Gå til innhold

Påkjørt av trikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://m.nettavisen.no/dittoslo/omkom-i-trikkepakjrsel-i-oslo/8496735.html

Jeg ser det daglig, at folk løper foran trikken for å spare noen sekunder. Selv har jeg nesten blitt påkjørt av trikken, for å redde ett barn som løp etter moren sin for å løpe foran trikken for å rekke bussen og tok det for gitt at barnet fulgte rett etter. Er det virkelig verdt å risikere livet, for å spare noen sekunder?

Det er trist at han døde, men håper dette får folk til å få øynene opp for trikken.

Anonymous poster hash: a27b4...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja trikken er skummel. de stopper ikke for noe



Anonymous poster hash: 0b8af...de3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, i en tråd før her på KG, at kvinner er farlige trikkesjåfører. Håper det ikke trenger å gå flere liv for at folk skal skjønne det nå.



Anonymous poster hash: cda05...70c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja trikken er skummel. de stopper ikke for noe Anonymous poster hash: 0b8af...de3

De følger jo vanlig trafikkregel. Det er ikke bare-bare for trikken å bremse heller.

Anonymous poster hash: a27b4...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på trikk som har kollidert med bil som har stått parkert for nærme trikkelinja et par ganger. Man merker ikke en dritt før trikken bråstopper og man ser en bil med most skjerm ved siden av. Jeg har vett til å holde meg med god avstand til trikk i fart etter det, selv med lav fart har en trikk en ganske anselig bremselengde og ikke minst tyngde.



Anonymous poster hash: 4a2bd...2de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alegria

ALLE har vikeplikt for trikken, og jeg tror de fleste Osloborgere er fullstendig klar over det men likevel velger å trosse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, i en tråd før her på KG, at kvinner er farlige trikkesjåfører. Håper det ikke trenger å gå flere liv for at folk skal skjønne det nå.

Anonymous poster hash: cda05...70c

Nå kan det jo godt være at trikkeføreren var en kvinne, men det har iallfall ikke jeg klart å verifisere, så det hadde vært greit om postet en lenke. For øvrig kjenner jeg den strekningen godt, og den er dritskummel. Dette er neppe førerens feil; det er en sterkt trafikkert vei med et altfor smalt fortau på den ene siden, og det er stadig vekk fotgjengere som trenges ut i gata eller krysser den på uforutsette steder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE har vikeplikt for trikken, og jeg tror de fleste Osloborgere er fullstendig klar over det men likevel velger å trosse det.

Det er jo ikke sikkert alle nyankomne studenter og turister er klar over det?

Anonymous poster hash: f6a90...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osloborgere har en liten tendens til å gå ut i veien foran alt som beveger seg, uansett om det er trikker, busser eller biler. Og siden noen bare MÅ løpe rett ut foran trikken, og det å bli påkjørt av den er virkelig rått parti, så vil slike ulykke alltid skje. Er man vant til å være kjørende i Oslo sentrum, så er de fleste klar over at fotgjengere går over der det passer de uansett om de har rød mann eller ikke, og taxisjåfører bryr seg ikke om trafikkregler.

Men om ikke ting er endret, så har vel trikken egentlig vikeplikt inn i rundkjøringer?



Anonymous poster hash: b3752...75e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Det er jo ikke sikkert alle nyankomne studenter og turister er klar over det?

Anonymous poster hash: f6a90...878

Betyr ikke at man kan gå over veien uten å ser seg for. Synes også det er noe alle burde sjekke ut da de flytter hit, mener bestemt det står på trikkene også at ALLE har vikeplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr ikke at man kan gå over veien uten å ser seg for. Synes også det er noe alle burde sjekke ut da de flytter hit, mener bestemt det står på trikkene også at ALLE har vikeplikt.

Selvfølgelig ikke. Enten det er snakk om personbil, trikk eller buss, så er det jo galskap å gå over veien før det aktuelle kjøretøyet har stoppet.

Anonymous poster hash: f6a90...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...