Gå til innhold

Bikbok: "Vi har nok ikke klær i din størrelse"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke vits i å klage til butikken, klag sentralt



Anonymous poster hash: a02fe...5db
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd noe lignende. Jeg er stor (42 i BMI, men veldig pæreformet så jeg er ikke så stor oventil) og gikk inn på Victorias Secret som jeg har handlet ørten BH'er i før. Jeg ble møtt med:

Betjeningen: "Sorry, vi har ikke din størrelse her."

Jeg: "Eeeh, jeg har da mange BH'er fra VS."

Betjeningen: "Virkelig?" *måler meg* "Ja, det kan kanskje gå. Vi har ikke så mange i 40 tommer, men jeg skal finne noen, så kan du prøve."

Hun finner noen, jeg prøver og den er aaaltfor stor. Jeg trykker på knappen i prøverommet for å få hjelp og spør om ikke den er for stor for meg.

Betjeningen: "Hm, jo, det er den visst. Skal finne i 38 tommer."

Så finner hun den i 38 tommer og jeg prøver den. Den var også for stor.

Så jeg som ble møtt med "sorry, vi har ikke din størrelse" brukte altså den tredje største omkretsen de hadde. De kunne spart seg for den kommentaren altså. Jeg er ikke imponert over målingen til hun dama heller. Men jeg fikk i alle fall riktige mål til slutt og fikk med meg en lapp med hvilken størrelse jeg bruker i hvilke modeller.

Men uansett trenger de ikke å anta at man skal kjøpe til seg selv og muligens fornærme kundene.

Men jeg har opplevd å gå inn i en Bikbok-lignende butikk i utlandet og ble da møtt med: "Hei, leter du etter klær til deg selv eller andre?" "Ok, deg selv? Klærne våre er små i størrelsene altså, men jeg skal se om vi ikke kan finne noe til deg."



Anonymous poster hash: 5ab0e...8f2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches

Jeg har opplevd noe lignende. Jeg er stor (42 i BMI, men veldig pæreformet så jeg er ikke så stor oventil) og gikk inn på Victorias Secret som jeg har handlet ørten BH'er i før. Jeg ble møtt med:

Betjeningen: "Sorry, vi har ikke din størrelse her."

Jeg: "Eeeh, jeg har da mange BH'er fra VS."

Betjeningen: "Virkelig?" *måler meg* "Ja, det kan kanskje gå. Vi har ikke så mange i 40 tommer, men jeg skal finne noen, så kan du prøve."

Hun finner noen, jeg prøver og den er aaaltfor stor. Jeg trykker på knappen i prøverommet for å få hjelp og spør om ikke den er for stor for meg.

Betjeningen: "Hm, jo, det er den visst. Skal finne i 38 tommer."

Så finner hun den i 38 tommer og jeg prøver den. Den var også for stor.

Så jeg som ble møtt med "sorry, vi har ikke din størrelse" brukte altså den tredje største omkretsen de hadde. De kunne spart seg for den kommentaren altså. Jeg er ikke imponert over målingen til hun dama heller. Men jeg fikk i alle fall riktige mål til slutt og fikk med meg en lapp med hvilken størrelse jeg bruker i hvilke modeller.

Men uansett trenger de ikke å anta at man skal kjøpe til seg selv og muligens fornærme kundene.

Men jeg har opplevd å gå inn i en Bikbok-lignende butikk i utlandet og ble da møtt med: "Hei, leter du etter klær til deg selv eller andre?" "Ok, deg selv? Klærne våre er små i størrelsene altså, men jeg skal se om vi ikke kan finne noe til deg."

Anonymous poster hash: 5ab0e...8f2

Herregud, hva skjer med sånne folk da? Hvordan fungerer hjernen deres om de faktisk syns sånt er ok å si?!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!! Så forferdelig. Er det mulig?? Skriv en klage og husk å få med dato og klokkeslett du var der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bik Bok har dårlig kundeservice, generelt. Fjortisjenter som er mer opptatt av hverandre enn kundene.

Den dama du møtte må jo være lett mentalt tilbakestående.



