Gå til innhold

Ting dere misliker at gjester gjør hjemme hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjester som tråkker inn med skitne sko, og som er freidige nok til å kikke i skap, eller som ikke har vett til å dra etter noen timer. Hyggelig med besøk, men du trenger ikke sitte hele kvelden.



Anonymous poster hash: f5cb9...528
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Misliker at de tror de kan komme og gå som det passer dem.. Opplevd før og hadde faen meg aldri privatliv.. Gikk alt for langt når vedkommende vekket kjæresten min og meg ved å plutselig stå på soverommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som at dere har det veldig slitsomt :/

Jeg irriterer meg ikke over noe. Ikke som jeg kan komme på iallefall

Bryr meg ikke om folk går barbeint, elsker å gå barbeint selv

Jeg forventer at folk har vett nok til å forsyne seg selv med drikke og mat, fordi jeg kan til tider være veldig susete og ikke være en så god vert som husker på å tilby alt mulig rart

Om folk har brukt doen min bryr jeg meg da ingenting om

Regner med at noen snoker i skapene på badet, men har aldri opplevd at ting har blitt flyttet på eller brukt

Bryr meg ikke om noen legger seg ned i sofaen, er vi flere her så har de vett nok til å gi plass til andre

Ellers kjenner jeg ingen som går gjennom papirer og private brev, går inn på soverommet og om jeg ber dem om å ikke gire opp et dyr inne så aksepterer de det

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Folk som gir beskjed samme morgen, før de reiser fra andre siden av Norge.

Folk som bestemmer seg for å reise etter hvorvidt det er fint eller dårlig vær.

Som om yr.no tar husvasken, fyller opp kjøleskapet, rer opp soveplasser & rydder kalenderen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt det er hyggelig med besøk, og har ikke opplevd at folk tar seg spesielt til rette. Mine gjester vet at man ikke buser inn på soverommet eller graver i skapene på badet. Ærlig talt, det er da fortsatt noe som heter folkeskikk.

Eneste jeg kan komme på er en venninne som plutselig står på døra uten forvarsel. Det er ikke noe hyggelig når huset ikke ser ut og jeg sitter i pysjen. Da blir jeg litt småstressa og forbanner at hun ikke ihvertfall kan sende en melding på forhånd.

En gang i tiden hadde jeg en kompis som ikke tok et hint og satt leeeenge utover natta når jeg ville sove. Han jobbet ikke og hadde ingen motforestillinger mot å sitte til 3-4 på onsdagsnatta. Han skjønte det først når jeg tok på pysjen, slo av lyset og sa natta :P

Ellers synes jeg det kjipeste med besøk er hvis de ikke kommer i det hele tatt, hvis vi har avtalt besøk også blir det ikke noe av, eller at de fant på noe mer moro og valgte det isteden. Da bør man avlyse i god tid iallefall.

Anonymous poster hash: 48af2...8d9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misliker at gjestene mine:

- går barbeint

- ikke tar ned dosetet

- tisser så jeg hører det inn på stua (det gjør ikke meg noe, men tenker de ville blitt flaue om de visste at jeg hørte?)

- sitter med ytterjakke inne

- har på seg parfyme

 

 



Anonymous poster hash: a22c8...1cc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frisk

Synes generelt det er hyggelig med besøk, og har ikke opplevd at folk tar seg spesielt til rette. Mine gjester vet at man ikke buser inn på soverommet eller graver i skapene på badet. Ærlig talt, det er da fortsatt noe som heter folkeskikk.

Eneste jeg kan komme på er en venninne som plutselig står på døra uten forvarsel. Det er ikke noe hyggelig når huset ikke ser ut og jeg sitter i pysjen. Da blir jeg litt småstressa og forbanner at hun ikke ihvertfall kan sende en melding på forhånd.

En gang i tiden hadde jeg en kompis som ikke tok et hint og satt leeeenge utover natta når jeg ville sove. Han jobbet ikke og hadde ingen motforestillinger mot å sitte til 3-4 på onsdagsnatta. Han skjønte det først når jeg tok på pysjen, slo av lyset og sa natta :P

Ellers synes jeg det kjipeste med besøk er hvis de ikke kommer i det hele tatt, hvis vi har avtalt besøk også blir det ikke noe av, eller at de fant på noe mer moro og valgte det isteden. Da bør man avlyse i god tid iallefall. Anonymous poster hash: 48af2...8d9

Jeg skjønner at det er frustrerende, men det er også litt godt gjort av deg å holde en gjest til 3-4 på natten på en hverdag. Så vanskelig er det ikke å si "jeg skal på jobb i morgen, så jeg må legge meg nå" i 10-11-tiden, vel?
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med folk som kommer for sent til middagsinvitasjon eller melder avbud i siste liten.

 

Synes også det er kjedelig med folk som sitter med ytterjakken på inne i stuen. Tenker at ytterjakken ikke er så ren. 

