Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

På mine rusleturer gjennom nabolaget har jeg i høstmørket lagt merke til flere som har GIGANTISKE (type 70x130 cm) fotolærret av ungene sine på veggen. Opptil FlERE på samme vegg. Og langs denne veggen har de selvfølgelig en sjenk av beste ikea-kvalitet som taxfree-spriten står utstillt på (inkl. den hvite nettingen rundt flaskene)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På mine rusleturer gjennom nabolaget har jeg i høstmørket lagt merke til flere som har GIGANTISKE (type 70x130 cm) fotolærret av ungene sine på veggen. Opptil FlERE på samme vegg. Og langs denne veggen har de selvfølgelig en sjenk av beste ikea-kvalitet som taxfree-spriten står utstillt på (inkl. den hvite nettingen rundt flaskene)

Det er definitivt mest givende å gå tur i mørket! :jepp:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har lissom utstillt taxfreesprit blitt harry også nå? Hva med søt hvitvin på "morsomme" flasker formet som noe helt annet da? Det kan da aldri gå av moten som dekorelement?

:icon_lol:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiger som ikke er til å klatre på stilt opp her og der i hjemmet.

Det der har jeg aldri skjønt. F.eks sånne stiger som står lent mot veggen på badet, for å henge håndklær på: hvorfor?? De tar jo så himla mye plass, ikke bare på veggen, men på gulvet i tillegg, liksom. Og bad er jo gjerne aldri så store som man gjerne skulle hatt dem. Jeg kjenner jeg blir litt irritert når jeg ser sånne. :fnise:

Endret av Bodillen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har lissom utstillt taxfreesprit blitt harry også nå? Hva med søt hvitvin på "morsomme" flasker formet som noe helt annet da? Det kan da aldri gå av moten som dekorelement?

:icon_lol:

Haha! Jeg hadde faktisk en lyserosa vinflaske (seff søt hvitvin) formet som en katt som dekorasjon i min første leilighet da jeg var rundt 18! Den passet så bra til glassbollen med farget sand og dekorative pyntesteiner fra Nille! ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Shabby chic i hvitt/turkis. Jeg spyr snart!

- Servise/alt mulig i pastellfarger med hvite prikker. Altfor sukkersøtt.

- Stjerner. De passer best til jul, synes jeg.

- Har til gode å finne et ENESTE ordtaksplakett/veggord med nevneverdig snert.

- De evinnelige Che Guevara-karikaturene. Han var en kommunist, terrorist og morder, og hadde han levd i dag ville han mest sannsynlig ha driti tynt i hvor antikonformistisk du innbiller deg at du er.

- Smørerier i oljemaling.

- "KEEP CALM AND CARRY ON!" Aaargghhhh!!!

- "Retro". Tror neppe Ola Nordmann på tidlig 70-tall hadde keramikkugler og stjerner overalt.

- Hvite saueskinn

- Alle disse hersens pleddene. Jeg er enig med andre innlegg her; pledd/tepper skal brettes fint sammen og legges i skapet i gangen/soverommet. Til nød kan de henges over armlenene om vinteren, når pledd oftere er til nytte.

Ellers er jeg glad at minimalismen har sluppet taket. Det er liksom endelig "lov" å gi hjemmene våre et personlig preg, men det er mye som går igjen overalt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Shabby chic i hvitt/turkis. Jeg spyr snart!

- Servise/alt mulig i pastellfarger med hvite prikker. Altfor sukkersøtt.

- Stjerner. De passer best til jul, synes jeg.

- Har til gode å finne et ENESTE ordtaksplakett/veggord med nevneverdig snert.

- De evinnelige Che Guevara-karikaturene. Han var en kommunist, terrorist og morder, og hadde han levd i dag ville han mest sannsynlig ha driti tynt i hvor antikonformistisk du innbiller deg at du er.

- Smørerier i oljemaling.

- "KEEP CALM AND CARRY ON!" Aaargghhhh!!!

- "Retro". Tror neppe Ola Nordmann på tidlig 70-tall hadde keramikkugler og stjerner overalt.

- Hvite saueskinn

- Alle disse hersens pleddene. Jeg er enig med andre innlegg her; pledd/tepper skal brettes fint sammen og legges i skapet i gangen/soverommet. Til nød kan de henges over armlenene om vinteren, når pledd oftere er til nytte.

Ellers er jeg glad at minimalismen har sluppet taket. Det er liksom endelig "lov" å gi hjemmene våre et personlig preg, men det er mye som går igjen overalt.

