (plenty skitne lå slengt i vasken) og bena våre klistret seg fast i gulvet der vi gikk...I tillegg var verten bakfull så det holdt, og la konstant ut om hvor dritings hun hadde vært dagen før og hvor "syyyyyyykt" dårlig hun var nå, "herregud, jeg tror faktisk jeg er full enda, thihihihihihihi".

 

Jeg husker jeg sa noe slikt som "oi, her har det vært fest ser jeg, er jo taco over hele kjøkkenet" og hun responderte med "ja,jeg vet, de er så gærne, thihihihihi".

 

Kan si at vennskapet tok slutt fordi jeg innså vi hadde vokst fra hverandre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være greit med en liten mot-tråd kanskje?

Anonymous poster hash: b97d9...84a

 

* Sitter med snuten i telefonen og fokuserer mer om sosiale medier/meldinger etc

* Rydder og vasker kjøkkenet fordi man ikke har "giddet" å gjøre det tidligere på dagen

* Vasker, bretter og henger opp klær (igjen, fordi man ikke har "giddet" å gjøre det tidligere på dagen)

* Forsvinner for å rydde på soverommet fordi det var så rotete at man bare måtte rydde litt  

* Ikke har handlet inn passende mat/drikke å tilby gjestene fordi "jeg er jo på diett så jeg har ingenting å tilby"

 

Bare noe av det jeg kom på i farten ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når verten maser om at jeg må spise mer fordi jeg ser så tynn ut. Det er aldri moro. Føler meg omtrent presset til å spise (, men spiser ikke mer enn til jeg faktisk er mett). Har en i familien som er sånn. Slitsomt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

At tv står på.

At alternativ til alcohol ikke finnes. (Utenom vann)

Kalde tallerkener (om det er middag)

Overfylte glass

At hunden gnir seg rundt gjester ved bor.

Katten i sofa

At verten går ut og røyker flere ganger.

At de har resirkulert dopapir.

At det ikke er servietter ved matbordet.

Høye lys og blomster på bordet,så en må gjøre gym for å se andre gjester

Anonymous poster hash: da392...9f4

Kalde fat? Tror ikke alle har varmer til fatene, men lager gode middager for det :)

Katt i sofa, er det et problem?

Bedre at verten går ut for å røyke, enn å sitte inne og røyke.

Resirkulert dopapir ille? Du tuller, sant???

 

 (tenker at du skulle ha prøvd et par måneder i afrika på ferie, så hadde du vel skjønt hva som er viktig her i verden)

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent det samme som allerede er sagt, men:

 

# Snakker lenge i mobilen og jeg hører at det er en uviktig samtale, som godt kunne utsettes til jeg var gått.

 

# Jeg får noia hvis det ikke er servietter når vi skal spise. (redd for å søle og blir klissete på fingrene)

 

# Når verten blir stående i samtale med naboen over gjerdet, også om noe som de kunne tatt seinere.

 

# Liker egentlig ikke å spise mat på loppistallerkner eller spise kake med eldgamle sølvskeier som lukter/smaker jern.

 

# Når verten lesser opp på tallerkenen min, og jeg allerede har sagt at jeg er mett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Folk som har det for varmt. 27-30 grader inne er ikke nødvendig....!

- Folk som krangler når de har besøk, utrolig pinlig for besøket

- Folk som bruker badegulvet som skittentøyskurv

- Folk som ikke evner å merke at nå er det på tide å bytte håndlke på badet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At tv står på.

At alternativ til alcohol ikke finnes. (Utenom vann)

Kalde tallerkener (om det er middag)

Overfylte glass

At hunden gnir seg rundt gjester ved bor.

Katten i sofa

At verten går ut og røyker flere ganger.

At de har resirkulert dopapir.

At det ikke er servietter ved matbordet.

Høye lys og blomster på bordet,så en må gjøre gym for å se andre gjester

Anonymous poster hash: da392...9f4

Hm. Håper ikke du har vært gjest hos meg noen gang... :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye her. Det aller verste jeg vet er når vertene ender opp med å skjenne noe voldsomt på ungene sine til all godstemning er borte og så snur seg mot meg og er smørblide igjen. På et tidspunkt blir det bare ubehagelig og kvelden bør avsluttes. Jeg lever med litt tilsnakk, altså, men har et metningspunkt.



Anonymous poster hash: 845de...84c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ber meg om å ta oppvasken. Har en venn (som riktignok har AS, om det har noe å si) som alltid ber gjestene vaske opp etter middagen. Prøvd å hinte om at det er litt...rart, men det synker ikke inn.

Anonymous poster hash: 8abb8...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Når TVen står på

- Når verten ikke har ryddet eller ordnet noe som helst (trenger overhodet ikke være strøkent, men det virker respektløst når det ser ut som et bombenedslag. Overfladisk rydding må kunne gå an å forvente).

- Når de har det altfor varmt

- Når tørkehåndkleet på badet lukter surt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med TV (og radio) er ultrairriterende. Synes hele foreldregenerasjon (+/- 60) kronisk har TV og/eller radio på, og jeg tror ærlig talt det reduserer tiden jeg orker å bruke hos mamma.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...