 

Når de har vasket hender så drypper hendene vann på gulvet der med håndkledet. Kan ikke folk riste av seg litt vann i vasken før de tørker seg i håndkle.

 

Hvis noen ikke tar av seg ytterskoene før de går inn.

 

Det er vel det eneste som jeg kommer på. Synes det er veldig koselig med besøk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke når en vennnine kom fra badet med neglesaksa og satte seg ned i stua og klippet tåneglene. Hun hadde i tillegg neglesopp. Jeg ga henne torky og klorinspray og desinfiserte saksa når hun gikk.



Anonymous poster hash: dfb2b...8f7
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke når en vennnine kom fra badet med neglesaksa og satte seg ned i stua og klippet tåneglene. Hun hadde i tillegg neglesopp. Jeg ga henne torky og klorinspray og desinfiserte saksa når hun gikk.

Anonymous poster hash: dfb2b...8f7

Æsj!

Kan ikke folk gjøre det der hjemme hos seg?? Selv klipper jeg tåneglene på badet hjemme med låst dør :)

Anonymous poster hash: 4787c...ff1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går inn med sko, de som av en eller annen grunn bommer på setet (og da snakker jeg ikke urinflekker).

Og de som ikke klarer å løfte på rævva når de flytter en stol. Det lager en forferdelig lyd og det lager stygge merker på gulvet. Det tar to sekunder å løfte rævva for så flytte stolen.

Anonymous poster hash: 4787c...ff1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel....
Når jeg har sagt "føl deg som hjemme" Så føler de seg som hjemme og da kan jeg ikke akkurat ta det tilbake :fnise:
Mine gode venninner spør jo om de kan komme på besøk og når de gjør det og får klarsignal om at det er greit, så kommer de inn frontdøra, går rett inn på kjøkkenet og fikser seg ei brødskive, eller sjekker om jeg har middagsrester x)

Ellers spør de meg jo først om det er noe....

Eneste regelene jeg har er at jeg ønsker ikke at de er dusjet i mye parfyme, da jeg selv ikke tåler parfyme...
Og at de må ha med utebånd til bikkja si, da jeg er allergisk mot hund...
Hunden kan være inne ei lita stund, men så må den ut :)
Og ikke røyking inne i leiligheta, da må de ut uansett ^^

Andre gjester, f.eks. nye venninner / bekjente som er på besøk, så er det mer at jeg ikke ønsker at de går inn på soverommet mitt...Da soverommet mitt er den minst ryddigste delen av leiligheten :skratte:

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som ikke kommer til avtalt tid, eller som kommer uanmeldt

 

Folk som skal "hjelpe til" med å ta ut av oppvaskmaskina og setter masse på feil plass i stedet for å spørre eller la meg gjøre det

 

Folk som skal kommentere ALT jeg gjør



Anonymous poster hash: 9eaef...5e6
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høylydt sex. Legger meg ikke opp i hva de gjør på rommet når de har lagt seg, men ærlig talt, men vil ha meg frabedt sexlyder altså. Opplevde dette med et vennepar, der hun stønnet meget høyt en kveld etter at de hadde lagt seg, og ikke vanskelig å få med seg hva som foregikk inne på rommet. Vi satt på stua.....



Anonymous poster hash: 170d9...c8b
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker når folk ikke har manerer og småspiser av maten på bordet før jeg har fått satt frem alt og sagt at maten er servert.

Og sæærlig de som skal holde meg med selskap på kjøkkenet, og småspiser av ting mens jeg lager dem. Fatter de ikke at jeg har beregnet mat til antall personer?!

Ellers lar jeg meg ikke irritere av så mye gjester gjør, synes det er hyggelig å være vertinne og setter pris på at folk koser seg hos meg. :)

Anonymous poster hash: 25c4c...b06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig lite jeg irrierer meg over, men jeg hadde satt pris på om svigers kunne ta av seg skoene før de går inn på stua. Jeg synes også det er unødvendig at gjester slår av lyset på badet. Har man fest blir jo lyset slått av og på hele tiden. Unødvendig, synes jeg. Forøvrig ble jeg heller ikke begeistra da en som var på besøk kasta snusen sin på plenen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer uanmeldt/ aldri drar hjem. Hadde noen som skulle overnatte noen dager, de ble i over ei uke. Var ikke lett å få dem til å dra da de kom langveis fra, spurte de også x-antall ganger hvor lenge de skulle bli, " det vet vi ikke helt" var svaret!

Ellers liker jeg ikke når voksne folk legger seg ut over hele treseteren sånn at det ikke blir plass til andre.

Folk som har med barna sine og som hopper i sofaen uten at foreldrene sier ifra...blir så ukomfortabel, må JEG kjefte på ungene dems hele kvelden? Syntes det er lite koselig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...