Anonymous poster hash: 4965d...a02
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir litt som at man skal kommentere dersom en tydelig overvektig person kjøper seg godteri på en dagligvarebutikk. Jeg blir oppriktig satt ut over at folk i det hele tatt våger seg til å komme med slike kommentarer. Når det er sagt så selger jo Bik Bok også ulike typer tilbehør som kan være av interesse, så den kommentaren synes jeg var totalt unødvendig, særlig hvis du ikke har spurt en ansatt om hjelp eller hennes mening til noe som helst.

Hvilken Bik Bok var det? Vil veldig gjerne boikotte den butikken.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til denne damen hadde jeg glatt sagt "du har helt rett, her er det ingen ting å se på!", og gått med det samme. Videre hadde jeg sendt inn en klage til kjeden.

Butikkekspeditøren har ingen ting hun skulle sagt. Jeg er større enn TS, men kan finne klær på BikBok. Det avhenger jo helt av snitt, type tekstil og "fit"!

Anonymous poster hash: c2a40...5c0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten fin notis i avisa hadde vært passende her.



Anonymous poster hash: 392bd...f65
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt som at man skal kommentere dersom en tydelig overvektig person kjøper seg godteri på en dagligvarebutikk. Jeg blir oppriktig satt ut over at folk i det hele tatt våger seg til å komme med slike kommentarer. Når det er sagt så selger jo Bik Bok også ulike typer tilbehør som kan være av interesse, så den kommentaren synes jeg var totalt unødvendig, særlig hvis du ikke har spurt en ansatt om hjelp eller hennes mening til noe som helst.

Hvilken Bik Bok var det? Vil veldig gjerne boikotte den butikken.

Det er Bikbok i Tromsø (på Jekta).

Kontaktet avdelingslederen klokken 10 og hun skulle ringe meg tilbake, så ringte hun meg tilbake etter en halvtime og sa jeg måtte ha missforstått for ekspeditrisen hadde bare ment å være hjelpsom og mente ikke noe vondt med det hun hadde kommentert og at de håpte på å se meg igjen.

se meg igjen??... yeah right!

Anonymous poster hash: d97c9...095

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Bikbok i Tromsø (på Jekta).

Kontaktet avdelingslederen klokken 10 og hun skulle ringe meg tilbake, så ringte hun meg tilbake etter en halvtime og sa jeg måtte ha missforstått for ekspeditrisen hadde bare ment å være hjelpsom og mente ikke noe vondt med det hun hadde kommentert og at de håpte på å se meg igjen.

se meg igjen??... yeah right!

Anonymous poster hash: d97c9...095

I og med at avdelingslederen ikke legger seg langflat og beklager så ville jeg tatt dette et skritt videre. Skriv til avisen ellernoe. Eller bikboks facebook side, kan fort bli delt til mange. Du burde absolutt ikke finne deg i dette.

Anonymous poster hash: 0cdfe...139

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss boykotte bikbok!

Er veldig tynn, så je ghar aldri fått sånne kommentarer, men jeg har ofte opplevde at ansatte hos bikbok ikke var hyggelige! Og jeg snakker om flere butikker, ikke bar én!



Anonymous poster hash: f238f...92e
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fast kunde hos bik bok, og føler at klærne (med unntak av buksene) er så normale de kan bli i størrelsen.

når det er sagt, så synes jeg at servicenivået der har tapt seg mye over de siste årene! i ditt tilfelle hadde jeg gått til avisen, og skrevet om din opplevelse der.

som noen andre skrev så tror jeg ikke det alltid hjelper å kontakte butikken selv.



Anonymous poster hash: fca22...81a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, faste kunder hos BikBok syns selvsagt størrelsene der er normale....

De har klær for ungdommer, smale ungdommer. Selv er jeg over 180 cm og med "svømmer-rygg", og har ALDRI kunnet handle på Bikbok selv om jeg har smal kroppsfasong ellers. Har også blitt møtt med "vi har ikke noe som passer til deg her".

Tror kanskje de ekspeditrisene burde se Pretty Woman - og lære hvordan man går glipp av store kasseslag. Antar de ikke jobber på provisjon...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Bikbok i Tromsø (på Jekta).

Kontaktet avdelingslederen klokken 10 og hun skulle ringe meg tilbake, så ringte hun meg tilbake etter en halvtime og sa jeg måtte ha missforstått for ekspeditrisen hadde bare ment å være hjelpsom og mente ikke noe vondt med det hun hadde kommentert og at de håpte på å se meg igjen.

se meg igjen??... yeah right!

