Gå til innhold

Er utroskap så farlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det er så mange som fordømmer utroskap, men hva med å kunne tilgi det? Hvis en har det fint i et forhold, hvorfor skal da et lite sidesprang ødelegge det hele? Spesielt hvis forholdet i en periode er på vent, eller etter en heftig krangel?

 

Er det å være utro å gå på en nettside å kikke på andre folk der?

Anonymous poster hash: 6e509...892

 

Hvorfor skal man være i forhold hvis man vil pule andre? Hva er vitsen med å være utro? Kan man ikke bare være singel og pule rundt da eller finne en som vil være i åpent forhold?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BoxingDay

jeg vet ikke hva trådstrarter har sagt, men jeg går ut i fra at det er mine innlegg du referer til, og jeg har på ingen måte brent meg.

jeg synes utroskap er et tegn på hvor mye man elsker hverandre til å ville holde liv i forholdet sitt, så det ikke ska råtne etter tre år og være dødsdømt.

Anonymous poster hash: 6afa8...cbc

Å knulle andre bak ryggen på en intetanende partner er tillitsbrudd og soleklar dumpegrunn. Hva om kondomet sprekker og du får HIV, og smitter din interanende kone med det og deretter barna? Eller hva om du knuller på deg et par ekstra unger? Dette er risikoer som er akseptable for dem som velger å inngå åpne forhold. Men for dem som ønsker monogami så utsetter du dem for voldsomme påkjenninger. Det er jo snakk om å lyve, bedra, svikte. Finn deg en likesinnet så kan du gjøre som du vil. Å skulle omvende det store flertallet som ønsker monogami er en umulig oppgave, hvert fall med elendige argumenter og oppdiktet statistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å knulle andre bak ryggen på en intetanende partner er tillitsbrudd og soleklar dumpegrunn. Hva om kondomet sprekker og du får HIV, og smitter din interanende kone med det og deretter barna? Eller hva om du knuller på deg et par ekstra unger? Dette er risikoer som er akseptable for dem som velger å inngå åpne forhold. Men for dem som ønsker monogami så utsetter du dem for voldsomme påkjenninger. Det er jo snakk om å lyve, bedra, svikte. Finn deg en likesinnet så kan du gjøre som du vil. Å skulle omvende det store flertallet som ønsker monogami er en umulig oppgave, hvert fall med elendige argumenter og oppdiktet statistikk.

 

Hehe...du var en artig sjel.

 

Det hjelper ikke at du forfekter monogami og troskap, bare fordi det er en "sannhet" som finnes kun i ditt eget hode.

 

"Det store flertallet" du refererer til ønsker kanskje offisielt monogami, men er utro så det holder. Mao ønsker de ikke monogami eller troskap.

 

Her er noen linker du kan gremme deg over:

 

http://www.utroskap.info/tegn_utroskap

http://www.omag.no/kropp_og_sex/derfor_er_ikke_ekte_menn_utro

 

Floskelen om at flertallet ønsker monogami, finnes kun i ditt eget hode :fnise: .

 

You can put lipstick on a pig, but it is stll a pig :danse:

Anonymous poster hash: 9d20a...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Floskelen om at flertallet ønsker monogami, finnes kun i ditt eget hode :fnise: .

 

 

Anonymous poster hash: 9d20a...b04

 

Men hvis dette er sant burde det ikke være noe problem å finne noen som går med på å leve i et åpent forhold.

 

Ergo er det ikke nødvendig å gå inn i et åpent forhold med noen som ønsker å leve i et monogamt forhold, for så å gå bak ryggen på dem.

Anonymous poster hash: a7533...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hvis dette er sant burde det ikke være noe problem å finne noen som går med på å leve i et åpent forhold.

 

Ergo er det ikke nødvendig å gå inn i et åpent forhold med noen som ønsker å leve i et monogamt forhold, for så å gå bak ryggen på dem.

Anonymous poster hash: a7533...a3f

 

 

Hva folk gjør får være opp til hver enkelt.

 

For meg blir det patetisk å bivåne det vanvittige kaoset som litt puling på si utgjør.

 

Skulle jo tro at noen var drept.

Anonymous poster hash: 9d20a...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva folk gjør får være opp til hver enkelt.

 

For meg blir det patetisk å bivåne det vanvittige kaoset som litt puling på si utgjør.

 

Skulle jo tro at noen var drept.

Anonymous poster hash: 9d20a...b04

 

Noe, men ikke noen, blir drept ved utroskap.

Tillit, respekt, samhørighet blir jo drept når man blir utsatt for løgn og svik.

 

Jeg kom med en sammenligning med en annen type utroskap tidligere i tråden - økonomisk utroskap.

Har du lettere for å forstå den følelsesmessige reaksjonen man kan få ved økonomisk svik, eller er det like uskyldig som "litt pulings på si" for din del?

Anonymous poster hash: a7533...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BoxingDay

Hehe...du var en artig sjel.

Det hjelper ikke at du forfekter monogami og troskap, bare fordi det er en "sannhet" som finnes kun i ditt eget hode.

"Det store flertallet" du refererer til ønsker kanskje offisielt monogami, men er utro så det holder. Mao ønsker de ikke monogami eller troskap.

Her er noen linker du kan gremme deg over:

http://www.utroskap.info/tegn_utroskap

http://www.omag.no/kropp_og_sex/derfor_er_ikke_ekte_menn_utro

Floskelen om at flertallet ønsker monogami, finnes kun i ditt eget hode :fnise: .

You can put lipstick on a pig, but it is stll a pig :danse:

Anonymous poster hash: 9d20a...b04

Har det veldig bra i det monogame forholdet mitt (også på fjerde året a gitt) så trenger ikke å gremme meg Poenget står uansett. Ved å inngå åpne forhold så blir det null tillitsbrudd, løgner og svik på sexfronten. Win win for dem som ønsker sånt.

Endret av BoxingDay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BoxingDay

Noe, men ikke noen, blir drept ved utroskap.

Tillit, respekt, samhørighet blir jo drept når man blir utsatt for løgn og svik.

Jeg kom med en sammenligning med en annen type utroskap tidligere i tråden - økonomisk utroskap.

Har du lettere for å forstå den følelsesmessige reaksjonen man kan få ved økonomisk svik, eller er det like uskyldig som "litt pulings på si" for din del?

Anonymous poster hash: a7533...a3f

Gode poeng.

Endret av BoxingDay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her er noe til de med eiersyke og hersketrang over sin partner:

 

http://www.vg.no/nyheter/meninger/prostitusjon/fantasien-om-den-problemfrie-prostitusjonen/a/23498135/

 

Tenk så fritt og fint alle kunne hatt det!

Anonymous poster hash: 9d20a...b04

 

Leste du hele, eller bare overskriften?

Anonymous poster hash: a7533...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leste du hele, eller bare overskriften?

Anonymous poster hash: a7533...a3f

 

 

Hele.

Anonymous poster hash: 9d20a...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hele.

Anonymous poster hash: 9d20a...b04

 

Og hvor er relevansen til utroskap?

Anonymous poster hash: a7533...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...