Gå til innhold

Noen mødre her som har mindre enn 50% samvær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvordan synes dere det er? Og blir dere møtt med fordommer fra andre?

Her så vil samboeren min veldig gjerne ha barn. Men jeg har 2 barn fra før, minste er 11 år, og største 16 år. Jeg har vært helt alene med de i 10 år. Ikke hatt hjelp av familie eller far.

Og jeg orker ikke å bli enslig mor igjen, og sitte med alt ansvar alene. Men synes virkelig min samboer bør få oppleve å bli far. Og det hadde vært veldig koselig å få flere barn. Spesielt da man er to om ansvaret.

Så jeg har sagt at går vi fra hverandre, så får han mest ansvar for barnet. Skal selvfølgelig stille opp jeg og. Men jeg vil ikke ha det fulltid.



Anonymous poster hash: 9ea75...572
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samvær annenhver langhelg fra torsdag til mandag, mens far har hovedomsorgen.

Dette er noe jeg selv ønsket etter å ha hatt 50/50 som ikke fungerte. Jeg har dårlig helse med både fysisk og psykisk sykdom og det beste for både meg og barnet var at han bor mest hos far.

Ordningen fungerer veldig godt for oss, barnet har det merkbart bedre, mer stabilt og han er veldig fornøyd med tilværelsen, og jeg får mer tid til å jobbe med meg selv slik at jeg forhåpentlig på sikt kan stille opp mer for barnet vårt :)

Jeg har opplevd veldig lite fordommer, de fleste er positive til at vi som foreldre satte barnets beste først framfor mitt "ønske" om å ha barnet mest mulig. Det var dog en lang tankeprosess for å klare å akseptere at jeg ikke var i stand til å ta vare på han så godt som jeg skulle ønske. Jeg har også sterilisert meg fordi jeg ikke kan ta vare på flere barn.

I ditt tilfelle syns jeg det kanskje virker litt "småegoistisk" å skulle få barn ut fra de kriteriene du setter der, at du syns din samboer bør få oppleve å bli far, men at du da "melder deg ut" ved et evt samlivsbrudd. Men det er bare min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan synes dere det er? Og blir dere møtt med fordommer fra andre?

Her så vil samboeren min veldig gjerne ha barn. Men jeg har 2 barn fra før, minste er 11 år, og største 16 år. Jeg har vært helt alene med de i 10 år. Ikke hatt hjelp av familie eller far.

Og jeg orker ikke å bli enslig mor igjen, og sitte med alt ansvar alene. Men synes virkelig min samboer bør få oppleve å bli far. Og det hadde vært veldig koselig å få flere barn. Spesielt da man er to om ansvaret.

Så jeg har sagt at går vi fra hverandre, så får han mest ansvar for barnet. Skal selvfølgelig stille opp jeg og. Men jeg vil ikke ha det fulltid.

Anonymous poster hash: 9ea75...572

Dersom det skulle skje en gang i fremtiden så tror jeg du vil se annerledes på det. Når alt kommer til alt tror jeg ikke du vil klare det.

Anonymous poster hash: a0f6d...98c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få kvinner som har barna mindre, slik jeg har sett det. Jeg har ofte tenkt at skulle jeg og min mann gå fra hverandre, så skal vi ha barnet jevnlig fordelt, men merker at det ikke ville fungert i praksis. Jeg hadde aldri klart å ha barnet mindre enn 100 %, så jeg gir full ære til foreldre som klarer hverdagen når barna er hos den andre forelderen.



Anonymous poster hash: 9f257...9b9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett for uteforstående å tenke/si ang andre sine valg. Jeg har i perioder latt faren til mine barn ha de litt mer enn meg pga jobb og pga jeg ikke har nettverk der vi bor. Det som er viktigst for meg er at ungene har det best mulig ut i fra situasjonen.

Anonymous poster hash: 59e46...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få kvinner som har barna mindre, slik jeg har sett det. Jeg har ofte tenkt at skulle jeg og min mann gå fra hverandre, så skal vi ha barnet jevnlig fordelt, men merker at det ikke ville fungert i praksis. Jeg hadde aldri klart å ha barnet mindre enn 100 %, så jeg gir full ære til foreldre som klarer hverdagen når barna er hos den andre forelderen.

Anonymous poster hash: 9f257...9b9

Hva om barna hadde ønsket å ha mer samvær med far?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om barna hadde ønsket å ha mer samvær med far?

Som jeg sier, jeg hadde ikke klart det. Selvsagt hadde barnet fått lov til det, barnets beste står sterkest, men det hadde vært tøft å leve uten å kunne kysse barnet god natt hver kveld..

Anonymous poster hash: 9f257...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...