Gå til innhold

Føler meg ensom selv om jeg har venner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung voksen som studerer. Jeg føler meg svært ensom på studiestedet., selv om jeg har mange, mange bekjente. Jeg har alltid noen å være med når jeg er på universitetet. Det er alltid noen som jeg kan spise lunsj med, sitte i auditoriet med, eller slå av en prat med utenfor lesesalen. Jeg er en sånn som ikke har noen problemer med å by på meg selv, og folk samles ofte rundt for å delta i samtalen hvis jeg står og prater sammen med en gruppe. Problemet er at ingen vil møte meg utenfor skolen. Jeg blir skjeldent invitert på ting, og ingen har tid hvis jeg prøver å invitere dem. De er alltid opptatt med trening eller skole. Jeg føler at det meste av den sosiale interaksjonen min på fritiden skjer gjennom facebook, fordi folk ikke har tid til å møtes, men tydeligvis har tid til å sitte på facebook og prate. Dette gjør at jeg føler meg svært ensom når jeg er hjemme, og sitter ofte alene og ser på TV i helgene. Det merkelige er at folk av og til kommenterer på hvor "populær" jeg er, og at de skulle ønske at de var like flinke med mennesker som meg. Jeg er jo tydeligvis hverken populær eller flink med mennesker med tanke på at ingen vil henge med meg utenfor studiet? Hvis det virker på andre som om jeg er populær burde vel dette gjøre at de har lyst til å henge med meg, eller?

Hva gjør jeg galt? Tar jeg for stor plass? For lite? Hvordan kan jeg få innpass slik at jeg også blir invitert på ting? Hvorfor vil ikke folk komme hvis jeg inviterer til vors og liknende? Jeg føler at det er noe rart med meg som alle unntatt jeg ser. - eller er det rett og slett sånn at ingen har tid til å møte hverandre lenger?

Hilsen ensom student.



Anonymous poster hash: 55992...c75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det samme problemet faktisk, men det startet hos meg da jeg fikk samboer. Folk sa at de trodde at jeg hadde mye annet å gjøre enn å være med dem.



Anonymous poster hash: c253e...221
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er de venner, eller bare bekjente? Det er rimelig stor forskjell på det. By heller litt mer personlig på deg selv. La folk bli kjent med deg, og ikke bare overfladiske ting.

Kunne du ha invitert noen få på kosekveld med litt god mat og drikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...