Gå til innhold

Bra skrekkfilm


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Etter å ha ergret meg grønn :kul: over alle de elendige skrekkfilmene som kommer fra Hollywood, har jeg funnet ut at de faktisk lager eminente skrekkfilmer i Asia, og da primært Japan og Hong Kong.

I motsetning til de amrikanske filmene, hvor teite tenåringer blir drept i film etter film med masse blod og gørr, har de asiatiske filmene et mye mer intelligent plot som spiller mer på psykologisk uhygge. Noen av disse er rett og slett så skremmende og forstyrrende at man kjenner hårene reiser seg på hodet og man har ikke så lyst å slå av lyset om kvelden.

De to eneste BRA og orginale filmene(skrekk) som er kommet fra Hollywood de siste 10 årene er Blair Witch Project og 6th sense.

For de som likte disse er det verdt å sjekke ut

- "The pulse/Kairo" av Kiyoshi Kurosawa, Japan 2002

- "The eye/Jian gui" av Oxide Pang Chun/Danny Pang, HK/Thailand 2002

- "The ring/Ringu" av Hideo Nakata, Japan 1998

Filmene må sannsynligvis bestilles over nett, ellers kan man prøve Akers mic i Oslo.

Forøvrig er det ganske ille at kino/video-bransjen er så TOTALT preget av hollywood-produksjoner her i Norge. Filmer fra andre deler av verden får man sjelden se her i landet, om man ikke tilfeldigvis ramler over en på TV eller en eller annen filmfestival.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Ringu får man tak i overalt, tror jeg. Har sett den både på Platekompaniet og Spaceworld.

Uansett tror jeg at bransjen har fått øynene opp for "ikke-Hollywood"-filmer i det siste. Så faktisk "Battle Royale" på Platekompaniet også. Har ikke sett den selv, men har hørt at den skal være bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...