Gå til innhold

klage litt


apm14

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare klage over mye som gjør meg sint akkurat nå og som plager meg selv om noe av det ligger tilbake i tid.

F.eks det at jeg driver eget firma etter at jeg ble skilt, og at mange av varene som ble oppbevart ute ble ødelagt, altså hærverk. Siden det var det siste i rekken av en del Ùhell `som jeg vet min eksmann sto bak, og siden det var så omfattende, gikk jeg til politiet for å anmelde det. Jeg kan fortelle at jeg driver med utendørsvekster- og at de var blitt sprøytet av et giftstoff, noe jeg fikk bekreftet av folk innen yrket.

så sier damen som tar i mot masse om at `du vet det har vært en hard vinter.. og når jeg fikk forklart at det var nygrodd,/ nye vekster, sa hun ;men det kan jo ha vært feil fra leverandør.

Etter mye om og men fikk jeg levert anmeldelse, og reiste hjem , trodde de skulle komme å se, men nei alt ble brunt og stygt og vi hev alt sammen, det finnes ikke noen forsikring som dekker sånt. Jeg ringte etter noen uker og lurte på om anmeldelsen var registrert? Jo den var bare feilsendt til en annen by (?) så både bekreftelse på anmeldelse og henlegging kom i posten noen uker senere.

Hvorfor jeg tror eksen gjorde det ? Vel både fordi det skjedde akkurat i de 2 dagene jeg hadde ferie- og at jeg ble oppringt av et firma som lurte på hvor de skulle sende faktura for 20 ltr plantegift som var hentet ut av ham 2 dager før jeg reiste- og omtrent samtidig som han fikk vite at jeg skulle reise,

men jeg er ikke sur på ham det er egentlig merkelig. Det nytter uansett ikke, han benekter alltid alt og er jeg sur på ham får jeg 1000 ganger tilbake.

Så er jeg sur på skolen til ungene. For vi ble meldt til barnevernet fordi jeg oppsøkte rådgivning med jevne mellomrom, med den største og så med den minste.

ikke av skolen, men av fam.rådgivning.

Jeg tror intensjonen til de vi var i samtale med var god, de så jeg strevde veldig med samarbeidet, med far, og vi hadde eldre barn som slet med senvirkninger etter år med krangel.

Det ble henlagt, men gjett hva skolen (forøvrig en privat skole) hadde skrevet

til barnevernet; jo at de syntes det var vanskelig å samarbeide med mor, (men far var bra)og at barnet vårt hadde dårlig hygiene! Vi hadde hatt 2 møter med denne læreren! Jeg ønsket at barnet skulle prøve å gå noen dager på den gamle nær skolen (som barnet gikk på i 2 år før far ønsket at barnet skulle gå på privatskolen nærmere ham ), siden det hadde vært et turbulent år ved denne privat skolen.

Først sluttet læreren, så kom rektor inn, og så sluttet rektor, og så etter et halvt år uten lekseark- lærer - noe som helst info, så overtok da denne rutinerte læreren klassen. I mellomtiden sluttet mange elever- men nye kom til- og det som var essensen, var at jeg forsto at barnet vårt ble mobbet i denne tiden.

heldigvis har det kommet inn nye som gjør at det fungerer bedre.

Men jeg uttrykte ønske ønske om prøvetid på gamle skolen under et møte.

Jeg husker ennå hvordan den eldre læreren klappet igjen boka og sa: det anbefaler vi ikke.

Vel, jeg konfronterte henne her om dagen. Hun bare hevet litt på øyenbrynene og kunne ikke helt huske hvordan hun hadde formulert seg, men opplevde meg som veldig krass. (Krass ? fordi jeg kritiserte?) Og hvorfor hadde de ikke informert meg og faren om dårlig hygiene? Nei, var ikke det noe som en annen lærer hadde nevnt for oss?? Nei- uff da skulle hun ikke ha sagt det.

Er det et problem spurte jeg ? Nei det var jo ikke det

Altså jeg skjønner at jeg har ikke en dritt å stille opp mot slikt

Så er det økonomien- jeg tapte masse penger på det som skjedde- + folk som ikke betaler + at jeg var uheldig på flere områder.

Men nav kan ikke gi meg noen støtte- da jeg har eget firma og det er selvforskyld iflg.nav. I et øyeblikks desperasjon meldte jeg meg på et kurs i arbeidsøking, fordi der kan man få ca 400 kr dagen.

Men jeg skjønte at det ikke kom til å fungere, og spurte om jeg kunne ta det halvt mens jeg jobbet resten. det var ok. Så ble jeg syk de første dagene, ungene ble syke og alt var et kav. Jeg glemte hele kurset, men fikk en beskjed på telefonsvareren at hvis jeg ikke kom , ville jeg miste enslig forsørger stønad.

Wow- har jeg en stønad jeg ikke vet om? Jeg må virkelig ringe tilbake å høre.

Nå er det så magert at jeg har brukt opp alle reserver.

Men i fjor gikk det bra.

Så dum jeg var som ikke sparte.

Her om dagen fikk jeg 3 brev på en gang: avslag på støtte fra Nav- faktura fra advokaten som hjalp meg å beholde huset- tresifret -, brev fra barnevernet. men det var om henleggelse da.

2 dager tidliger fikk jeg brev om tilbakebetaling av overgangstønad-- som jeg hadde fått for mye av for 2 år siden

Etter jeg har lest gjennom nå virker det ikke ille.Konflikter med eks sliter mest, feks la jeg ut på Finn saker som jeg trodde vi hadde delt og var ferdig med. Han har tilgang på e-posten - vet ikke hvordan, og kom og forlangte det,

det har bare stått her urørt i 5 år. Og fremdeles ting som går i stykker helt uten forklaring.

Siste som irriterer:

Foreldre til noen i klassen som vil at alle må slutte å spille div spill- fordi deres barn ikke håndterer det ( hacket andre)

Foreldre som maser om hvilke typer kaker jeg bør lage til dugnaden.

Nå håper jeg at jeg ikke irriterer meg mer i hele tatt.

Jeg har så fine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...