Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Modig mor

Tusen takk, Modig mor! :klemmer:

Skal oppdatere etter testen ;)

Tidlig våken, venter spent! Med kryssede fingre, naturligvis. Håper på gode nyheter!

Endret av Modig mor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv EL.test i formiddag, så gjett hva jeg skal gjøre i kveld! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Positiv EL.test i formiddag, så gjett hva jeg skal gjøre i kveld! :lur:

Heia, heia! ;)

(Jeg bruker ikke EL-tester, men regner med eggløsning en av de nærmeste dagene. Dessverre er mannen bortreist akkurat nå - jeg håper hett og brennende at eggløsningen blir en dag eller to seinere enn normalt, ellers kan jeg ikke engang håpe denne syklusen ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kiipt Modig Mor... Jeg har også nå de nærmeste dagene... blir litt aktivitet i leiren nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Modig mor

Gratulerer, Bobbi! Det var koselig! Ønsker deg alt godt i svangerskapet og etterpå.

(Og jeg har fått mannen hjem og har ikke hatt eggløsning ennå, så det er håp her også ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Bobbi! For en herlig nyhet. Masse lykke til i svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Fertilityfriend mener jeg hadde eggløsning på lørdag, og jeg tror det stemmer. Og hvis jeg ikke blir gravid denne gangen, er det ikke fordi jeg ikke har prøvd ... Neste uke er termindatoen for det svangerskapet som tok slutt så altfor tidlig i november, men jeg rekker ikke å få positiv test før da. Likevel fint at jeg i det minste kan ha håp. Største skrekk: lutealfasedefekt så mensen kommer akkurat den dagen ... Både sorg, syklustull og uteblitt graviditet på én gang kan bli litt i overkant, kjenner jeg. Men jeg får vel la være å ta sorgene på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at det har klaffet for dere denne gangen, Modig Mor. Dere har jammen gått gjennom mange prøvelser i denne prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Takk, Solsikke! Det var ikke meningen å sutre, altså. Jeg føler meg ganske optimistisk, har tro på at det vil lykkes til slutt. Men noen kryssede fingre og gode ønsker er det alltid fint å få med seg! :)

Hvordan går det med deg? Du begynner vel å nærme deg IKM? Temper du? Håper p-pillene ikke klusser til syklusen for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lov å sutre! Min opprinnelige nedkomstdato har kommet og gått også uten at det er noen ny baby på vei.

Håper det klaffer,Modig Mor! Her har jeg mine tvil. IKM idag, men regner med ett par dagers forsinkelse pga sen EL. Før helga "følte" jeg meg gravid, sånn som de to forrige gangene, men kanskje litt tidlig. Idag tror jeg jeg kommer til å se rødt på papiret før to streker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Slenger meg på jeg også.. jeg er 28, mannen er 30, og vi har prøvd i 4 år nå. Etter utredning ved lap. viste det seg at jeg har endometriose, ganske mye, og den ene EL er 100% tett. Så ikke noe håp på den sida.. har hatt et IVF-forsøk nå, men det ble negativt :( i tillegg viste det seg under UL-kontroller ifm IVF at det så og si ikke finnes egg på den sida hvor EL er åpen. Så da er det liksom dobbel uflaks..

Så prøverør er nok vår eneste sjanse til å få egne barn. Prøver å ikke tenke så mye på det, men det er lettere sagt enn gjort når ALLE rundt meg popper ut unger som bare det, og når jeg i tillegg "sanser" at alle lurer på hvorfor vi ikke har barn ennå. Noen spør direkte, men jeg har ikke så lyst til å legge ut om hele problemet til alle hele tiden.

Jeg har alltid ønsket meg barn, og har alltid gledet meg til å bli "voksen" og endelig kunne få bli mamma. Og har egentlig også ønsket å være "ferdig" med å få barn når jeg ble 30. Men sånn skulle det ikke gå!

