Gå til innhold

Bikbok: "Vi har nok ikke klær i din størrelse"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest daisydaisy

Synes slike kommentarer er upassende uansett. Spiller ikke noen rolle om vedkommende skal kjøpe klær til seg selv eller andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treninger ikke å være overvektig for å bruke størrelse 42. Høy, breiskuldret, mye muskler? Da kan du fort komme opp i størrelse 42.

Dessuten er ikke en størrelse lik i alle butikker. Det er vanskelig å si at man er en bestemt størrelse, og at alle over eller under den bestemte størrelsen er det ene eller andre.

Dette gjelder vel hovedsaklig menn, bmi er jo helt feil når man har en viss mengde muskler. :-)

Den ansatte skulle helt klart formulert seg bedre, men det er ikke sikkert hun sa det med stygge intensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var? De har store jeans og klær i XL.

Forøvrig fikk jeg en gang beskjed om å heller se etter klær på barneavdelingen, taktløst av ansatte men ikke noen krise.

Men de har ikke vanligste størrelser, de har de jo sagt selv :) Jeg bruker L, men ikke søren om jeg får på meg noe fra bikbok :P Fant en fin kjole der engang som var stor størrelse, men fikk den ikke på meg i heletatt, var ikke snakk om. Var rett og slett for brei over hofta og da kommenterte ekspeditøren om at klærne var lagt for ungdommer som ikke hadde former som en voksen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Bikbok i Tromsø (på Jekta).

Kontaktet avdelingslederen klokken 10 og hun skulle ringe meg tilbake, så ringte hun meg tilbake etter en halvtime og sa jeg måtte ha missforstått for ekspeditrisen hadde bare ment å være hjelpsom og mente ikke noe vondt med det hun hadde kommentert og at de håpte på å se meg igjen.

se meg igjen??... yeah right!

Anonymous poster hash: d97c9...095

Håper å se deg igjen når de sier at du ikke har noe der å gjøre? Whaat?

Helt forkastelig at noen kan finne på å komme med slike uttalelser. Kanskje kan det være greit å være høflig og si at butikken selger klær i små størrelser og at en er redd vedkommende ikke finner klær som passer, men da bør personen som jobber der forsikre seg om hvilke type klær kunden ønsker å handle, og ikke minst om det er til seg selv.

Anonymous poster hash: c0d43...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder vel hovedsaklig menn, bmi er jo helt feil når man har en viss mengde muskler. :-)

Den ansatte skulle helt klart formulert seg bedre, men det er ikke sikkert hun sa det med stygge intensjoner.

At bmi blir helt feil, gjelder hovedsaklig muskler, ja.

Jeg er overvektig når jeg har for høy bmi. Jeg er likevel IKKE overvektig når jeg er str 42, da har jeg en bmi på ca 24. Str 40 tilsvarer bmi 23,3 på meg. Ikke unormalt muskuløs, men høy og epleformet.

Anonymous poster hash: 75959...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns de har helt vanlige størrelser jeg. Bruker xs i buksene derifra, syns det er likt som på andre butikker.



Anonymous poster hash: 1c055...ffd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de har helt vanlige størrelser jeg. Bruker xs i buksene derifra, syns det er likt som på andre butikker.

Anonymous poster hash: 1c055...ffd

Det er mulig at XS er det samme som andre steder, men str XL er alt for lite til meg, selv om jeg passer fint i L "alle andre steder".

Anonymous poster hash: 75959...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at XS er det samme som andre steder, men str XL er alt for lite til meg, selv om jeg passer fint i L "alle andre steder".

Anonymous poster hash: 75959...39a

Tok med min kjære mor der en gang, da vi ikke klarte å finne en fin jeans til henne noe som helst sted. Hun brukte da størrelse 44 og passet inn i størrelse L.

Skjønner ikke hvordan man kan bli sint på en butikk pga klærne der er små i størrelsen.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med min kjære mor der en gang, da vi ikke klarte å finne en fin jeans til henne noe som helst sted. Hun brukte da størrelse 44 og passet inn i størrelse L.

Skjønner ikke hvordan man kan bli sint på en butikk pga klærne der er små i størrelsen. :P

1. Da må din mor ha hatt flaks, for jeg bruker 42 og finner ikke noe der (hender jeg er innom i følge med min lillesøster som handler der)

2. Jeg har aldri vært sint på at de har små størrelser. Hvor har du fått det i fra??

Uansett hvilke størrelser og prisklasser en butikk har, bør alle være velkomne som kunder. Jeg handler vel så mye i barneavdelingen (til mine barn) og herreavdelingen (gaver til mannen min og andre menn vi kjenner), og er glad ingen har forsøkt å "bortvise" meg pga jeg ikke passer i klærne de selger der.

Anonymous poster hash: 75959...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...