Gå til innhold

jobb i utlandet


Gjest reisesyk

Anbefalte innlegg

Gjest reisesyk

Noen som har erfaringer med å jobbe noen år i utlandet? Drømmer om å få en jobb der jeg kan snakke norsk, men lære meg språket etterhvert. Det finnes vel flere land med norske jobber? Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Charming

Hei! Jeg har jobbet i Australia. Var veldig ålreit. Må bare sette seg inn i litt, skattesystemer osv. Er jo litt papirarbeide :) Anbefaler det på det varmeste og komme seg litt bort og jobbe. Veldig lærerikt.

Jobber i utlandet der du kan snakke norsk vet jeg ikke noe om desverre. Men skulle jo tro det finnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo jobbe som guide. Men da må du nok mest sannsynlig jobbe for et norsk reiseselskap. Med mindre du kan tenkte deg å være guide på engelsk - for da kan du jo finne et sted du liker (f.eks en by/byggning) og prøve å søke som lokal guide i landet.

Går kanskje også ann å jobbe i sjømannskirker eller ambasader....men vet jo ikke hvor lett det å få noen jobber der, uten relevant utdanning.

Uansett så tror jeg du stiller mye sterker hvis du er villig til bruke engelsk som kommunikasjonsspråk i starten, framfor norsk. Iallefall større utvalg i jobber da. Hvis du i tillegg tar et språkkurs før du evt, dra ut og er et sted hvor du MÅ snakke dette språket tor jeg nok du lærer ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...