Gå til innhold

Hvordan komme seg fra Oslo S til BI Nydalen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver lykken her, jeg. :) Er ikke kjent overhodet i Oslo, og skal til BI fra Oslo S. Hvor går jeg? I følge ruter.no skal jeg ta t-bane nr. 3 eller 4, men leste et annet sted at andre anbefaler 6?

Og hvilken vei skal jeg ta t-banen?

Hva heter stasjonen man skal av på?



Anonymous poster hash: 5183b...687
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal jeg gå av på Storo? Ikke Nydalen?

Og t-banen går jo to veier, hvilken vei skal jeg ta? Når jeg har tatt t-bane i Oslo før (en gang) så har jeg jo måttet vite om jeg skal til øst eller vest for å havne rett sted, hvilken retning skal jeg nå?

Takk for at du googlet, men det var ikke hvordan stasjonen så ut jeg lurte på. ;)

Anonymous poster hash: 5183b...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går av på Nydalen stasjon.

Og du tar t-banen riktig vei. Har du forsøkt ruter.no eller forventer du at vi er dine sekretærer?

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Skal jeg gå av på Storo? Ikke Nydalen? Og t-banen går jo to veier, hvilken vei skal jeg ta? Når jeg har tatt t-bane i Oslo før (en gang) så har jeg jo måttet vite om jeg skal til øst eller vest for å havne rett sted, hvilken retning skal jeg nå? Takk for at du googlet, men det var ikke hvordan stasjonen så ut jeg lurte på. ;)Anonymous poster hash: 5183b...687

Det står på rutekartet på stasjonen. Du kan reise begge veier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gå av på Storo? Ikke Nydalen?

Takk for at du googlet, men det var ikke hvordan stasjonen så ut jeg lurte på. ;)

Anonymous poster hash: 5183b...687

Nydalen ja, ikke Storo. Beklager. :P

Men hvis du går på google maps så finner du ut av det selv.

Den T-banen som går til Nydalen går rundt, rundt, rundt. Så samme hvilken vei du tar den ender du opp der. Er du usikker på hvilken vei du ønsker å ta den finner du den på ruter sine sider. Skjønner ikke hvorfor du er så redd for å bruke nettet :P

https://reiseplanlegger.ruter.no/no/Mellom/Fra/(3010011)Jernbanetorget%20%5BT-bane%5D%20(Oslo)/til/(3012130)Nydalen%20%5BT-bane%5D%20(Oslo)/etter/020920141144

Anonymous poster hash: 067c0...368

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står på rutekartet på stasjonen. Du kan reise begge veier.

Takk! :)

Nydalen ja, ikke Storo. Beklager. :P

Men hvis du går på google maps så finner du ut av det selv.

Den T-banen som går til Nydalen går rundt, rundt, rundt. Så samme hvilken vei du tar den ender du opp der. Er du usikker på hvilken vei du ønsker å ta den finner du den på ruter sine sider. Skjønner ikke hvorfor du er så redd for å bruke nettet :P

https://reiseplanlegger.ruter.no/no/Mellom/Fra/(3010011)Jernbanetorget%20%5BT-bane%5D%20(Oslo)/til/(3012130)Nydalen%20%5BT-bane%5D%20(Oslo)/etter/020920141144

Anonymous poster hash: 067c0...368

Kjære vene, jeg er da ikke redd for å bruke nettet, googlet før jeg skrev her og ble usikker fordi det ikke sto hvilken VEI jeg skulle ta t-banen. Står jo ikke på ruter sine sider eller google maps at den går rundt, så hvordan skulle jeg vite det?

Anonymous poster hash: 5183b...687

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går av på Nydalen stasjon.

Og du tar t-banen riktig vei. Har du forsøkt ruter.no eller forventer du at vi er dine sekretærer?

Hvis du leser HI ser du at det var på ruter.no jeg begynte. Hvis folk spør deg på gata om hjelp til å finne noe, svarer du da at du ikke er sekretær? Er det det jeg kan forvente hvis jeg går på t-banen i Oslo og spør "unnskyld, vet du om denne går til BI" - "Tror du jeg er sekretæren din eller noe??"

Hyggelig å vite. Hvis det sliter deg ut å hjelpe folk anbefaler jeg at du heller tier stille og lar vær å gå inn i tråder som ber om hjelp til å finne frem. Så slipper du å tro at du er sekretæren til noen som helst.

