Gå til innhold

Tilrettelagt stilling; redusert arbeidstid med full lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stilling som er ment å være tilrettelagt.

Ett av mine behov går på at jeg bruker lengre tid for å komme igang med arbeidsdagen, og dersom jeg skal jobbe vanlig 100% må jeg altså sitte den tiden på "overtid"(altså sitte lengre fordi jeg trenger ekstra tid).

Før jeg hadde barn gjorde jeg dette uten å be om tilrettelegging på arbeidsplass, og jobbet det inn igjen i prosjektperioder som krevde ekstra osv.

Nå har jeg et lite barn, og det betyr i praksis at jeg ofte da må jobbe X antall tid(blir gjerne ca 1 time+/- daglig) - og da rekker jeg ikke hjem før barnet skal legge seg.

Som sagt så er stillingen min nå tilrettelagt(er spesifikt opprettet for det formål), og ett av mine behov går jo på dette.

Har man da rett på 100% lønn om man eks jobber noen timer effektivt mindre i uken?

La oss si at man egentlig skulle hatt 7,3 timer - men ofte ankommer 1 time senere?

Jeg har også vurdert å ta igjen timene i helger eller på kveld, men da går jo igjen dette utover den sykdommen jeg har tilrettelegging for.

Noen som vet hvordan praksis er rundt dette?



Anonymous poster hash: 39b32...37b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Da må du jo sykemeldes.

Greit få tilrettelagt stilling, men kan ikke tenke meg at du får full lønn om du ikke jobber alle timene, uten at du er sykemeldt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...