Mannen har veldig gode svømmere, så vi får satse på at det en gang klaffer, slik at det kommer et lite egg der det er åpent, og svømmerne finner veien inn;)

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Solsikke! Det var ikke meningen å sutre, altså. Jeg føler meg ganske optimistisk, har tro på at det vil lykkes til slutt. Men noen kryssede fingre og gode ønsker er det alltid fint å få med seg! :)

Hvordan går det med deg? Du begynner vel å nærme deg IKM? Temper du? Håper p-pillene ikke klusser til syklusen for deg!

Du sutrer ikke, og dessuten er sutring lov. :)

Hvis syklus er stabil og som tidligere venter jeg TR på fredag (krysser alt jeg har av fingre og tær for at pillene ikke har klusset det for mye til). Det kjentes veldig ut som om jeg hadde EL i den perioden jeg regnet med å ha det, så har nok tatt litt utgangspunkt i at den var da. Jeg temper ikke foreløpig, men tenker å begynne med det/annen EL-testing om noen måneder hvis det ikke har skjedd noe.

Jeg kjenner dog ingen tegn på at mensen er rett rundt hjørnet, bortsett fra noen infernalske kviser som plutselig har dukket opp på haka mi.

Ønsker deg en fortsatt god kveld! :)

Velkommen hit, Registrertgjest. :) Det er trist å lese at dere sliter så fælt med å bli gravide; kan tenke meg det må være veldig slitsomt og energitappende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lov å sutre! Min opprinnelige nedkomstdato har kommet og gått også uten at det er noen ny baby på vei.

Håper det klaffer,Modig Mor! Her har jeg mine tvil. IKM idag, men regner med ett par dagers forsinkelse pga sen EL. Før helga "følte" jeg meg gravid, sånn som de to forrige gangene, men kanskje litt tidlig. Idag tror jeg jeg kommer til å se rødt på papiret før to streker...

Tvitvi for positiv test! :jepp:

Pleier du å teste den dagen du venter mensen, eller klarer du å drøye det noen dager for "å vente og se"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare PP to i denne omgangen. Men jeg har testet etter IKM. Dessverre fikk jeg plutselig lengre sykluser (fra måneden før vi startet prøvingen), så det har vært litt vanskelig å egentlig vite når jeg var på "overtid". De forrige prøverrundene hadde jeg ganske stabile sykluser, så det var lettere å vite når TR skulle komme.

Har kjøpt en kombipakke fra billige tester så her er det bare å teste i vei! ;) Det er bare det at jeg synes det er et større nederlag med en negativ test enn TR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann, hvordan går det med dere? :)

Selv venter jeg på mensen som bør være rett rundt hjørnet (dog hvis syklusen er blitt stabil etter ppille-slutt, noe jeg frykter den ikke er blitt.)

Jeg kjenner at kroppen er noe (men ikke helt) slik den pleier å være før menstruasjon, så noe er nok i gjære. Jeg testet negativt på torsdag. Jeg valgte å ta en test da jeg skulle ut å på kvelden mtp på hvorvidt jeg skulle ha vin eller vann i glasset. Det ble vin, ja.

Hvis ikke mensen er kommet innen midten av neste uke skal jeg teste på nytt.

Ønsker dere en fin lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter jeg også på mensen, men har en syklus som er helt på bærtur :/ Er på dag 32 nå, men har ingen formening om når jeg kan forvente neste TR. Det var tre mnd mellom siste nest siste og siste TR. Håper dette kan gå seg til snaaart!

Sluttet på minipillen i begynnelsen av mai, og vil så gjerne komme ordentlig i gang med prøvingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Jeg hadde eggløsning for en uke siden ... De to syklusene jeg har hatt etter sist spontanabort, har lutealfasen vært altfor kort (hhv. 6 og 9 dager), så jeg håper bare at den varer litt lenger denne gangen. Og aller helst at mensen ikke kommer, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt korte lutealfaser, men nå når syklusen har blitt noen dager lengre har den blitt ok. Begynner på Vitex nå og håper det hjelper! Ble gravid den første måneden jeg brukte det de to forrige gangene også, så jeg satser på at alle gode ting er tre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...