Gå til innhold

Bikbok: "Vi har nok ikke klær i din størrelse"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ring butikksjefen. Vær blid og høflig (dette er viktig!) og forklar så saklig og ordentlig du kan om hva som hendte deg i denne butikken.

En god butikksjef vil sette pris på tilbakemeldingen din, slik at de får ryddet opp i egne rekker.

Hvis du føler du ikke blir tatt seriøst av butikksjefen, bør du kontakte sentersjefen, sjefen for BikBok eller en annen overordnet og fortelle historien din på samme måte der.

Hadde jeg vært deg ville jeg også vurdert å gå til media. Dette var grovt, og skal rett og slett ikke forekomme i noen butikk.



Anonymous poster hash: 77ba9...2a7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men etter min mening er det like skam frekt å ta det problemet ut over kundegruppen. Som jeg ser noen i tråden gjør.

Nei jeg er verken et barn, en ungdom eller en pygme, jeg er en voksen kvinne på snart 30 år, petit i kroppen og handler i de ytterst få butikkene jeg faktisk kan handle klær. Å si om klessbutikker som henvender seg fortrinnsvis til større damer som butikker som selger klær til store/tykke/feite kjemper ville selvsagt vært frekt å si.

Jeg er enig med deg at Bikk Bok er små i størrelsen på samme måte som f.eks lindex og Ellos generelt er store i størrelse.

Selv synes jeg det er litt trist at det finnes så få petit butikker i Norge og vi kunne godt ha godt av flere samt flere av + size butikkene, det er da tross alt slik at kvinner kommer i alle fasonger og størrelser og ikke bare medium:) heldigvis!

Nå sier BikBok selv: "Bik Bok tar sikte på å være førstevalget blant motebevisste jenter som følger trender i moteverdenen.", så at jeg uttalte at de har et ungdomskonsept var ikke ment som degradering av kvinner i petite størrelser.

Jeg skulle ønske vi ikke trengte verken petite eller + size butikker jeg, men at langt flere butikker hadde hele spennet fra xxxxxsmall til xxxxxlarge. Det er selvsagt utopi.

Så da får vi nøye oss med å kreve å bli skikkelig behandlet uansett hvordan vi ser ut.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om den gang i min ungdom og jeg var i Oslo. På Karl Johan i en hjørnebutikk, husker ikke navnet. De hadde mye flotte klær, dyrt og veldig populær.

Det var der de handlet de som hadde god råd, forsto jeg den gang.

Jeg hadde gått forbi vinduene flere ganger, og hadde sett en bukse og en topp på en dukke der.Det der må jeg ha var tanken.

Så en dag gikk jeg inn i butikken. Et paradis for meg som kom fra en by uten slike butikker.

Da kommer den ene ansatte og sier, vi har nok ikke klær i din prisklasse her!!!

Hva viste hun om det? Jeg var anstendig kledd, siste mote,riktignok ikke fra den butikken. Hun kan jo ikke regne med at alle kjøper alt der

Jeg ble flau, og sint når jeg gikk ut. Jeg gikk rett opp til Sten og Strøm og handlet meg masse klær. Den gang var de populær på klær, vet ikke hvordan det er i dag.

Hver gang jeg går oppover Karl Johan når vi er i Oslo, så kommer jeg til hjørnet og jeg minnes dagen som den skulle vært i år



Anonymous poster hash: a02fe...5db
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg innlegget ditt her! https://www.facebook.com/bikboknorge

Anonymous poster hash: 315cf...7e5

Støtter denne! Fortell hva som skjedde i butikken og så fortell videre hva butikkleder sa. Ingen unnskyldninger eller noe!

Dette innlegget ditt får meg til å aldri ville handle på bikbok igjen! Verken til meg selv eller noen andre! Så hvis du skriver på Facebook siden deres, lover jeg å skrive hva jeg mener under innlegget ditt!

Anonymous poster hash: b518d...486

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det ja, men andre veien. Var i en lokal butikk hvor de bare selger klær i størrelse 42 og oppover. Jeg er selv en xs hos Bikbok, men skulle kjøpe til en større slektning. En av de ansatte kom etter en stund bort til meg og sa at de dessverre ikke hadde klær i min størrelse. Det slo meg ikke at jeg skulle bli fornærmet over dette selv om andre kunder hørte det, men det er kanskje mer følsomt andre veien? Og kanskje spesielt når det ikke er like åpenbart at klærne i butikken ikke vil passe.



Anonymous poster hash: 488c4...086
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Opplevd slike ting flere ganger ja...syns det bare er merkelig jeg. De burde jo være glad for å få solgt varer og ikke bry seg om hvem de selger det til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så frekt!

