Gå til innhold

Hvorfor brukes ikke L-skiltet foran bilen?


kenpet

Anbefalte innlegg

Driver med øvelseskjøring, mangler bare oppkjøring. Dette er noe jeg har tenkt lenge på. Hvorfor brukes ikke L-skiltet både bak og foran bilen? Jeg mener at de som kommer mot deg bør vite at du øvelseskjører. Jeg ble tutet på av en bil som kom mot meg da jeg kjørte med pappa for en stund siden. Greit nok, han visste ikke at det var en øvelseskjører han møtte. Men hvorfor brukes ikke L-skiltet både foran og bak?

Er ikke bare motgående biler som tuter. En gang da jeg hadde kjøretime ble jeg tutet på av en bil BAK meg fordi jeg kom i gang litt for sakte da trafikklyset skiftet til grønt. Selv om det står "SKOLE" med store bokstaver bak på bilen. Kjørelæreren ble rasende på han som tuta! :glare:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var sikkert en grunn til at han tutet.. Gjorde du noe feil? :D

Edit: Creds for å ikke poste som "Anonym"

Endret av AndreasBR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å feste L en på en synlig måte foran på mange måter.

Anonymous poster hash: db07c...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert en grunn til at han tutet.. Gjorde du noe feil? :D

Edit: Creds for å ikke poste som "Anonym"

Jepp, en feil jeg aldri gjør igjen. :) Og takk for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å ha forran og bak på bilen burde det heller vært en sånn "boks" man fester oppå taket.

Skjønner hva du mener, men tror nok at noen mennesker ikke ville tatt hensyn uansett om de så at du øvelseskjørte så det ville nok ikke vært til mye hjelp.

Anonymous poster hash: 99ac5...f92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte vil motgående trafikk merke at du øvelseskjører?

Ligger man bak er det gjerne lav hastighet og treghet i lyskryss (som du merket:)) som påvirker trafikken bak, men motgående?



Anonymous poster hash: 68987...500
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hvilken måte vil motgående trafikk merke at du øvelseskjører?

Ligger man bak er det gjerne lav hastighet og treghet i lyskryss (som du merket:)) som påvirker trafikken bak, men motgående?

Anonymous poster hash: 68987...500

Hva med å ikke kjøre i trafikken før man er klar for det?

Nå skal jeg ut og kjøre gris på MC-en, snakkes

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ikke kjøre i trafikken før man er klar for det?

Nå skal jeg ut og kjøre gris på MC-en, snakkes

Man skal høre mye før ørene faller av...

Anonymous poster hash: 68987...500

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal høre mye før ørene faller av...

Anonymous poster hash: 68987...500

Hihi :) Ble lite grisekjøring :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvordan du som øvelseskjører påvirker motgående trafikk. Med mindre du kjører på feltet deres, men da bør du ikke engang være ute i trafikken hvis du ikke har kontroll på det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvordan du som øvelseskjører påvirker motgående trafikk. Med mindre du kjører på feltet deres, men da bør du ikke engang være ute i trafikken hvis du ikke har kontroll på det

Det er lenge siden, en av de første gangene jeg kjørte ute i veien. Skulle til venstre, og det så ut som jeg hadde stor luke. Men det hadde jeg ikke, skjønner at han tuta. :sarkasme: Og poenget med L-skilt er jo at andre trafikanter er ops på at slike ting kan skje. Det er derfor det heter ØVELSESKJØRING. Det er egentlig den eneste STORE tabben jeg har gjort. Nå går kjøringen som en drøm, og det er bare nervøsiteten som kan ødelegge for oppkjøringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et land jeg var i hadde de høye, små flagg på skolebilene, så du la merke til dem på lang avstand, selv med mange biler mellom. Syns det var genialt jeg, og litt søtt. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gammel tråd, men likevel.. Her jeg bor SKAPER L'en farlige situasjoner. Folk skal liksom bevise noe da, og kjører forbi uansett.. En kompis og moren testet dette siden han alltid ble forbikjørt. Først kjørte han uten L, da ble han ikke forbikjørt en eneste gang. Så kjørte moren med L, og hun ble forbikjørt av hver eneste bil.

Kan kommentere at kompisen lærekjørte og mora hadde hatt lappen i nesten 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Driver med øvelseskjøring, mangler bare oppkjøring. Dette er noe jeg har tenkt lenge på. Hvorfor brukes ikke L-skiltet både bak og foran bilen? Jeg mener at de som kommer mot deg bør vite at du øvelseskjører. Jeg ble tutet på av en bil som kom mot meg da jeg kjørte med pappa for en stund siden. Greit nok, han visste ikke at det var en øvelseskjører han møtte. Men hvorfor brukes ikke L-skiltet både foran og bak?

Er ikke bare motgående biler som tuter. En gang da jeg hadde kjøretime ble jeg tutet på av en bil BAK meg fordi jeg kom i gang litt for sakte da trafikklyset skiftet til grønt. Selv om det står "SKOLE" med store bokstaver bak på bilen. Kjørelæreren ble rasende på han som tuta! :glare:

En bil som kommer imot deg skal ikke sitte og niglane på kjøretøyet ditt. Dernest er det svært mye vanskeligere å se en liten L på en bil som kommer mot deg slik at den totale hastigheten er rundt 160 km/t på vanlig vei kontra å ligge rett bak i samme hastighet. Altså det er ikke noe poeng fordi folk hadde ikke lagt merke til det.

Om du gjør noe direkte uvettig i trafikken kan hornet benyttes i henhold til trafikkreglene. Det har jo vært flere eksempler på trafikklærere som har etterlyst at trafikken skal oppføre seg likt mot kjøreskolebiler som andre i traifkken og ikke legge for mye til rette for dem slik at elevene ikke vet hvordan det er i den "virkelige" trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med øvelseskjøring, mangler bare oppkjøring. Dette er noe jeg har tenkt lenge på. Hvorfor brukes ikke L-skiltet både bak og foran bilen? Jeg mener at de som kommer mot deg bør vite at du øvelseskjører. Jeg ble tutet på av en bil som kom mot meg da jeg kjørte med pappa for en stund siden. Greit nok, han visste ikke at det var en øvelseskjører han møtte. Men hvorfor brukes ikke L-skiltet både foran og bak?

Er ikke bare motgående biler som tuter. En gang da jeg hadde kjøretime ble jeg tutet på av en bil BAK meg fordi jeg kom i gang litt for sakte da trafikklyset skiftet til grønt. Selv om det står "SKOLE" med store bokstaver bak på bilen. Kjørelæreren ble rasende på han som tuta! :glare:

Klarer du ikke få bilen i gang når det blir grønt har du ingenting i et lyskryss å gjøre!

Anonymous poster hash: f5f3b...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Klarer du ikke få bilen i gang når det blir grønt har du ingenting i et lyskryss å gjøre!

Anonymous poster hash: f5f3b...8cd

Det kan skje alle. En irriterende uting at folk tuter på folk som kjører med L og elever som er ute med sjåførlærer i skolebilen.

Enkelte mennesker klarer ikke å oppføre seg i trafikken. Jeg har øvelseskjørt med barna mine og opplevde utrolig mye sykt. En del bilister er omtrent allergiske mot biler med L-skilt og de MÅÅ bare kjøre forbi selvom man holder fartsgrensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...