Anonymous poster hash: 5183b...687

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar t-banen som det står "4 Ringen" eller "3 Sinsen" på. Begge banene er vestgående. Gå av på stoppet som heter Nydalen. Når du går opp fra t-banestoppet på Nydalen er du rett ved BI, slik at du enkelt ser bygget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo ikke på ruter sine sider eller google maps at den går rundt, så hvordan skulle jeg vite det?

Anonymous poster hash: 5183b...687

Hadde du gått inn på linken jeg la inn til deg ville du ha sett at det står, "T-bane 4 mot Ringen". Det betyr at det står dette øverst på T-banen du skal ta:

4_ringen.jpg

Anonymous poster hash: 067c0...368

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar bane 3 eller 4. Du må ta den vestover for nå som det er arbeid i tunnelen går ikke ringen rundt lenger. Det vil si 3 Sinsen eller 4 Ringen/Sinsen. (Det varierer hva som står). Linje 6 går ikke lenger til Nydalen. (grunnet arbeidet på banen).



Anonymous poster hash: 6c166...931
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Kjære vene, jeg er da ikke redd for å bruke nettet, googlet før jeg skrev her og ble usikker fordi det ikke sto hvilken VEI jeg skulle ta t-banen. Står jo ikke på ruter sine sider eller google maps at den går rundt, så hvordan skulle jeg vite det?

Anonymous poster hash: 5183b...687

Vel, du kunne jo sett på ruter.no

Står da virkelig her at den går rundt?? https://ruter.no/Documents/Rutetabeller/Oslo/linjekart_T-bane_140623-150322.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta deg fra Oslo S til BI på egen hånd er et minimumskrav for å komme inn der, TS. :P



Anonymous poster hash: 067c0...368
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som det er arbeid på banen og lignende er det ikke alltid så lett, i og med at en kan få motstridende informasjon avhengig av hvor på nettet man leter. Dersom TS aldri har vært i Oslo før, eller aldri benyttet seg av T-banenettet, må det være lov å bli forvirret uten å bli latterligjort.

Men som nevnt ovenfor av andre, bane 3 og 4 vestover fra Oslo S til Nydalen :)



Anonymous poster hash: 40c6b...9e3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du tar bane 3 eller 4. Du må ta den vestover for nå som det er arbeid i tunnelen går ikke ringen rundt lenger. Det vil si 3 Sinsen eller 4 Ringen/Sinsen. (Det varierer hva som står). Linje 6 går ikke lenger til Nydalen. (grunnet arbeidet på banen).

Anonymous poster hash: 6c166...931

Takk for ganske viktige opplysninger!

Du tar t-banen som det står "4 Ringen" eller "3 Sinsen" på. Begge banene er vestgående. Gå av på stoppet som heter Nydalen. Når du går opp fra t-banestoppet på Nydalen er du rett ved BI, slik at du enkelt ser bygget :)

Takk til deg også. ;)

Å ta deg fra Oslo S til BI på egen hånd er et minimumskrav for å komme inn der, TS. :P

Anonymous poster hash: 067c0...368

Jeg skal dit på egenhånd, har ikke tenkt å be noen av dere om å følge meg til døra. At du syns det er latterlig å spørre om hjelp til å finne veien et sted sier vel mer om deg, enn det gjør om mine evner.;)

Og hva får deg til å tro at jeg skal studere der ("komme inn der")? Tror du studier er det eneste de driver på med på BI? ;)

Nå som det er arbeid på banen og lignende er det ikke alltid så lett, i og med at en kan få motstridende informasjon avhengig av hvor på nettet man leter. Dersom TS aldri har vært i Oslo før, eller aldri benyttet seg av T-banenettet, må det være lov å bli forvirret uten å bli latterligjort.

Men som nevnt ovenfor av andre, bane 3 og 4 vestover fra Oslo S til Nydalen :)

Anonymous poster hash: 40c6b...9e3

Jepp, jeg er glad jeg spurte selv om jeg blir latterliggjort av folk som tydeligvis hater å hjelpe. Det er jo til og med motstridende info i denne tråden, men takket være noen snille sjeler vet jeg hvor jeg skal.

Jeg er vant til at man kan spørre folk om man er usikker, enten man nå er i Alta eller Moskva. Om noen tror det gjør meg til en hjelpesløs idiot som ikke kan google så får dere tro det.

Ha en fin dag folkens, både dere surmaga mennesker som tydeligvis er allergisk mot å hjelpe, og dere som ga meg konkret info. :)

Anonymous poster hash: 5183b...687

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...