Gå til innhold

Lånekassen behandlingstid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor da jeg søkte om lån søkte jeg ca samtidig som i år, i begynnelsen av august. Pengene kom på konto rundt 20 august. Jeg ser nå at søknaden min er registrert, men at den skal være ferdig behandlet rundt slutten av september?! Dette kan vel ikke stemme? Jeg har godkjent utdanningsplanen og betalt semesteravgiften... Det er litt krise om jeg ikke får penger uti oktober liksom. Jeg burde kanskje søkt tidligere ja, men dette har da aldri vært noe problem tidligere :(

Anonymous poster hash: 330d3...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer sannsynligvis til å gå i orden lenge før det, de setter så lang frist fordi de ikke kan GARANTERE at du får de før. Men som sagt, høyst sannsynlig kommer du nok til å få dem snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hopper denne opp igjen. Samme som startet tråden, står fremdeles til behandling som det har stått siden jeg søkte... Andre som har opplevd dette? At det tar så lang tid?

Anonymous poster hash: 330d3...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke byttet til nye systemer? De anbefalte at man søkte ekstra tidlig i år på nettsidene sine fordi overgang til nytt system kom til å forsinke behandlingstiden. Men tipper pengene kommer tidligere enn datoen du har fått.

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde behandligsfrist i starten av oktober, fikk ikke penger før desember.. Det var litt krise for meg, begynte å ringe uka etter "fristen", de jeg møtte på førstelinjen var sånn "kommer om et par dager", når jeg tilslutt fikk snakke med saksbehandlere så var det sånn "travelt, masse å gjøre, vet ikke når vi blir ferdig".. Dette var i fjor, tror det var omlegging av datasystemer som var grunnen.. I vårsemesteret fikk jeg pengene ca 2 uker etter forventet ferdigbehandlet søknad.. Jeg har studert av og på siden 2005, det har aldri tatt så lang tid før..

Anonymous poster hash: c5b45...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forventet behandlingstid til 26. september, noe som var krise for meg som skulle studere i utlandet og måtte betale depositum på nesten 60 000 nå før 1. september. Og jeg ble tilbudt skoleplassen 6. august, samme dag som jeg søkte lån (siden man trengte bevis på tilbudt plass for å få søknaden behandlet). Synes det er ganske utrolig at det tar så lang tid og synes synd på de som ikke har oppsparte ressurser, men som feks ønsker studere i utlandet, som meg. Det burde jo ikke være så vanskelig å ikke måtte legge ut 60 000 kr selv.

Håper virkelig ikke det tar like lang tid som for AB over meg, siden resten av beløpet må betales før 1. desember. Har ikke tenkt tanken engang at jeg kanskje må leve 2 måneder i utlandet uten lån. :grine:



Anonymous poster hash: 885f0...038
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte 4 august og det står forventet ferdigbehandlet 22.09. Fant ut i dag at jeg hadde gjort noe feil og måtte derfor sende inn ny søknad så nå ser jeg brått på 13.10.2014. Det er virkelig helt fantastisk... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan ta veldig lang tid. 6-8 uker er vel ikke unormalt fra dem når jeg har søkt.

Så har lært at man skal være tidlig ute.

Anonymous poster hash: 030ab...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har fått det før forventet behandlingstid i år?

Anonymous poster hash: 3e821...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått det før forventet behandlingstid i år?

Anonymous poster hash: 3e821...0ea

Jepp. Forventet behandlingstid til meg var 30 september, men fikk svar i dag! :)

Anonymous poster hash: 41ef7...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Forventet behandlingstid til meg var 30 september, men fikk svar i dag! :)

Anonymous poster hash: 41ef7...8a7

Statusen på min søknad (som hadde forventet behandlingstid 17. september) er nå "under behandling". Hvor lenge hadde du (eller andre for den saks skyld) denne stausen før søknaden var ferdigbehandlet?

Anonymous poster hash: 3e821...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Statusen på min søknad (som hadde forventet behandlingstid 17. september) er nå "under behandling". Hvor lenge hadde du (eller andre for den saks skyld) denne stausen før søknaden var ferdigbehandlet?

Anonymous poster hash: 3e821...0ea

litt over en måned.

Anonymous poster hash: 41ef7...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt over en måned.

Anonymous poster hash: 41ef7...8a7

Å nei!?! Jeg skjønner ikke hvordan det skal gå uten lån og stipend frem til 17. oktober dersom det tar så lang tid. Trodde under behandling ville si typ 4 dager. Har jo forventet behandlingstid satt til 17. september.

Anonymous poster hash: 3e821...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke lese svarene, men synes dette virket merkelig. Jeg glemte å sende søknad i år, og sendte søknad rundt 20. august. Et par dager etterpå fikk jeg et brev i posten som jeg måtte signere, og når jeg sendte dette inn fikk jeg pengene innen et par dager. Jeg er dog ikke førsteårsstudent, så dette har kanskje noe å si?



Anonymous poster hash: b3886...0ea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk også ekstremt fort. Signerte i tillegg elektronisk, så alt jeg VELDIG kjapt. Er sikkert fordi dette er tredje året jeg søker da, og at jeg ikke har byttet studie eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her :) har fått penger nå. Det er vel noe med saksbehandlingen som tar lengre tid for noen enn andre. Jeg vet at det skjedde noe feil med semesteravgiften min og det forsinket nok søknaden enda mer. Men nå er pengene komt :)

Anonymous poster hash: 330d3...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...