Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg sov utrolig godt etter fødsel sist faktisk :) Fryktet at jeg ikke skulle få sove ordentlig på en evighet i graviditeten, men når babyen kom ut forsvant plagene og ammehormonene gjorde meg veldig søvnig og at jeg sov veldig godt når jeg først sov. Det var uvant for meg. Det ble jo mange oppvåkninger med baby, men jeg sovnet mye lettere og fikk bedre kvalitet på søvnen. Så lever litt på den nå, får håpe det blir noe liknende denne gangen :)

Jeg har gått rundt som en zombie idag, prøvd å sove på dagen men det fungerer ikke.

Babyen sparker så hardt nedover! Føles som foten skal komme ut der nede ;) Så hun ligger vel i seteleie tenker jeg. Håper hun snur seg i tide :)

Så deilig med permisjon, Dorey! Da må du kose deg denne siste tiden før keisersnittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig med permisjon Dorey! :hoppe:

Jeg kjenner bevegelser over alt jeg. Blir ikke klok på leie, virker som om babyen slår kollbøtte flere ganger om dagen. Bevegelsene har definitivt endret karakter den siste tiden. De er mer glidende og ålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Noen som har vondt i skambeinet? Foran under magen liksom? Jeg har plutselig fått dette den siste uken og spesielt når jeg tar ligget og reiser meg, så går deg seg til..

Jeg å har fått det! Har begynt å ligge med ammepute mellom bena når jeg ligger på sofaen, og føler det hjelper litt. Prøvde å sove med den i natt, men jeg våkner jo nesten hver time for å bytte side å ligge på, så når jeg hadde den puta itillegg så ble det ENDA mere styr og stønning enn vanlig:-p så den havnet faktisk på gulvet de siste timene før jeg skulle stå opp, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg med permisjon Dorey! Jeg teller hardt ned til min, 2 små arbeidsdager igjen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann (dame) ut i permisjon, Dorey! Nyt dagene :)

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg å har fått det! Har begynt å ligge med ammepute mellom bena når jeg ligger på sofaen, og føler det hjelper litt. Prøvde å sove med den i natt, men jeg våkner jo nesten hver time for å bytte side å ligge på, så når jeg hadde den puta itillegg så ble det ENDA mere styr og stønning enn vanlig:-p så den havnet faktisk på gulvet de siste timene før jeg skulle stå opp, hehe!

Drev med noe ekstra dyne greier en periode jeg også, men det ble bare mas :D

Men vet du hva disse vondtene er for noe? Stemmer det at det kan være en form for bekkenløsning - symfyseløsning og at det er en del av modningsprosessen??

Isåfall er det hjertelig velkommen, haha :D

Endret av Millemor84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev med noe ekstra dyne greier en periode jeg også, men det ble bare mas :D

Men vet du hva disse vondtene er for noe? Stemmer det at det kan være en form for bekkenløsning - symfyseløsning og at det er en del av modningsprosessen??

Isåfall er det hjertelig velkommen, haha :D

Aner ikke. Mener jeg har hørt at det kan være bekkenløsning-relatert, men jeg kjenner det kun der og ikke noen annen plass. Så jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det, regner lissom med at det er en del av gravide-pakken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar nytte av påska, og får en uke ekstra på den måten. Offisiell permisjonsstart er 7. april. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med permisjon, Dorey! :) jeg har siste arbeidsdag 4. Mai.. Jeg er litt optimistisk å tenker at søvnen blir bedre når baby kommer! Greit at jeg må være en del våken og får uavbrutt søvn, men jeg får hvertfall søvn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter også veldig med søvn. Jordmor anbefalte akupunktur, men jeg har virkelig ikke tro på det. Noen som har prøvd?

Har aldri prøvd akupunktur for søvnen, men begynte med akupunktur for å se om det kunne hjelpe meg da jeg var veldig dårlig etter jeg hadde kyssesyken. Hadde ikke noe særlig troen på det i starten, prøvde vel egentlig bare fordi jeg var veldig desperat og følte jeg måtte prøve alt som kunne prøves. Jeg merket ikke noe stor forskjell på energien (orket ingenting og sov mellom 12 og 16 timer i døgnet) men hun klarte å holde migrenen min i sjakk! Jeg slet veldig med migrene på den tiden (da visste jeg ikke at det var migrene, så jeg gikk ikke på medisiner) og hadde en konstant hodepine hele tiden som varierte i intensitet, men i de månedene jeg tok akupunktur ble migrenen helt borte. Desverre kom den tilbake da jeg sluttet, men nå har jeg bare anfall ca 2 ganger i måneden.

