Gå til innhold

Min far mener jeg ikke skal invitere min søsters mann i dåpen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal arrangere dåp neste måned. Har allerede sendt inbydelser men nå mener vi far at vi bør trekke hans inbydelse etter han var utro mot min søster av respekt for henne, for hun har visstnok ikke særlig lyst å komme når han er der. De har nesten ikke snakket sammen siden utroskapen mye fordi hun ikke gidder prate med ham. Hva bør vi gjøre? Jeg mener jo at han er familie i hvertfall til de eventuelt skilles.

Anonymous poster hash: b69c6...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om søsteren din ikke vil se han, hvorfor lager du kvalme for søsteren din? Jeg hadde absolutt ikke invitert han

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skjønner dette rett er jeg enig med din far. Du har en søster, hennes mann var utro og de snakker ikke sammen på grunn av dette? Og din søster vil ikke at hennes utro mann skal komme i dåpen?

Hvis dette stemmer, syns jeg det er riktig å skåne søsteren din. Du har vel uansett kun sendt en felles invitasjon til dem? Gi henne beskjed om at han godt kan holde seg hjemme for din del. Om hun har lite kontakt kan hun vel uansett gi beskjed om at hun drar i dåp uten han.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå intensjonen hans og ønsket om å gjøre dette, søsteren din er jo også datteren hans. Samtidig er søsteren din nå en voksen kvinne og må ta ansvar for å bestemme dette selv, uten far din sin innblanding. Når du allerede har sendt invitasjon vil det fremstå som noe kuriøst å trekke den tilbake, da ville jeg heller bedt henne snakke med han slik at hun selv ber han om å holde seg hjemme. 



Anonymous poster hash: 42039...b9b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal arrangere dåp neste måned. Har allerede sendt inbydelser men nå mener vi far at vi bør trekke hans inbydelse etter han var utro mot min søster av respekt for henne, for hun har visstnok ikke særlig lyst å komme når han er der. De har nesten ikke snakket sammen siden utroskapen mye fordi hun ikke gidder prate med ham. Hva bør vi gjøre? Jeg mener jo at han er familie i hvertfall til de eventuelt skilles.

Anonymous poster hash: b69c6...712

Enig med far din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå intensjonen hans og ønsket om å gjøre dette, søsteren din er jo også datteren hans. Samtidig er søsteren din nå en voksen kvinne og må ta ansvar for å bestemme dette selv, uten far din sin innblanding. Når du allerede har sendt invitasjon vil det fremstå som noe kuriøst å trekke den tilbake, da ville jeg heller bedt henne snakke med han slik at hun selv ber han om å holde seg hjemme.

Anonymous poster hash: 42039...b9b

Herregud ts kan da stille opp for søstra si slik at søstra slipper å snakke med den utro dritten. Jo ts du kan fint trekke tilbake hana invitasjon.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge de ikke har felles barn så er han ikke familie lenger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ts kan da stille opp for søstra si slik at søstra slipper å snakke med den utro dritten. Jo ts du kan fint trekke tilbake hana invitasjon.

 

Søsteren er en voksen kvinne og normalt står man opp for seg selv, istedet for at hun setter sin egen søster (ts) i et dårlig lys ved at hun trekker tilbake invitasjonen. Det er kun i ekstreme tilfeller som vold o.l. at man tar grep. Utroskap jævlig kjipt og sårende (har vært der selv), men man tar ansvar selv!!

Anonymous poster hash: 42039...b9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal arrangere dåp neste måned. Har allerede sendt inbydelser men nå mener vi far at vi bør trekke hans inbydelse etter han var utro mot min søster av respekt for henne, for hun har visstnok ikke særlig lyst å komme når han er der. De har nesten ikke snakket sammen siden utroskapen mye fordi hun ikke gidder prate med ham. Hva bør vi gjøre? Jeg mener jo at han er familie i hvertfall til de eventuelt skilles.

Anonymous poster hash: b69c6...712

Nå tuller du vel? Han utro mot din søster å hun vil ikke komme hvis han kommer. Er du egentlig glad i din søster?

Av respekt for henne så bør du absolutt ta tilbake invitasjonen!

Anonymous poster hash: abde7...604

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren er en voksen kvinne og normalt står man opp for seg selv, istedet for at hun setter sin egen søster (ts) i et dårlig lys ved at hun trekker tilbake invitasjonen. Det er kun i ekstreme tilfeller som vold o.l. at man tar grep. Utroskap jævlig kjipt og sårende (har vært der selv), men man tar ansvar selv!!