Oppøevde noe lignende da jeg for snart to år siden skulle finne meg brudekjole. Gikk til Brudekjolen i Oslo sentrum for der visste jeg om noen kjoler jeg ville prøve (hadde sjekket på nettet hvilke merker de fører). Da jeg kom dit fikk jeg raskt beskjed om at de nok ikke hadde noen prøvekjoler som passet men vi fikk nå prøve for sikkerhetsskyld. For hver kjole jeg prøvde kom det høylydte kommentarer fra selgeren som hjalp meg at hun hadde ikke sjangs til å få kjole igjen i ryggen. Og bare så det er sagt så er jeg høy og tynn! Endte opp med en helt lik brudekjole som jeg prøvde der bare hos en annen butikk, i str 34! Fikk også vite at kjolene de har i butikken kun tas inn i str 30 og 32!Hvor mannge voksne damer kommer inn i det liksom??

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles til gode å oppleve sånne sure kjerringer på jobb og jeg er rund rundt magen. Har en del kilo for mye, men det gir likevel ingen rett til å være så respektløse! Man skal behandles med respekt når man går inn i en butikk og jeg synes det er utrolig respektløst av kjeden og si det at "vi vil ikke at overvektige skal bruke klærne våre". Her hadde jeg faktisk tatt det et skritt videre, så må butikken svare på tiltale. Kanskje jeg skal ta meg en tur til vår lokale bikbok butikk og kjøpe noe bare på trass og se hva som skjer :lur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier BikBok selv: "Bik Bok tar sikte på å være førstevalget blant motebevisste jenter som følger trender i moteverdenen.", så at jeg uttalte at de har et ungdomskonsept var ikke ment som degradering av kvinner i petite størrelser.

Jeg skulle ønske vi ikke trengte verken petite eller + size butikker jeg, men at langt flere butikker hadde hele spennet fra xxxxxsmall til xxxxxlarge. Det er selvsagt utopi.

Så da får vi nøye oss med å kreve å bli skikkelig behandlet uansett hvordan vi ser ut.

Nå kom jeg til å tenke på min mormor som til den dagen hun døde gjekk ut på jente kvelder, med sine jente venner, det samme gjør jeg med, jeg også går ut med jente gjengen, har jente turer med vennene mine. Jeg sier aldri at jeg skal ut på kvinnekvelder, med sin kvinnegjeng, sier noen her i denne tråden det?

Jeg mener siden man kan være jente til den dagen man gifter seg i følge både ordbok og annet. Og trend bevist, det slutter man vel ikke med når man bikker 20..

Uansett kommentaren min var ikke bare henstilt til deg her i tråden. Poenget mitt var bare at det nyter ikke så veldig mye å klage på frekke salgs arbeidere, når man helt tydelig viser frekke kommentarer selv og derfor ikke er noe bedre og tydeligvis ikke egner seg i noe salgsarbeider av denne type selv ( dette var ikke myntet på deg, men andre i tråden). Det er lov til å tenke seg om, og ja alle fortjener skikkelig behandling uavhengig av vekt.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at avdelingslederen ikke legger seg langflat og beklager så ville jeg tatt dette et skritt videre. Skriv til avisen ellernoe. Eller bikboks facebook side, kan fort bli delt til mange. Du burde absolutt ikke finne deg i dette.

Anonymous poster hash: 0cdfe...139

som jeg skrev tidligere, så hjelper det ikke å klage til butikken. Oftest er de venninner også. Klag skriftlig sentralt

Anonymous poster hash: a02fe...5db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt, helt, helt utrolig at en annsatt kan si noe sånt. Da kan man rett og slett ikke det gunnleggende om kundeservice (eller sosiale normer for den saks skyld)! Jeg har selv jobbet i butikk, og det kunne aldri in a million years falt meg inn å kommentere noe sånnt. Det er jo ikke akkurat en unormal situasjon at noen vil kjøpe en gave til noen andre. Huff, håper det var et engangstilfelle fra denne ansatte.



Anonymous poster hash: 28336...a18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, elendig kundeservice. "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med/kan jeg hjelpe deg med noe?" heter det! Da får kunden sjanse til å forklare at hun er ute etter en gave også...



Anonymous poster hash: 3e13d...e06
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er noen som har linket til denne tråden på BikBok sin facebook-side, og bra er det! :)



Anonymous poster hash: cebc0...248
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ikke ut som FB-siden gidder svare på kommentarer/kritikk de får likevel, synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er noen som har linket til denne tråden på BikBok sin facebook-side, og bra er det! :)

Anonymous poster hash: cebc0...248

Jeg finner ikke dette på siden deres, kan du skrive link her?

