Gå til innhold

Bikbok: "Vi har nok ikke klær i din størrelse"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En tanke som har fulgt meg i flere uker nå.
Jeg var innom BikBok rett etter påske for å se etter noe til bursdagsgave til søskenbarnet mitt, som for øvrig bruker veldig mye klær fra bikbok.

Da jeg var inne i butikken så jeg en av de som jobbet der sto å så mot meg, så kom hun plutselig bort til meg å sa "Vi har nok ikke noe i din størrelse... hvis du sier hva du er ute etter så kan jeg kanskje anbefale en butikk" Jeg ble så overumplet og litt sjokkert samtidig som jeg ble flau siden det sto kunder rett ved siden av meg som hørte det og liksom da begynte å se på meg for å se hvor stor jeg er... Jeg bruker størrelse 42, så er kraftig men ikke kjempefeit og jeg synes det var litt frekt å kommentere sånt, da kunne hun isteden spørre om det var noe jeg så etter... så etter hun sa det responderte jeg med "jeg ser etter noe jeg kan gi søskenbarnet mitt i bursdagsgave" så fortsatte hun "har du prøvd å sett på H&M eller Cubus? de har pluss avdelinger med mye å velge i" så sa jeg "emm... søskenbarnet mitt bruker str. S/M, så jeg tror nok ikke noe fra plussavdelingene passer henne, men jeg skjønner at jeg ikke er velkommen her" så gikk jeg bare ut der i fra...

Har noen andre hatt lignende opplevelser?



Anonymous poster hash: 3333f...a2f
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Jøss. Jeg har heldigvis ikke hatt slike opplevelser. Vedkommende var da særdeles lite profesjonell. Godt at du klarte å si i fra at du skjønte at du ikke var velkommen og at det var derfor du gikk. Jeg hadde nok sendt inn en aldri så liten skriftlig klage til hovedkontoret til kjeden. Tviler desverre på at så mye blir gjort etter det, men jeg hadde nok gjort det for å si i fra om at ikke alle som jobber hos dem er like serviceinnstilte. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi wow, det tror jeg at jeg hadde sendt inn en klage om! Man kan jo ikke være så frekk!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke en sak i media for mange år siden hvor sjefen for BikBok hadde gått ut og sagt at de ikke ønsket at overvektige skulle bruke klærne deres så derfor laget de ikke klær i større størrelser eller noe? Må se om jeg finner den. Uansett, TS: KLAG!



Anonymous poster hash: a73c4...62f
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun skulle aldri jobbet i klesbutikker. Om dette var meg ville jeg kontaktet sjefen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

:o er det mulig?! Sa ikke de andre kundene noe til henne?

Makan til frekkhet. Har heldigvis ikke opplevd noe sånt selv, men hvis jeg Gjør det en dag, skal h*n sannelig få høre. Sånt sier man bare ikke! Håper du kontaktet sjefen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, på en klesbutikk der jeg tidligere hadde kjøpt bukser i en størrelse som passet, og så kom jeg tilbake et par dager etterpå og skulle kjøpe noen flere (og da i en str mindre pga planlagt slanking). Jeg plukket ut de buksene jeg skulle kjøpe. Ekspeditøren stilte seg opp og så på meg og sa: "de der får du ikke på deg" "hvilken str bruker du?" Så forklarte jeg da, at jeg skulle ned i vekt og valgte å kjøpe de på forhånd ettersom de var på salg.



Anonymous poster hash: 75d62...fa3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Drøyt!!

Det er jo vanvittig frekt, men jeg tenker at den butikkansatte nok bare var en komplett idiot, synes nesten litt synd på henne som er så blottet for sosial intelligens. Det hender vel de må henvise noen kunder til andre butikker da de jo syr klær for barn omtrent, men hun tok det veldig på forskudd der..!

Hadde ringt sjefen, eller sendt en mail til hovedkontoret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg har vært borti noe lignende da jeg skulle kjøpe kjole på Lene V for flere år siden. Her i byen hadde de i den tiden to avdelinger av butikken, en i sentrum og en på et kjøpesenter utenfor sentrum. Jeg var i sentrum og fant kjole i riktig størrelse og var også vant med å finne en del klær i rett størrelse der. Problemet mitt var egentlig mest at jeg ikke fant noe jeg likte, og dermed prøvde jeg litt forskjellig og funderte litt. Da sa dama bak disken at "kanskje du burde dra til den andre butikken vår, for der har de større størrelser og fører mer damete klær. Her har vi mer ungdomsklær". Ikke nok med at jeg tydeligvis var for stor i hennes øyne, men jeg var visst ikke ungdommelig nok heller som 24-åring. Jeg var forøvrig innom samme butikken en annen gang og da fikk jeg omtrent samme beskjeden. Det ble liksom aldri min favorittbutikk, merkelig nok :rolleyes:

Den beskjeden du fikk var helt på trynet! Så bra at du fikk sagt i fra før du gikk. Håper du tok kontakt med ledelsen etterpå og sa i fra om den elendige kundebehandlingen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frekt, men (desverre) helt sant. De lager klær for pygmeer og veldig tynne folk.



Anonymous poster hash: dd616...b6a
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt, men (desverre) helt sant. De lager klær for pygmeer og veldig tynne folk.

Anonymous poster hash: dd616...b6a

Synes jeg ser pygmeer bla i klær med skjold og bue :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What, selv om man er str 42 så er man jo ikke tjukk! :O

Hvor ligger denne BikBok'en? Frekk var a!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BikBok lager generelt klær i små størrelser også, og det er de butikkansatte klar over. Flere ganger jeg har vært på BikBok og ansatte forteller meg at klærne er små i størrelsen. Skjedde nå nylig at jeg kjøpte en jakke fra en fashion kolleksjon der, og de hadde kun L og XS igjen, L satt helt perfekt for meg. Så kom jeg til kassen og hun som sto der tittet på størrelsen jeg hadde valgt ut og spurte om jeg var heldig og passet den siste de hadde igjen. Jeg svarte at den satt fint, så da responderte hun med at "ja, de er jo så små i størrelsen..." Ikke at det var negativt rettet mot meg, men. Har flere venninner som ikke passer klær der, selvom de er normale. Hender også at jeg ikke passer enkelte plagg fordi jeg har stor rumpe ;p

Men nok om det. Vil bare gi deg en stor klem <3 Jeg er sikker på at du er kjempefin, 42 er ikke en veldig stor størrelse. BikBok går jo somregel ikke høyere enn L, og det tilsvarer en vanlig M. Hun ansatte må tydeligvis ikke ha hatt noen form for sosiale antenner, så du får heller tenke at det er synd på henne, og godte deg med det.



Anonymous poster hash: 0cdfe...139
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre, klag! At de ikke har din størrelse burde absolutt ikke ha noe å si for om du kan være der eller ikke, spesielt da de også selger accessories +++.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ekspeditøren burde nok fått klarhet i hvem du var på jakt etter klær til. Deg selv eller noen andre. Om vedkommende i etterkant da hadde beklaget og sagt at de ikke har klær i din størrelse hadde det gått som en korrekt og informerende kommentar. Slik det forløp i dette tilfellet var det nok et digert tråkk i salaten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like dumt som å si til en dame at hun ikke kan handle i en herrebutikk.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...