Gå til innhold

du med espressomaskin...


Gjest anobano

Anbefalte innlegg

Gjest anobano

Blir all melken som steames tykk? På min espressomaskin så blir det bare danna et lite lag med skum øverst og resten av melka er bare varm og like rennende som den var fra før av..

Jeg har en maskin med sånn "tut" på siden.

Man skal vel kunne bruke lettmelk eller må man bruke helmelk?

Er lite fornøyd med maskinen og vurderer og bytte den inn til en automatisk, enten med melkebeholder eller slange (cappuccinotore)

Endret av anobano
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, når du steamer melk blir ikke all melka tykk. Du skal få et tykt skum, hvis du gjør det med riktig teknikk (steamekoppen lett på skrå så du får en stor overflate, ha steamen må være varm nok og tuten holdes rett under overflata til melka. Beveg på beholderen mens du steamer så du får jevn varme, men mest skum på toppen. IKKE kok melka!) og kald melk. H-melk er visstnok enklest (pga fettinnholdet), men jeg har ingen problemer med lettmelk. Skummamelk har jeg ikke prøvd, men vil anta at det ikke vil bli noe resultat pga før nevnte fettinnhold, dvs mangel på sådan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om en steamer? espressomaskiner lager espressoshots.



Anonymous poster hash: 87fae...c71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anobano

Snakker du om en steamer? espressomaskiner lager espressoshots.

Anonymous poster hash: 87fae...c71

espressomaskin med steamer-funksjon ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

espressomaskin med steamer-funksjon ja

Steaming handler om teknikk, maskinen tenker ikke, forutsett at dette er en maskin hvor du står for steamingen selv. Se litt rundt på videoer på youtube, og evt. kjøp deg temperaturmåler til å ha i melken mens du steamer, da vil det bli enklere å følge med. Hvor mye "skum" det blir, kommer an på hvor lenge, og til hvilken temperatur du slipper inn luft i melken.

Anonymous poster hash: 87fae...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...