Anonymous poster hash: b518d...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En tanke som har fulgt meg i flere uker nå.

Jeg var innom BikBok rett etter påske for å se etter noe til bursdagsgave til søskenbarnet mitt, som for øvrig bruker veldig mye klær fra bikbok.

Da jeg var inne i butikken så jeg en av de som jobbet der sto å så mot meg, så kom hun plutselig bort til meg å sa "Vi har nok ikke noe i din størrelse... hvis du sier hva du er ute etter så kan jeg kanskje anbefale en butikk" Jeg ble så overumplet og litt sjokkert samtidig som jeg ble flau siden det sto kunder rett ved siden av meg som hørte det og liksom da begynte å se på meg for å se hvor stor jeg er... Jeg bruker størrelse 42, så er kraftig men ikke kjempefeit og jeg synes det var litt frekt å kommentere sånt, da kunne hun isteden spørre om det var noe jeg så etter... så etter hun sa det responderte jeg med "jeg ser etter noe jeg kan gi søskenbarnet mitt i bursdagsgave" så fortsatte hun "har du prøvd å sett på H&M eller Cubus? de har pluss avdelinger med mye å velge i" så sa jeg "emm... søskenbarnet mitt bruker str. S/M, så jeg tror nok ikke noe fra plussavdelingene passer henne, men jeg skjønner at jeg ikke er velkommen her" så gikk jeg bare ut der i fra...

Har noen andre hatt lignende opplevelser?

Anonymous poster hash: 3333f...a2f

Ja, jeg har faktisk opplevd nøyaktig det samme. Jeg ble så lei meg - og det var så flaut! Jeg opplevde det i Bergen, da.

Anonymous poster hash: ef24e...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om den gang i min ungdom og jeg var i Oslo. På Karl Johan i en hjørnebutikk, husker ikke navnet. De hadde mye flotte klær, dyrt og veldig populær.

Det var der de handlet de som hadde god råd, forsto jeg den gang.

Jeg hadde gått forbi vinduene flere ganger, og hadde sett en bukse og en topp på en dukke der.Det der må jeg ha var tanken.

Så en dag gikk jeg inn i butikken. Et paradis for meg som kom fra en by uten slike butikker.

Da kommer den ene ansatte og sier, vi har nok ikke klær i din prisklasse her!!!

Hva viste hun om det? Jeg var anstendig kledd, siste mote,riktignok ikke fra den butikken. Hun kan jo ikke regne med at alle kjøper alt der

Jeg ble flau, og sint når jeg gikk ut. Jeg gikk rett opp til Sten og Strøm og handlet meg masse klær. Den gang var de populær på klær, vet ikke hvordan det er i dag.

Hver gang jeg går oppover Karl Johan når vi er i Oslo, så kommer jeg til hjørnet og jeg minnes dagen som den skulle vært i år

Anonymous poster hash: a02fe...5db

Den butikken på det hjørnet var jeg også innom da jeg skulle ha en fin kjole til søstersens bryllup.

Var en gnukk gammel kjerring som målte meg opp og ned med øynene før hun dro meg med til et ensomt, trist stativ med en fem-seks kjoler på som ikke var i nærheten av å være litt pene engang, mens hun mumlet noe for seg selv. Følte meg direkte ille til mote og gikk.

Jeg tok businessen min til Tina Ritzi på Majorstuen i stedet. Hundre ganger bedre service fra en fryktelig søt, litt tykkfallen bergensk dame i femtiårene som oppførte seg som hun aldri hadde gjort noe annet enn god service hele sitt liv. Beste 2500 kronene jeg har brukt noen sinne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir sint! Noe så frekt!

Og str. 42 er jo ikke så stort! Ok, bikbok har kanskje ikke bukser i den størrelsen, har prøvd å finne bukser der selv (str 40-42) og lite som passer. Men overdelene passer da! Og skikkelig frekt å kommentere slikt, når du ikke en gang hadde spurt om hjelp til å finne størrelser.

Bikbok er egentlig den butikken jeg unngår mest, med mindre det er noe veldig fint jeg bare "må" ha. Og det er rett og slett pga. de ansatte. Er mange som jeg synes ser stygt på meg/gir nedlatende blikk, sier ikke hei, og kun snakker med de andre ansatte i stedet for kundene.

Edit: kan jeg spørre i hvilken by og hvilken bikbok dette var?

Endret av happiest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...