For noen av oss er faktisk pledd en nytte året rundt da, jeg kryper under et pledd når jeg skal kose meg i sofaen hver kveld omtrent. Skjønner ikke hvorfor i all verden man skal gjemme de i et skap.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen av oss er faktisk pledd en nytte året rundt da, jeg kryper under et pledd når jeg skal kose meg i sofaen hver kveld omtrent. Skjønner ikke hvorfor i all verden man skal gjemme de i et skap.

De tar opp en del plass, og sånne pledd i fleece eller fuskepels støver/røyter veldig, særlig i små leiligheter. Men de er deilige å krype under :)

(Jeg har ikke pledd, men vatterte "quiltede" tepper. De støver mindre, røyter ikke og tåler vask på høy temperatur. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa nips havner lengst nede. Pyntegjenstander som kke er av nytte - eller affeksjonsverdi ser jeg ikke noe mening med å ha hvis man ikke har for stor plass. Jeg bryr meg ikke om hvordan andre har det hjemme og har aldri irritert meg. Det som irriterer er overflodssamfunnet vi lever i.

Endret av Emmerdale
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg har nevnt det før, men spots (spotter?) i taket, ialle mulige rom, der det ikke hører hjemme? På bad er det ok. Kanskje i en gang/entre/trapp, der man trenger lys, og intereriøret ikke er så viktig som nytteverdien. Men kjøkken, stue, soverom osv? Ikke pent. Og lysekroner. Ok i en stue der det passer, selv om jeg ikke vil ha det selv. Men på kjøkkenet? Soverommet? Liker det ikke. Men hos oss bryr vi oss minimalt om interiør, og det vi får skryt for, er de fine lampene, at det er én enkel midt i hvert rom (har små andre i tilegg). Det trøster meg litt, når jeg tror jeg er helt alene om å mene dette, noen er i hvert fall enig med meg. Lampene våre er stort sett gamle fra ikea, og folk tror det ikke, det er nemlig ikke de som er overalt. Det er så vanlig å legge in spotter (spots?) at det blir spesielt å ikke ha det.

Fint for oss. For meg blir kombinasjonen særlig rar: krystalllysekrone og spotter, til og med i samme rom.

(Det bryr meg ikke at andre har det, jeg HATER det ikke, vil bare ikke ha det selv).

Anonymous poster hash: 39232...082

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosa nips havner lengst nede. Pyntegjenstander som kke er av nytte - eller affeksjonsverdi ser jeg ikke noe mening med å ha hvis man ikke har for stor plass. Jeg bryr meg ikke om hvordan andre har det hjemme og har aldri irritert meg. Det som irriterer er overflodssamfunnet vi lever i.

Nå har jeg faktisk ikke en eneste ren pyntegjenstand i stua fordi jeg ikke finner noe som helst jeg syns er fint (har blomster og lysestaker, bilder og sånt, men ikke en ren gjenstand som bare er til pynt), men for at noe skal få affeksjonsverdi så må jo nettopp noen ha kjøpt det og gjerne eid det før. Slik får man jo gjenstander med affeksjonsverdien. Ergo må man kjøpe inn en unyttig pyntegjenstand for at det skal få affeksjonsverdi for en selv eller andre.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg hadde faktisk en lyserosa vinflaske (seff søt hvitvin) formet som en katt som dekorasjon i min første leilighet da jeg var rundt 18! Den passet så bra til glassbollen med farget sand og dekorative pyntesteiner fra Nille! ;)

Haha de samlet en venninne av meg også på og så hadde hun falske blomster i. Kom de ikke i mange forskjellige farger også?

For noen av oss er faktisk pledd en nytte året rundt da, jeg kryper under et pledd når jeg skal kose meg i sofaen hver kveld omtrent. Skjønner ikke hvorfor i all verden man skal gjemme de i et skap.

Vi har også pleddene fremme året rundt, plutselig en dag vil man ta seg en hvil på sofaen eller det ble litt kaldt, også om sommeren. Men vi bretter de alltid sammen og henger de over armlenet når vi er "ferdige" med de.

Skyldig! Haha

Anonymous poster hash: 3a62c...4c7

Haha jeg også! Jeg har det i svart/hvitt fra Paris der det ser ut som det er lys i Eiffeltårnet. Syns det er kjempefint.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Kom på en ting til: Sånne greiner med alt mulig nips hengende fra. Og osteklokker med nips i. Jeg skjønner ikke vitsen, og syns det ser dumt ut.

Kan legge til at jeg egentlig ikke hater disse tingene jeg heller altså, jeg liker de bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyskuler som dette:

ViewImage+(4).jpg

Og når jeg så dette bildet, kom jeg på hvor lite jeg liker stiger som ikke er stiger, men mer en kles/ting-henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...