Anonymous poster hash: d97c9...095

Da skriver du en saklig klage til BikBok sentralt.

Bik Bok AS, Bergerveien 5, 1396 Billingstad, Norge (Org nr: NO981930010)

Postadresse: Postbox 194, 1377 Billingstad, Norway

Når det er sagt, så opplevde jeg på en HM-butikk at ekspeditrisen sa til meg at "gravid-avdelingen er der borte". Jeg var slett ikke gravid, men ganske tykk. Jeg gikk raskt ut igjen derfra, for å si det slik.

Anonymous poster hash: dd616...b6a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Bikbok i Tromsø (på Jekta).

Kontaktet avdelingslederen klokken 10 og hun skulle ringe meg tilbake, så ringte hun meg tilbake etter en halvtime og sa jeg måtte ha missforstått for ekspeditrisen hadde bare ment å være hjelpsom og mente ikke noe vondt med det hun hadde kommentert og at de håpte på å se meg igjen.

se meg igjen??... yeah right!

Anonymous poster hash: d97c9...095

Det var en veldig pen måte å si "Du var bare dum og ikke skjønte hva som skjedde,men synd det,hade!" Ingen unnskyldning eller erkjenning,etterfulgt av en glatt(falsk) høflighetsfrase. Fy søren.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At det går an? Noen er så frekke at det skulle vært forbudt:O når det er sagt syns jeg bikbok er en drittbutikk. Jeg må alltid opp i størrelse der. Pleier å bruke str 38 i bukser, men kjøper jeg på bikbok må jeg gjerne opp i type L/XL. I andre butikker ville det vel tilsvart en M. Tror ikke jeg er alene om å føle meg større enn jeg er når jeg må opp i størrelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes...

En kan jo ikke gå ut ifra at ALLE som slentrer innom en butikk skal ha noe til seg selv...det er da mulig å handle for/til andre også.

Er selv litt rund i kantene, men har aldri opplevd lignende uansett hvilken butikk jeg har vært i. Hadde blitt helt satt ut om noen sa noe slikt til meg!
Ta det gjerne til media, det ble jo tydeligvis ikke tatt alvorlig nok av sjefen. Rart hvilken effekt det kan ha å sette lys på slikt i media, da er det ikke måte på hvor lei seg de er.



Anonymous poster hash: fa6bc...a2b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, faste kunder hos BikBok syns selvsagt størrelsene der er normale....

De har klær for ungdommer, smale ungdommer. Selv er jeg over 180 cm og med "svømmer-rygg", og har ALDRI kunnet handle på Bikbok selv om jeg har smal kroppsfasong ellers. Har også blitt møtt med "vi har ikke noe som passer til deg her".

Tror kanskje de ekspeditrisene burde se Pretty Woman - og lære hvordan man går glipp av store kasseslag. Antar de ikke jobber på provisjon...

Ekspeditøren her var skammelig frekk og en klage er absolutt på sin plass! Men etter min mening er det like skam frekt å ta det problemet ut over kundegruppen. Som jeg ser noen i tråden gjør.

Nei jeg er verken et barn, en ungdom eller en pygme, jeg er en voksen kvinne på snart 30 år, petit i kroppen og handler i de ytterst få butikkene jeg faktisk kan handle klær. Å si om klessbutikker som henvender seg fortrinnsvis til større damer som butikker som selger klær til store/tykke/feite kjemper ville selvsagt vært frekt å si.

Jeg er enig med deg at Bikk Bok er små i størrelsen på samme måte som f.eks lindex og Ellos generelt er store i størrelse.

Selv synes jeg det er litt trist at det finnes så få petit butikker i Norge og vi kunne godt ha godt av flere samt flere av + size butikkene, det er da tross alt slik at kvinner kommer i alle fasonger og størrelser og ikke bare medium:) heldigvis!

Men som sagt til sakens tema, frekke, frekke drittkjæring, og jeg synes det er ganske hårreisende at butikken bare føyser slikt unna. Alle bør bli møtt med respekt i butikker som har som jobb å selge ting til forbrukere.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...