Anonymous poster hash: 42039...b9b

Wow. Du bryr deg om de du er glad i må jeg si...og hvordan blir døsteren stilt i et dårlig lys. Om alle i fam vet im utroskapet vil alle forstå Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med de som sier at din søster får velge selv om hun vil trekke hans invitasjon eller ikke. Om hun har sagt til deres far at hun ikke vil komme om han er der, så stemmer det sikkert at hun har sagt det, men det blir jo mye rundt og att og fram her. Snakk med søsteren din du, spør henne om hun selv vil trekke invitasjonen eller om hun ønsker at du gjør det :) Vis henne at du er på hennes parti men at det er hun som velger hvordan dere skal forholde dere til mannen hennes. Det er sikkert både leit, skamfullt og sårt for henne, spesielt at alle vet om dette.

 

Det blir jo sykt kleint i fremtiden om du trekker hans invitasjon, og så velger hun å tilgi hans utroskap og de fortsetter sitt samliv - da blir dåpen til ditt barn noe dere ikke kan ta opp i plenum i familien. Hadde vært diplomatisk her og bare latt søster velge, ja :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ikke invitert sammen, som par? Da er det vel noede ordner opp i selv nå som de ikke er et par lenger?

Og hva får dere til å tro at han har interesse av å komme?

Anonymous poster hash: 8f571...988

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Du bryr deg om de du er glad i må jeg si...og hvordan blir døsteren stilt i et dårlig lys. Om alle i fam vet im utroskapet vil alle forstå

 

Ja, jeg bryr meg om de jeg er glad i. Om noen f. eks. angriper noen i familien din så slår jeg dem halvt ihjel. Utroskap er dog noe man får ta ansvar for selv. 

Anonymous poster hash: 42039...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg bryr meg om de jeg er glad i. Om noen f. eks. angriper noen i familien din så slår jeg dem halvt ihjel. Utroskap er dog noe man får ta ansvar for selv.

Anonymous poster hash: 42039...b9b

Så du tror ikke man kan bli helt knust av å bli utsatt for utroskap?

Hadde mannen til min søster gjort no sånt mot henne hadde ikke jeg ansett han som min familie lengre for å si det sånn.

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for at skoleferien snart er over..

 

trolleritrollera.....



Anonymous poster hash: 230d1...7dd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du seriøst ha mannen som var utro mot din søster i dåpen?! Hva er galt med deg?

Anonymous poster hash: 7a62a...bb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du tror ikke man kan bli helt knust av å bli utsatt for utroskap?

Hadde mannen til min søster gjort no sånt mot henne hadde ikke jeg ansett han som min familie lengre for å si det sånn.

 

Det hele handler om intensjon. Det er relativt få som ønsker å såre noen om man faller for fristelsen til å være utro. Jeg forsvarer det absolutt ikke for det er en jævlig ting, men ønsket om å såre noen er ikke der i motsetning til andre angrep det ligger intensjon bak. At man blir såret er en konsekvens, men som oftest ikke formålet med utroskapen. 

 

Dessuten ønsker jeg ikke til å bidra til å umyndiggjøre voksne mennesker. Om de ikke ønsker å ta med seg sin partner på et eller annet arrangement så er de fleste i stand til å ta et voksent valg rundt dette uten å løpe til storesøs/bror for å grine. 

Anonymous poster hash: 42039...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele handler om intensjon. Det er relativt få som ønsker å såre noen om man faller for fristelsen til å være utro. Jeg forsvarer det absolutt ikke for det er en jævlig ting, men ønsket om å såre noen er ikke der i motsetning til andre angrep det ligger intensjon bak. At man blir såret er en konsekvens, men som oftest ikke formålet med utroskapen.

Dessuten ønsker jeg ikke til å bidra til å umyndiggjøre voksne mennesker. Om de ikke ønsker å ta med seg sin partner på et eller annet arrangement så er de fleste i stand til å ta et voksent valg rundt dette uten å løpe til storesøs/bror for å grine.

Anonymous poster hash: 42039...b9b

Det hadde jeg gitt en lang f i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Skal arrangere dåp neste måned. Har allerede sendt inbydelser men nå mener vi far at vi bør trekke hans inbydelse etter han var utro mot min søster av respekt for henne, for hun har visstnok ikke særlig lyst å komme når han er der. De har nesten ikke snakket sammen siden utroskapen mye fordi hun ikke gidder prate med ham. Hva bør vi gjøre? Jeg mener jo at han er familie i hvertfall til de eventuelt skilles.

Anonymous poster hash: b69c6...712

 

Han har såret henne, han har været jævlig mot henne. Hvorfor er han mer verdt for deg enn din egen søster?  Seriøst, hva faen er galt med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Enda en tråd om utro mann som ikke skal inviteres i dåp? Les den andre tråden.

Anonymous poster hash: 884cf...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...