Gå til innhold

Rot på fortau


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i ett rekkehus nært sentrum i en av Norges støste byer. Det er 7 hus i rekken. De aller fleste av dem inneholder en eller flere utleieenheter.
Så til problemet; i det ene huset er det 4 utleieenheter. Hver av disse har 2 søppelspann, så da er det 8 søppelspann på dette huset.
Disse står konstant "parkert" på fortauet i gaten. De blokkerer for fotgjengere, blir fulle av søppel som blir dratt utover osv.
Jeg har flere ganger gått å flyttet spannene så de ikke blokkerer like mye.

Aller helst skulle jeg sett at de satt dem inn på egen eiendom når det ikke er søppeltømmingdag.
Hvordan går jeg frem for å få disse spannene flyttet? Jeg tror ikke huseier bor der selv.

Jeg tar meg selv i å bli en sånn kjip "nabokjerring", men det er kjempeirriterende, f.eks når jeg er ute med barnevogn, barn på sykkel o.l, og det ser dessuten veldig shabby ut.



Anonymous poster hash: 26d36...e0a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt søppeltømmeselskapet eller kommunen din.

Søplewpqnn kan stå ute den dagen det er tømming, men skal ikke stå ute de øvrige av ukens dager.

Anonymous poster hash: f3a04...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sender jeg en mail, som den kjipe nabokjerringa (i midten av 20-årene...) jeg har blitt.
Det er forøvrig fler som har spannene stående ute, men ved dette huset er det jo 8 stk i en klynge...



Anonymous poster hash: 26d36...e0a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er en sånn kjerring jeg også, som liker at det er orden og pent rundt meg. Er 10 år eldre enn deg da ;)

Jeg setter pris på at unge ser og tar tak i ting rundt seg. Så jeg heier på deg!!

Anonymous poster hash: dbecb...87a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sender jeg en mail, som den kjipe nabokjerringa (i midten av 20-årene...) jeg har blitt.Det er forøvrig fler som har spannene stående ute, men ved dette huset er det jo 8 stk i en klynge... Anonymous poster hash: 26d36...e0a

Be og om tilbakemelding dersom du har sendt mailen feil og om å få oppgitt mailadresse til rette vedkommende/instans.

Uten at jeg vet om du har klart å finne frem til rette adresse for dette søppelproblemet.

Alder bestemmer ikke at en liker å ha det trivelig rundt seg, stå på!

Anonymous poster hash: f3a04...e23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kommune eller renovasjonsselskapet for en lokal renovasjonsforskrift. Dette skal normalt være regulert der (og om du ikke finner noen så etterspør - det skal finnes).

Det vil ofte være opp til renovatørene (de som er ute for å tømme) å legge igjen lapper med info om at beholdere ikke er plassert riktig, men det er varierende hvor godt det blir praktisert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kontaktet og fikk svar av renovasjonsselskapet som skulle ta tak i det 👍

Anonymous poster hash: 26d36...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...