Gå til innhold

Regnes snitt utfra siste år vgs? Eller alle 3?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjøres det?

Regner mn utfra karakterer på siste året vgs eller gjennomsnittet fra alle 3 årene?

Jeg har i tillegg 10 poeng i tillegg, alderspoeng og et år folkehøgskole.

Men er det noen som vet?

Anonymous poster hash: ffb74...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det regnes ut fra alle avsluttende karakterer, eks hadde du matte alle tre årene vil bare det siste året være gjeldende. Men alle gjeldende karakterer skal være listet opp på vitnemålet, hvis du har det? Kan hende snittet allerede er regnet ut der også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle avsluttende karakterer skal regnes med (altså de som er på vitnemålet ditt). Etter du har regnet ut snittet ditt ganger du dette med 10. Deretter legger du til poengene dine.

Tror det regnes ut fra alle avsluttende karakterer, eks hadde du matte alle tre årene vil bare det siste året være gjeldende. Men alle gjeldende karakterer skal være listet opp på vitnemålet, hvis du har det? Kan hende snittet allerede er regnet ut der også

Feil. Matte for hvert år er avsluttende. Jeg har både 1T, R1 og R2 på vitnemålet mitt. Alle disse fagene er avsluttende fag.



Anonymous poster hash: f31d2...59e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle avsluttende karakterer skal regnes med (altså de som er på vitnemålet ditt). Etter du har regnet ut snittet ditt ganger du dette med 10. Deretter legger du til poengene dine.

Feil. Matte for hvert år er avsluttende. Jeg har både 1T, R1 og R2 på vitnemålet mitt. Alle disse fagene er avsluttende fag.

Anonymous poster hash: f31d2...59e

Jeg har bare 1 mattekarakter på vitnemålet mitt, ettersom jeg ikke hadde matte som valgfag. Så ville ikke vært så bastant hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 21c03...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 1 mattekarakter på vitnemålet mitt, ettersom jeg ikke hadde matte som valgfag. Så ville ikke vært så bastant hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 21c03...818

Når gikk du ut av VGS da?

Alle som går ut av VGS nå har minst to mattekarakterer på vitnemålet sitt. De som ikke har det har ikke vitnemål.

Anonymous poster hash: f31d2...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når gikk du ut av VGS da? Alle som går ut av VGS nå har minst to mattekarakterer på vitnemålet sitt. De som ikke har det har ikke vitnemål. Anonymous poster hash: f31d2...59e

Jeg har også kun en mattekarakter. Gikk ut for 5 år siden.

Anonymous poster hash: a8a26...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kun en mattekarakter. Gikk ut for 5 år siden.

Anonymous poster hash: a8a26...ad3

Da har du vel karakter i både 1P og 2P? Er ikke det minstekravet? Jeg kan da ikke huske såå feil. Jeg slutta også for fem år siden, og jeg har tre avsluttende karakterer (1T, R1 og R2) + eksamener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel karakter i både 1P og 2P? Er ikke det minstekravet? Jeg kan da ikke huske såå feil. Jeg slutta også for fem år siden, og jeg har tre avsluttende karakterer (1T, R1 og R2) + eksamener.

Jeg gikk ut i 2011, og tok P-matte. Har bare en mattekarakter på vitnemålet. (Strengt tatt har jeg ingen mattekarakter på vitnemålet, står bare "bestått fag utland" pga jeg var på utveksling andre året).

Anonymous poster hash: 1f812...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk ut av videregående het mattefaget 1/2/3mx eller mz, så ting har nok kanskje forandret seg på det faget. Poenget er uansett det samme, kun avsluttende karakter regnes med. Skal du være slik en besservisser, er det mer imponerende om du velger relevante faktafeil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk ut av videregående het mattefaget 1/2/3mx eller mz, så ting har nok kanskje forandret seg på det faget. Poenget er uansett det samme, kun avsluttende karakter regnes med. Skal du være slik en besservisser, er det mer imponerende om du velger relevante faktafeil ;)

Du skrev at for de som har matte alle tre årene, så teller kun karakteren det siste året. Dette er feil, karakteren for alle tre årene teller i det tilfellet. Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: 2bef0...7d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som står på det avsluttende vitnemålet teller. Eksamenskarakterer teller som selvstendig karakter. For å få snittet må du plusse sammen alle karakterene, og dele på det antallet karakterer du plusset sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det regnes ut i fra karakterene som står på vitnemålet ditt.

Har ikke vitnemål men kompetansebevis.

Og der står alle fagene alle tre årene.

Er et dag jeg mangler for å få vitnemål, men er bare nysgjerrig på hva snittet mitt vil ligge på når jeg er ferdig med det faget.

Ts

Anonymous poster hash: ffb74...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vitnemål men kompetansebevis.

Og der står alle fagene alle tre årene.

Er et dag jeg mangler for å få vitnemål, men er bare nysgjerrig på hva snittet mitt vil ligge på når jeg er ferdig med det faget.

Ts

Anonymous poster hash: ffb74...20e

Ok. Da skjønner jeg at det kan være litt vanskelig å finne ut. Hvilken studieretning har du gått?

Hovedregelen er at du har en karakter fra hvert fag med eget navn. Dvs 1p og 2p er to fag. Norsk går over flere år, men heter det samme, dvs bare siste karakter teller (alle tre da + eventuelt eksamen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde P1 og p2-matte og kun én avsluttende karakter i faget - den man får i P2.

Hmm.. jeg har ikke et Kunnskapsløftetvitnemål, og i gamle dager kunne man føre lavere mattegrader som bestått eller fritatt dersom man hadde privatisteksamen på høyere nivå. Jeg har f.eks. 1m + 1x + 2mz som fritatt og karakter i 3mz.

Svaret her: http://www.ung.no/oss/utdanning/108930.html sier klart at det skal være to karakterer. Og alle veiledere på udir preiserer at man ikke kan ha 1T+1P på vitnemålet, men har 1P + 2T er ok, noe som indikerer at det er to karakterer, og to fag som skal stå. Det beste er nok uansett å spørre på skolen din, eller se på vitnemålet til noen du gikk med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...