Gå til innhold

Hvor mange prosent av inntekten bør man kunne spare?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hehe, okei. :) Tja, jeg er vel heldig med tanke på at jeg bor ganske billig, men utover det er det noe jeg velger selv. Legger som sagt 30% til sparing, ca. 30 % til faste utgifter og da kan jeg bruke resten fritt på mat, shopping, fest og moro.

Sparer du til noe spesielt? Hvordan gror man såpass til viljestyrke at man får til å spare så mye? Haha :P

Anonymous poster hash: 50ee2...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FuturePrimitive

Nei, jeg sitte på jobben og kjeder meg.

Anonymous poster hash: aa386...01a

Bytt jobb da, deadmeat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt jobb da, deadmeat.

Det er bare kjedelig pga at det er ferietid nå. Det tar seg opp igjen i neste uke. Og hvordan har du det? Har du jobb?

Anonymous poster hash: aa386...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det er bare kjedelig pga at det er ferietid nå. Det tar seg opp igjen i neste uke. Og hvordan har du det? Har du jobb?

Anonymous poster hash: aa386...01a

Jeg har jobb ja. Tre stk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer du til noe spesielt? Hvordan gror man såpass til viljestyrke at man får til å spare så mye? Haha :P

Anonymous poster hash: 50ee2...558

Tja, jeg eier ikke bolig nå, så sparer jo litt med tanke på det. Ellers liker jeg å bare spare, egentlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobb ja. Tre stk :)

Du er fantastisk. Ikke mange som har det. Er de 100% alle tre?

Anonymous poster hash: aa386...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utbetalt ca 25 000 kr, sparer 12 750 kr, altså 51 %.
Får jeg utbetalt mer, i form av overtid, helg etc så går alt over til sparing. :)



Anonymous poster hash: 4b8dd...804
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Du er fantastisk. Ikke mange som har det. Er de 100% alle tre?

Anonymous poster hash: aa386...01a

Nei, èn er 70% nattevaktsstilling. Den andre er min private bedrift, og den tredje er som aksjetrader/investor. Men totalt jobber jeg nok over 100%. Tipper 10-12 timer av dagen min går med til diverse jobbing. men i motsetning til mange andre koser jeg meg, og ting er fleksiblet.

Kunne aldri tenkt meg eller orket en vanlig 100% 9-16 jobb på kontor.

Endret av FuturePrimitive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever på ca. 10-12 000 i måneden, hvilket inkluderer både hyppige restaurantbesøk og narkotika. :danse:



Anonymous poster hash: 3e7f8...3a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har valgt å sette ekstra inn på lånet, i tillegg til at me sparer på fond, og holder på å bygge opp ein buffer konto. Noko som tar tid ettersom me har fått bruk for den eit par ganger. Me har ikkje ein fast prosent me sparer i mnd fordi inntekta vår er ulik fra mnd til mnd pluss at det har vert ein del uforutsette utgifter i tillegg til planlagte investeringer. 10% er det minste me har spart, ligger nok på mellom 20 og 40% vanlegvis. har også vert oppe i 50% når me har satt konkrete mål som skal nås på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...