Hun pleide å sette en nål i panna mi som visstnok skulle virke avslappende, og jeg sov veldig godt de 20 minuttene jeg lå der :fnise: (Jeg skal ikke påstå at den nåla gjorde mirakler altså, for jeg sov jo tross alt nesten hele døgnet på den tiden uansett, men jeg følte meg faktisk mer opplagt etterpå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli gal av denne kvalmen nå! Hadde et par uker hvor kvalmen tok seg en liten ferie og kun var tilstede om morgenen, men nå er den tilbake for fullt og plager meg hele døgnet (tok med seg halsbrann også i samme slengen.....) Blir kvalm av absolutt alle liggestillinger, så det blir lite med søvn nå (jeg skal vel ikke klage når det gjelder søvnen egentlig, for jeg har vært heldig og sovet godt frem til nå.. Ser det er mange av dere som har slitt, og sliter mye mer med søvnen enn jeg gjør)

Hvordan ligger dere? Jeg blir veldig dårlig om jeg ligger på ryggen, men også ganske kvalm/uvel når jeg ligger på siden. Prøver å bygge opp med puter og dyne under slik at magen ligger mykt, men det hjelper bare litt..

Ellers er det akkurat to måneder til jeg har termin i dag, så kort tid igjen, men allikevel føles det som tiden står stille :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke ligge på ryggen, så blir siden her. Deler av natta med pute mellom knærne. Vurderer kjøp av gravidpute/ammepute, men synes de er litt dyre.

Skulle ønske jeg hadde noen gode råd mot kvalmen. Har du tatt det opp med lege/jordmor, finnes det ikke noe man kan få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde et øyeblikk at jeg hadde klart å få sove en time ekstra, men så kom jeg på at klokka ble stilt i natt. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg ble også forvirra da jeg trodde jeg faktisk hadde klart å sove 4 timer sammenhengende, men det var jo egentlig bare 3 pga sommertiden.

Jeg klarer ikke å ligge på ryggen uten at jeg har flere puter i ryggen og en under knærne. Ligger jeg på siden får jeg vondt pga det presser mot ribbbeina. Den beste stillingen blir med en pute som støtter litt svakt på ryggen mens jeg ligger på siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg glemte sommertiden jeg også, sa at jenta vår var såå flink som sov helt til 0630! Jaja, kanskje mannen ikke tenkte på det, det er han som må stå opp ;)

Jeg var så desperat etter litt søvn så jeg tok paracet før jeg la meg i natt og den funka! Eller, jeg måtte ta en til kl 4 da, men har faktisk sovet sånn 6 timer i natt! Helt fantastisk altså. Jeg har rastløse bein og det hjalp med paracet, men problemet er jo at jeg kan jo ikke ta det hver kveld! Men skal leve på denne natten en stund ;)

Jeg ligger med en stor dyne bretta sammen og en ekstra pute under hodet/ryggen. Også har jeg en ekstra pute mellom knærne. Ligger kun på siden. Har ikke klart å ligge annerledes siden jeg var halvveis.

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig at det er så mange som har så mye plager :( føler meg ganske heldig, jeg har bare halsbrann innimellom og er mer sliten enn vanlig. Sover ganske godt om nettene. Har hatt perioder med dårlig søv og, så setter veldig pris på å få sove.

Minien min har veldig faste rutiner, er aktiv på samme tid hver dag. Har en lang roligperiode på formiddagen, kvikner til ved lunsjtider... Så er det mye aktivitet helt til kvelden :)

Her blir det stille og rolig hjemmepåske. Begynner jo så smått å nærme seg at babyen kommer, så vi skal gjøre istand en del. Føler jeg må ha alt helt klart, i tilfelle jeg er i dårlig form etter ks. Var ikke det sist, så håper jeg er like heldig igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...